Last news in Fakti

26 Януари, 2015 19:22 1 537 2

Под 50% доверие към всички институции

  • edelman-
  • доверие-
  • проучване

В западна Европа и САЩ доверието към правителство, бизнес, медии и неправителствени организации спада и към момента е достигнало най-ниските си нива от Голямата рецесия през 2009 г. Това сочат от проучване на Edelman Trust Barometer 2015, което за 15 поредна година проучва доверието. В анкетата проведена в периода 13 октомври-24 ноември 2014 г. са участвали 27 000 души, които са избрани на случаен принцип от 27 държави. Резултатът сочи, че доверието сред информираните публики е спаднало под 50%.

„Налице е обезпокоителен спад в доверието към всички институции, подхранван от непредсказуемите и невъобразими събития през 2014 г. Разпространението на вируса Ебола в Западна Африка, изчезването на полет 370 на малайзийските авиолинии и двете последователни самолетни катастрофи, арестите на висши китайски правителствени служители, манипулирането на валутните курсове от шест световни банки и многобройните хакерски атаки, последната от които бе от страна на суверенна държава срещу Sony Pictures, разклатиха доверието”, казва Ричард Еделман, президент и главен изпълнителен директор на Edelman.

Проучването Edelman Trust Barometer 2015 прави връзка между доверието и иновациите. Оказва се, че колкото по-малко е доверието, толкова по-трудно хората възприемат технологичния напредък. Според 54% от анкетираните нововъведенията са предизвикани от алчност. Други 51% смятат, че се случват твърде бързо. Най-много от респондентите преценяват, че нововъведенията са в резултат на стремежа на бизнеса да се случи бързо – 66%. "Темпът на развитие никога не е бил по-бърз, а технологиите са се превърнали в още по-значим фактор за успеха на бизнеса. Иновациите трябва да увеличават доверието, но това не се случва. Да създаваш вече не е достатъчно. Необходим е нов договор между компанията и отделната личност, с който компаниите да гарантират, че иновациите са безопасни и се основават на независими изследвания, че носят ползи както за обществото, така и за индивида, и се ангажират със защитата на данните на клиента", казва Еделман.

Най-голямо е доверието в Обединените арабски емирства, Индия и Индонезия. Това са и държавите, в които населението с готовност приема нововъведенията. Точно обратното се случва в трите страни накрая на класацията – Германия, Франция и Испания. Там хората са по-малко отворени към технологичното развитие.

В 14 държави доверието в бизнеса е под 50%. По този начин 2014 г. поставя края на доверието в него. Предишният най-нисък резултат е бил през 2008 г. Къде спадът е най-голям. На първо място е Канада, където понижението е с 15 пункта, до 47%. Следва Германия с 12 пункта, до 45%. Трета е Австралия с 11 пункта, до 48%. На следваща позиция е страна извън Европа – Сингапур. Там понижението е с 10 пункта до 61%.

Най-малко достоверни източници на информация продължават да бъдат изпълнителните директори (43%) и държавните служители (38%). Хората, към които доверието е най-високо, са академични или бизнес експерти (70%) или „човекът като мен” (63%).

Още интересни изводи:

* Правителството е институцията с най-малко доверие. В 19 от 27 държави, то е под 50%. В САЩ е 41%, а във Великобритания и Япония, съответно 43% и 40%.

* Медиите не се ползват с доверие в 60% от изследваните държави. Новото е, че за първа година онлайн търсачките са по-сигурен източник за новини с общ характер и информация (64%), отколкото традиционните медии (62%).

* Спад в доверието има и към неправителствените организации, но е по-високо отколкото към бизнеса и правителството.

* Хората, които отказват да купуват продукти и да ползват услуги на компании, на компании, на които не вярват, са 63%. 80% ползват продуктите и услугите на компании, към които вече са си изградили доверие, а 68% ползват такива по препоръка на приятели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 999

    0 0 Отговор
    Какво беше това доверие ядели се пиели се?
  • 2 где

    0 0 Отговор
    А Българското доверие къде е??Сигурно класацията не може да го хване.От алчни люде света загива.