Last news in Fakti

1 Септември, 2015 08:32 16 247 29

Да имаш бензиностанция в България е много печеливш бизнес

  • горива-
  • бензиностанция-
  • бизнес

Средният марж печалба за богатия свят е около 5-10 стотинки на литър гориво, а в България е 30-40 ст. за литър, коментира Трайчо Трайков

Да имаш бензиностанция в България е шест пъти по-печелившо, отколкото в западния свят. Това каза Трайчо Трайков, бивш министър на икономиката, в предаването „Тази сутрин” по bTV.

„Средният марж за богатия свят е около 5-10 стотинки на литър гориво, а в България е 30-40 ст. за литър”, допълни още Трайков.

„За да има картел, трябва да докажем, че тези фирми са обменяли информация”, коментира Марио Гаврилов от КЗК. По думите му е много трудно да се събере информация за картел, която да послужи успешно пред съда. „Ако от КЗК решим да влезем в една компания да проверим документите й, съдът информира тази компания предварително”, допълни още той.

„За да се докаже картел на горивата, трябва някоя от фирмите да се почувства недоволна и да натопи другите фирми”, каза Гаврилов. По думите му трябва да има много сериозна лична наказателна отговорност на управителите на компании, участвали в картел.

„Лятото бяха извънредно надути цените, за да се приберат най-много пари от хората. Предвиждам, че цената на горивото ще падне до под два лева, където й е мястото”, прогнозира Трайчо Трайков.

„От КЗК ще изследваме маржовете, но нямаме правомощия да кажем на някого защо продава на по-висока цена”, каза Гаврилов. Той подчерта, че от комисията няма да влизат в политически диалог по повод спекулациите за картел на горивата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 и не само

    0 0 Отговор
    и с цялата си наглост същите тези бизнесмени плащат на персонала си мизерни заплати. ето това е огромния проблем. печелят повече от западните си аналози а плащат в пъти по малко данъци и заплати.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Баш Майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "и не само":

    То и при заплащането е картелно споразумение.Това ако беше в бяла държава не картел щяха да докажат ,ами и половината да са ги затворили вече.

    Коментиран от #12

  • 3 7777777

    0 0 Отговор
    СРЕДНИЯТ МАРЖ В БЪЛГАРИЯ Е САМО ЗА НЕФТОХИМА, ОСТАНАЛИТЕ БЕНЗИНОСТАНЦИИ В СТРАНАТА СЕ ВМЕСТВАТ В РАМКИТЕ НА 0.10 - 0.20 СТ. ГОЛЯМАТА ПЕЧАЛБА СЕ ПРИБИРА ОТ ТЯХ. ОБИЧАЙНО Е ВСЯКО ЛЯТО ДА СЕ ВДИГАТ ЦЕНИТЕ - НЯКОЛКОСТОТИН ХИЛЯДИ КОЛИ КАТО СЕ РАЗХОДЯТ ДО МОРЕТО И НАВЪРТЯТ ПО 500-800 КИЛОМЕТРА, УМНОЖЕНО ПО 2 МЕСЕЦА И ПО 0.05 - 0.010 СТОТИНКИ И СТАВАТ МИЛИОНИ. ДРУГ Е ВЪПРОСЪТ, ЧЕ ПРИ СЕГАШНИТЕ ЦЕНИ НА ПЕТРОЛА ГОРИВАТА У НАС ТРЯБВА ДА СА ОКОЛО 1.00 ЛЕВ, ЗАЩОТО ПЕТРОЛЪТ ПОЕВТИНЯ ТРИ ПЪТИ, НО ЦЕНИТЕ НЕ СА ПАДНАЛИ ТРИ ПЪТИ. У НАС НЯМА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА-МОНОПОЛ НА ГОРИВАТА, АДМИНИСТРАТИВНО ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЦЕНАТА НА ЕНЕРГИЯТА И МНОГО ДРУГИ, ТАКА СМЕ ОТ ДЕМОКРАЦИЯТА НАСАМ.

    Коментиран от #9

  • 4 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "и не само":

    И после се бият в гърдите, че са гръбнакът на икономиката и "дават" хляб на много хора!
    Партийни номенклатурчици!!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 dehuza

    1 0 Отговор
    Маржа на големите вериги е 20-25 ст. на литър.
    Малките търговци на горива свиват маржа и до 10 ст. на литър.
    Играта е монопол, а не картел: Лукойл определя цените и всички се съобразяват с нея, защото Лукойл като свали цената на определен(и) обект(и) и почне да продава на доставна (доставна за бензиностанцията, не за рафинерията) цена или под нея и конкурентния обект фалира за няколко месеца. Проблема е, че умишлено се предприеха мерки за да се ограничи вноса от Гърция и други места.
  • 7 dehuza

    0 0 Отговор
    Преди две - три години Бойко нали уж въведе мораториум върху цените на горивата за лятото?! Какво стана реално: Лукойл замрази цените на горивата по бензиностанциите си, но вдигна цената от рафинерията: така те си прибраха печалбата отново, че и по-голяма, а на останалите им се наложи да свият маржа на печалба до няколко стотинки само
  • 8 асд

    2 0 Отговор
    Нямам нищо против да плащам скъпо гориво, но да е хубаво и качествено както на запад, а не да плащам 2.20 за малко дизел смесен с много вода. Наскоро ми се наложи да пътувам до Германия с колата и разликата в горивата е ОГРОМНА. Вяно там дизела е някъде 1,30 евро за литър, но за сметка на това разходът ми беше 5,3 на 100 с натоварен автомобил с 3 души и също с пуснат климатик. Колкото повече слизах надолу, разходът се покачваше. И в България ми отчете най-големият разход 6,6 на 100 като карах без климатик и на разтоварена кола. Това е направо гавра с хората....
  • 9 ББТУ

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "7777777":

    Мога да каже , че лев и нещо отива само като акциз. Ако чакате да поевтинее три пъти от 2,60 да стане 90 стотинки, е няма как да стане за съжаление.
  • 10 кроко

    2 0 Отговор
    Ама тоя монопол от страна на лукойл идва от факте, че при прдишното си управление боко тиквата направи такива законови промени, че отряза малките и средни играчи в търговията с горива - вече е почти невъзможно малките бензиностанции или търговци с 2-3 цистерни да внасят гориво от други рафинерии, примерно в Гърция ако там цената е им е по-изгодна от тази на лукойл. Не ви ли прави впечатление, че малките бензиностанции драстчно намаляха през последните години,а казват, че много се печели от горива и в същото време веригите стават всепо-мощни. Ако ги имаше тея малки търговци, те щаха да си внасят горива на по-изгодни цени, да имат по-голяма възможност за свялане на цените и сътветно да са конкурентоспособни на големите вериги с картелното им споразумение, и съответно куренцията от самосебеси да доведе до свялане на цените.
  • 11 хаидутина

    0 0 Отговор
    трябва да се палят бензиностанци да им доиде акьла това е на4ина за тези унищожители на Бьлгария
  • 12 Трайков

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Баш Майстора":

    ПРОЧЕТОХТЕ ЛИ КОМЕНТАР НОМ 2 - "ПРИ ЗАПЛАЩАНЕТО НА РАБОТНИЦИТЕ В БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ СЪЩО ИМА КАРТЕЛ"
  • 13 тигре тигре

    1 0 Отговор
    Ей, топлата вода ли ще откриваме?! Бензиносатнциите се държат от мутри, мутри управляват България, следователно е напълно в реда на нещата цените на горивата да са високи, кво има за чудене не мога да разбера?
  • 14 тигре тигре

    1 0 Отговор
    Точно, като дойде Бай Боре и тока и горивата скачат. И преди и сега си е все така и така и ще бъде и за напред. Докато има хора в Булгаристан да плащат ще е така.
    Айде хранете Бай Златан и Бай Боре, те са вечно гладни и ненаситни. :)
  • 15 тигре тигре

    1 0 Отговор
    Това е, като да блъснеш баба си по стълбите и да я питате, що тича?!
    Гласувахте за Мутрагеньо и сега горивата скъпи, тока скъп, ами така ще е, да сте мислили, кога му е било времето.
    Ако го изберете още 2-3 пъти ще ликвидира Бълхария изцяло, дайте му шанс. :)

    Коментиран от #25

  • 16 7777777

    2 0 Отговор
    до коментар 9 ББТУ - мога да ти докажа, че цената може да варира малко над лев за литър. ПРИМЕРНО:
    1. цена на дребно 2.20 лв
    2. цена без ддс 1.83 лв
    3. цена без акциз 0.92 ст производствена цена /приемаме акциза за 50 % от цената, той е на тон и е в лева, не знам точната сума, но е повече от 50 % около 600-700 лв/т/
    4. ако приемем, че в тези 0.92 стотинки 50% са за труд и 50% са за петрол, тогова цената на петрола в 1 литър гориво ще е 0.46 ст и когато тази цена падне три пъти ще стане 0.15 ст.
    5. прибавяме към тях 0.46 ст за труд и производствената цена става 0.61 ст. и като прибавим и 50 % акциз цената става 1.22 лв
    6. 1.22 лв плюс 20 % ддс и става 1.46 лв, но всичко това е условен пример. дори и два пъти няма да падне, ако го смъкнат под 2 лв ще се радваме. дерат ни кожите здраво. в такива бедни държави най напред се настаняват монополите и минават години докато се оправим.
  • 17 мемфис

    0 0 Отговор
    Как 30-40 стотинки печалба на литър ?!
    Преди 2-3 години един от Лукойл разправяше по ТВ, че бензиностанциите им печелели по малко от стотинка на литър!
    Къде е истината?
    Тези две суми се различават 30-40 пътъ!
  • 18 12345

    0 0 Отговор
    С две думи....българия е изпята песен!
    Господ докато не прибере последния комунист от тази земя
    проблеми винаги ще има.



  • 19 Да не мислиш че просто така става

    2 0 Отговор
    Кое не е ясно в случая - предприеха законови промени, за да направят невъзможен достъпа на горива от източници извън Лукойл и да кажем, Ромпетрол. Оттам нататък, хайде продавай на цени под доставните от Лукойл - откъде печалба?! Друго е, ако може да се внесе качествено гориво от Германия, Австрия или други държави, та хем по-евтино, хем по-качествено да бъде!

    Една позната разправяше за своята бензиностанция, но с газова колонка - продавали горива с 10 стотинки/ литър по-евтино от масовите вериги. Е, късали ги от проверки, даже ги заплашвали нееднократно. Да, ама хайде докажи, че те заплашват, защото онези, които трябва да те пазят, те много лесно биват купени. Стояха един месец, пък качиха цените и продадоха бензиностанцията.
  • 20 киро

    1 0 Отговор
    Хора купувайте велосипед и да видим кой ще им прави оборот !? Като свалят цените - тогава !
  • 21 гост

    1 0 Отговор
    Мисля да минавам на каруца
  • 22 бмв е61

    1 0 Отговор
    да 30-40 стинки и най-скъпия акциз в Европа гуеми сме няма що
  • 23 акциз

    1 0 Отговор
    Само да кажа, че акциза не е процент, а твърда сума на 1000 литра.
  • 24 gospodinvie122013

    1 0 Отговор
    глупости на търкалета,може да се направи справка по фактури, на каква е цена се закупува от Лукойл горивото и на каква продават и печалбата излиза наяве,малко са продадените или фалирали бензиностанции.Негласен картел има,не може цената да е еднаква от Бургас до Варна,София,Пловдив, Русе или Силистра нали има транспортни разходи
  • 25 ама ха

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "тигре тигре":

    А преди Мутрагеньо като се гласуваше за Путрагеньо, Шутрагеньо, Футрагеньо, да не би да бяхме цъфнали и вързали?
    Следващият, моля.
  • 26 байчо на кон

    0 0 Отговор
    В Румъния горивото било в момента 1,65-1,70 лв./казаха го по телевизията/... На тях заплатите са им 2,5 пъти по големи от нашите, но си мисля, че ако повече хора можеха да прескачат до там за гориво - цената щеше да падне тук.... Но "умната" ни държава и за това извади рецепта - минаваш по Дунав мост само за 5-6 часа.....

    Коментиран от #27

  • 27 софиянец от село

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "байчо на кон":

    Колега не вярвай на всичко което чуеш по новините,аз в момента съм в Румъния и дизела тук е около 2,35
  • 28 1313

    1 0 Отговор
    със сигурност не е толкоз печеливш колкото да си министър на енергетиката или на финансите камо ли пък на агенция митници.Така че господин Трайков не гледайте да унищожите всеки един бизнес който е печеливш не е това начина .В нормалните държави, когато някой печели повече му вземат повече данък, оставете всеки един бизнес да печели и вземайте правилно данъците ,Нещата в България не вървят заради управляващи не заради бизнеса
  • 29 гост

    0 0 Отговор
    Докога ще ги разправяте тия глупости за акциза , аман от руски тролчета . Акциза в момента е 71 ст. за бензина и 65 ст. за дизела . Заедно с ДДС-то върху него става 85 ст. за бензина и 78 ст. за дизела ,пише ги черно на бяло в закона за акцизите . Това е всичко което отива за държавата и то в бюджета от който се плащат пенсии и заплати на половината българи . Всичко останало отива в Лукойл, включително и ДДС-то върху доставната цена , което остава за тях по същата схема която използват ЕРП-тата , тоест подставени доставчици на услуги с десетократно раздути цени и други измислени разходи , чрез които се укриват данъци. Това е истината , както и е доказано , че Нефтохим Бургас има най-високата цена за преработка в Европа , при 3-4 пъти по малки разходи за труд от другите рафинерии