Last news in Fakti

26 Януари, 2015 17:39 934 0

61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната

  • 61% от българите-
  • готова-
  • пътуват-
  • почиват-
  • страната

Те обаче нямали информация къде и как да организират свободното си време

Според социологическите проучвания 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат информация къде и как да организират свободното си време. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова, която днес представи кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм в България.

Финансирането за нея е осигурено от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2007-2013 г., а в нейния фокус ще бъдат 50-те малко известни туристически обекта.

„Когато поех управлението на министерството, получих в наследство подписан договор с уговорени параметри за неговото изпълнение. Единственото, което можехме да направим, бе да активизираме работата и да съкратим всички срокове, за да усвоим ефективно европейското финансиране“, обясни Ангелкова. Очаква се кампанията да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната. Това може да допринесе и за компенсиране на спада на чуждестранни туристи от някои от традиционните ни пазари.

„Отношението на българите към България като място за туризъм е положително – общо 83% са на това мнение. Проблемът е, че делът на хората, които се интересуват активно от почивка в България, е едва 16%“, каза Николина Ангелкова. По думите й близо 78% от анкетираните казват, че в близкото минало нищо не е провокирало интереса им към България като туристическа дестинация, нито са виждали реклама за това.

За последните 11 месеца на 2014 г. данните на НСИ показват, че българите, които са почивали в България, са били 2,6 млн. души, което е ръст от близо 5% спрямо януари-ноември 2013 г. За същия период на 2014 г. обаче българите, които са почивали или били на екскурзия в чужбина, са близо 1,1 млн. души и това е ръст от около 27% спрямо същия период на 2013 г. „Като цяло българите планират сами почивката си в България, докато в чужбина най-често пътуват организирано“, допълни министърът на туризма. По тази причина кампанията има за цел да повиши интереса към целогодишни дестинации в България, които са подходящи за еднодневни или уикенд почивки.

Кампанията стартира от следващата седмица с рекламен клип, който представя Каменните гъби, крепостта Неутзикон и Драгоманското блато. Създаден е и специализиран сайт – myastoto.bg, който ще бъде пуснат паралелно с кампанията.

Общият бюджет на средствата по дейността: „Интегрирана комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България“  е 1,9 млн. лв.  Освен тази дейност по проект „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България“ до момента е изготвен анализ на причините за пътуванията на България в чужбина и в страната. Проведени са 4 журналистически тура към национални изложения във Варна, Бургас, Русе и Смолян, както и 6 тематични журналистически тура за различни видове туризъм. Изготвени са всички информационни материали. Разработена е  програма за насърчаване на пътуванията на български граждани в България през 2015 г. Предварително са тествани рекламните послания с целеви групи. Предстоящите дейности по кампанията предвиждат обхват от над 2 млн. целева аудитория. Ще бъде подготвено 30-минутно телевизионно предаване, което ще се излъчва в националния ефир. Предвидена е още печатна, интернет и външна реклама.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА