Last news in Fakti

4 Май, 2016 09:45 4 370 1

Печелившата рецепта за правене на бизнес - много търпение и много работа

  • бизнес-
  • рецепта-
  • биларев
Печелившата рецепта за правене на бизнес - много търпение и много работа - 1
Снимки: М. Богданова ©

Едва ли има човек, който да не е чувал поне две-три „правилни” рецепти за правене на бизнес. Проблемът е, че колкото предприемачи има, почти толкова са и подходите за създаване на малък бизнес. Причината е повече от ясна – всеки предприемач има свой поглед върху бизнеса, но не всеки от тях е печеливш.

Търпение, етапност, съвършенство до най-малкия детайл и най-важното ... отдаденост. Как да съчетаем обаче всичко това, за да печелим? Отговорът е Uva Nestum. Разположен в близост до Гоце Делчев винарската изба с хотелска част и SPA комплекс има за цел да покаже изкуството на приготвянето на виното. Как е възможно това, Факти.бг попита Иван Биларев – собственик на Uva Nestum.

 

- Господин Биларев, реализирали сте един проект, в който цикълът е затворен. Какво струва това на един инвеститор като време, усилия, финанси?

- На нас ни струваше 14 години работа. Целта е всяко нещо, което се прави да бъде с възможно Печелившата рецепта за правене на бизнес - много търпение и много работа

най-високо качество не само по отношение на изграждането на комплекса, но и по отношение на неговото развитие и обучението на персонала. Много държим на последното. Периодично се спира изцяло работа – правят се упражнения, лекции, ролеви игри, като усилията са насочени изцяло  основно върху това да се подобри обслужването като цяло. Най-вече да се формират навици, за да се отстраняват проблемите своевременно, а не някой по-висшестоящ да прави забележка и едва след това да се коригира нередността. Това мога да кажа по отношение на въпроса „какво ни струва?” – много търпение и много работа.

- Изградили сте комплекса Uva Nestum поетапно. Какъв е плюсът в подобен маркетингов подход?

- Успяхме да изградим комплекса Uva Nestum на модули, тъй като нямаше възможност да се планира нито финансово, нито във времеви план как ще изглежда. Започнахме с производствените бази, складовете, оградите, рибарниците, за да стигнем постепенно през 2005 г. до първото засадено лозе. Избата завършихме през 2009 г., а година по-късно и спортния център и ресторанта към нея. Изградихме комплекса на модули и поетапно, за да може всеки от тях да се самоиздържа. През това време извършвахме и дейността, свързана със селското стопанство.

През 2004 г. създадохме и строителна фирма. Реализирахме няколко проекта. През всичките тези години сме използвали само нашите работници. Защо? Защото това ни спестява средства от една страна, а от друга – привлякохме качествени хора и, третото, упражнявахме непрекъснат контрол над качеството.

- Бихте ли посочили някои от особеностите на хотела?

- Идеята беше в посока да се използват зелените енергии. Затова жилищната и хотелската част са ориентирани на юг с цел възможно най-малко използване на конвенционално отопление и максимално използване на слънцето като източник на енергия.

От пролетта до есента подгряваме водата единствено, като ползваме слънчевите колектори.

Много важни за нас са изолационните материали. Разбирането ни е, че дори да струват малко повече като инвестиционна част, то след това при експлоатационната част разходите са по-малко. Не може да разчитаме на пълна запълняемост на хотела през цялата година, но пък през цялото време имаме разходи по поддръжката.

- Имате малко по-различен подход към управлението на персонала, което е свързано с отговорността ви към служителите.

- Да. Знаете, че строителството не винаги има плавна последователност. Даден проект е със срок, а веднага след неговия край не идва друг проект. Така че организирахме така работата, че в промеждутъците строителните работници да работят на нашия обект. Целта е да ги запасим и осигурим работа, тъй като те са качествени работници и искаме да ги запазим при нас. По този начин правим една диверсификация на разпределението на труда. Ние освен инвеститори сме и строители. Получи се много гъвкава и добра система.

- През последната една-две години се активизира строителството в страната. Тенденцията определено ще продължи и през тази и следващата година. Планирате ли реализирането на други проекти?

- Да, имаме няколко идеи, но трябва много задълбочено проучване специално в имотния сегмент.

За да се прави устойчив бизнес, и особено туризъм, винаги трябва да се мисли за клиента, какво той би искал да получи. Не може да се направят 100 хотела с 15 000 легла и да имаме паркинги за 1000 коли или пък не стига токът, водата. Необходимо е първо да се направят градоустройствените проекти – да се определи в коя зона до колко етажа сгради могат да се построят, каква да бъде плътността. Гърците го направиха. Успяха да запазят своето крайбрежие, като имате предвид, че то е в пъти по-голямо от нашето. Там коефициентът на интензивност е 0.1 в зоните покрай морето. В България е 1.5. Това е 15 път повече. Когато имаш нисък коефициент на интензивност и ниска плътност, това предполага изграждане на много зелени площи и опазване на природата. Тогава вече могат да се привлекат и по-скъпо платежни туристи, които биха се възползвали от цялостен туристически качествен продукт.

Има много голяма ниша за частта „балнеотуризъм” тъй като страната ни е на второ място по минерални извори в Европа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кофата

    0 0 Отговор
    Да бе да. Продаваш една ябълка и с парите купуваш две и така докато ....... Тези сме ги чували!