Да имаш бензиностанция в България е шест пъти по-печелившо, отколкото в западния свят. Това каза Трайчо Трайков, бивш министър на икономиката, в предаването „Тази сутрин” по bTV.
„Средният марж за богатия свят е около 5-10 стотинки на литър гориво, а в България е 30-40 ст. за литър”, допълни още Трайков.
„За да има картел, трябва да докажем, че тези фирми са обменяли информация”, коментира Марио Гаврилов от КЗК. По думите му е много трудно да се събере информация за картел, която да послужи успешно пред съда. „Ако от КЗК решим да влезем в една компания да проверим документите й, съдът информира тази компания предварително”, допълни още той.
„За да се докаже картел на горивата, трябва някоя от фирмите да се почувства недоволна и да натопи другите фирми”, каза Гаврилов. По думите му трябва да има много сериозна лична наказателна отговорност на управителите на компании, участвали в картел.
„Лятото бяха извънредно надути цените, за да се приберат най-много пари от хората. Предвиждам, че цената на горивото ще падне до под два лева, където й е мястото”, прогнозира Трайчо Трайков.
„От КЗК ще изследваме маржовете, но нямаме правомощия да кажем на някого защо продава на по-висока цена”, каза Гаврилов. Той подчерта, че от комисията няма да влизат в политически диалог по повод спекулациите за картел на горивата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 и не само
Коментиран от #2, #4
09:32 01.09.2015
2 Баш Майстора
До коментар #1 от "и не само":
То и при заплащането е картелно споразумение.Това ако беше в бяла държава не картел щяха да докажат ,ами и половината да са ги затворили вече.Коментиран от #12
10:31 01.09.2015
3 7777777
Коментиран от #9
10:32 01.09.2015
4 Гост
До коментар #1 от "и не само":
И после се бият в гърдите, че са гръбнакът на икономиката и "дават" хляб на много хора!Партийни номенклатурчици!!!
10:35 01.09.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 dehuza
Малките търговци на горива свиват маржа и до 10 ст. на литър.
Играта е монопол, а не картел: Лукойл определя цените и всички се съобразяват с нея, защото Лукойл като свали цената на определен(и) обект(и) и почне да продава на доставна (доставна за бензиностанцията, не за рафинерията) цена или под нея и конкурентния обект фалира за няколко месеца. Проблема е, че умишлено се предприеха мерки за да се ограничи вноса от Гърция и други места.
11:05 01.09.2015
7 dehuza
11:10 01.09.2015
8 асд
11:34 01.09.2015
9 ББТУ
До коментар #3 от "7777777":
Мога да каже , че лев и нещо отива само като акциз. Ако чакате да поевтинее три пъти от 2,60 да стане 90 стотинки, е няма как да стане за съжаление.11:49 01.09.2015
10 кроко
13:16 01.09.2015
11 хаидутина
13:31 01.09.2015
12 Трайков
До коментар #2 от "Баш Майстора":
ПРОЧЕТОХТЕ ЛИ КОМЕНТАР НОМ 2 - "ПРИ ЗАПЛАЩАНЕТО НА РАБОТНИЦИТЕ В БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ СЪЩО ИМА КАРТЕЛ"14:13 01.09.2015
13 тигре тигре
14:24 01.09.2015
14 тигре тигре
Айде хранете Бай Златан и Бай Боре, те са вечно гладни и ненаситни. :)
14:27 01.09.2015
15 тигре тигре
Гласувахте за Мутрагеньо и сега горивата скъпи, тока скъп, ами така ще е, да сте мислили, кога му е било времето.
Ако го изберете още 2-3 пъти ще ликвидира Бълхария изцяло, дайте му шанс. :)
Коментиран от #25
14:30 01.09.2015
16 7777777
1. цена на дребно 2.20 лв
2. цена без ддс 1.83 лв
3. цена без акциз 0.92 ст производствена цена /приемаме акциза за 50 % от цената, той е на тон и е в лева, не знам точната сума, но е повече от 50 % около 600-700 лв/т/
4. ако приемем, че в тези 0.92 стотинки 50% са за труд и 50% са за петрол, тогова цената на петрола в 1 литър гориво ще е 0.46 ст и когато тази цена падне три пъти ще стане 0.15 ст.
5. прибавяме към тях 0.46 ст за труд и производствената цена става 0.61 ст. и като прибавим и 50 % акциз цената става 1.22 лв
6. 1.22 лв плюс 20 % ддс и става 1.46 лв, но всичко това е условен пример. дори и два пъти няма да падне, ако го смъкнат под 2 лв ще се радваме. дерат ни кожите здраво. в такива бедни държави най напред се настаняват монополите и минават години докато се оправим.
15:00 01.09.2015
17 мемфис
Преди 2-3 години един от Лукойл разправяше по ТВ, че бензиностанциите им печелели по малко от стотинка на литър!
Къде е истината?
Тези две суми се различават 30-40 пътъ!
15:23 01.09.2015
18 12345
Господ докато не прибере последния комунист от тази земя
проблеми винаги ще има.
15:23 01.09.2015
19 Да не мислиш че просто така става
Една позната разправяше за своята бензиностанция, но с газова колонка - продавали горива с 10 стотинки/ литър по-евтино от масовите вериги. Е, късали ги от проверки, даже ги заплашвали нееднократно. Да, ама хайде докажи, че те заплашват, защото онези, които трябва да те пазят, те много лесно биват купени. Стояха един месец, пък качиха цените и продадоха бензиностанцията.
15:58 01.09.2015
20 киро
16:06 01.09.2015
21 гост
16:22 01.09.2015
22 бмв е61
16:39 01.09.2015
23 акциз
16:57 01.09.2015
24 gospodinvie122013
18:40 01.09.2015
25 ама ха
До коментар #15 от "тигре тигре":
А преди Мутрагеньо като се гласуваше за Путрагеньо, Шутрагеньо, Футрагеньо, да не би да бяхме цъфнали и вързали?Следващият, моля.
21:32 01.09.2015
26 байчо на кон
Коментиран от #27
00:08 02.09.2015
27 софиянец от село
До коментар #26 от "байчо на кон":
Колега не вярвай на всичко което чуеш по новините,аз в момента съм в Румъния и дизела тук е около 2,3500:43 02.09.2015
28 1313
07:18 02.09.2015
29 гост
22:31 02.09.2015