Проучване на Европалати (Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати) сред 70 000 фирми в Европа показва, че основен източник на оптимизъм за 2012 г. са продажбите на стоки на пазари, извън страната, съобщиха от пресцентъра на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/.
Резултатите от 19-тото по ред проучване в Европа посочват, че икономическите перспективи за продажбите на чужди пазари са ключов фактор за растеж пред европейските страни. Оптимизмът за 2012 г. във възможностите за износ на стоки е значително по-силен спрямо очакванията за продажбите на националните пазари.
В изследването на Европалати се отбелязва, че несигурността в Европа в макроикономически план влияе значително и намалява нивата на оптимизъм в очакванията за бизнес климата през 2012 г.Резултатите за заетостта показват, че през следващата година повечето фирми в Европа имат намерения да поддържат сегашните нива на заетост. Бизнесът остава доста предпазлив и в очакванията за инвестициите през идната година.
Дългогодишният опит на БТПП при проучването доказва, че оптимистичните перспективи се реализират, но не за всички фирми. Като цяло предприемачите остават предимно оптимисти, разчитайки, че ще осъществяват бизнес намеренията си в една прозрачна среда, в която ще се реализират необходимите промени за подобряване на условията за бизнес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА