Last news in Fakti

18 Януари, 2024 13:11 10 830 18

Кризата в Червено море разкрива потенциала на друг важен транспортен коридор

  • среден коридор-
  • турция-
  • червено море-
  • криза

Турция има потенциала да реализира Транскаспийския коридор

Кризата в Червено море разкри нови възможности за отключване на потенциала на Транскаспийския транспортен коридор и използването му в световната търговия.

„Събитията в Червено море увеличиха значението на Средния (Транскаспийски) коридор. Турция, със своя логистичен и инвестиционен потенциал, може да играе водеща роля в реализирането на този проект и отключването на възможностите му за глобална търговия, особено между Европа и Азия“, каза ръководителят на Международната асоциация на превозвачите Шерафетин Арас, като обясни, че Турция може да играе водеща роля в реализацията на този проект.

Транскаспийският коридор започна да навлиза в дневния ред на глобалната логистика в началото на 2000-те като „ефективен маршрут в рамките на концепцията за Новия път на коприната за транспортиране на стоки и пътници по суша от Китай до европейските страни. ”

"Напрежението в отношенията между Запада и Русия и Китай и разширяването на санкциите между ЕС и САЩ срещу Руската федерация и Иран направиха Средния коридор привлекателен за САЩ и западните икономики. Като се има предвид фактът, че една от основните артерии на китайският проект „Един пояс, един път“ минава през Централна Азия, потенциалът на Туранския коридор, на който се придава голямо значение в тюркския свят, само ще расте“, каза Арас.

Транскаспийският международен транспортен маршрут (TITR), известен още като Средния коридор, минава към Европа през Китай, Казахстан, Каспийско море, Азербайджан, Грузия и Турция. Част от този коридор е пуснатата в експлоатация железопътна линия Баку-Тбилиси-Карс.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    7 7 Отговор
    Коридорът през прифронтовака Румъния и България.

    Коментиран от #13

  • 2 Зевс

    21 10 Отговор
    Северният морски коридор си работи, ама ще трябва да се плаща на лошите руснаци за ледоразбивач.

    Коментиран от #4

  • 3 гост

    20 33 Отговор
    Този коридор се отнася само за стоки от и за Китай !!!! И то промишлени !! Никой няма да вози насипни товари или газ и петрол с влакове , така че маршрута е само по море !! Путлер се надява да тръгнат през Арктика , ама не е познал !! След простотията с Украйна дори китайците няма му играят по свирката !

    Коментиран от #14

  • 4 гост

    13 22 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Така и ще си "работи" само за руски корита !!! Никой никога повече , дори китайците няма и да си помисли да вози от там !!

    Коментиран от #9

  • 5 Ха ха ха

    21 8 Отговор
    Щях да повярвам ако минаваше през Русия и територия т.н. Окрайна с железница. Ама да претоварваш от железница на кораб, после пак на железница, кораб и железница? И това да е по евтино и бързо? Айдееее фъс, че накацаха канарчетата.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Име

    17 3 Отговор
    странно как на никой не му прави впечатление (от т.нар. журналисти и експерти по геополитика) какво точно пречи на тези коридори и в чий интерес е да не работят тези коридори. А ако вземе, че прогледне ще му стане ясно защо в момента има 3-4 големи военни конфликта и кой стои зад тях. И най-вече чий интерес се защитава, ако тези коридори не работят.
  • 7 гоуем експерт

    7 10 Отговор

    До коментар #5 от "Ха ха ха":

    си. Сигурно имаш 3 диванни ордена и тежки нашивки. Колко време е пътя с влак и претоварване на кораб и пак на камиони и т.н. и колко време е транспорта само с кораб, дори и през Суец?
  • 8 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #5 от "Ха ха ха":

    Претоварването на контейнер отнема под 1 минута и струва има няма 5-6 долара !! При средна цена на стоките в него от 20 до 100 000 долара ! А пътуването с влак е поне два пъти по-бързо , което напълно компенсира разходите и времето за претоварване !! Но това важи както казах за контейнери !! За насипни товари и газ и петрол така или иначе влака не е вариант !!
  • 9 россиян..

    18 8 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ако искайте,минавайте.. канала в панама-суша,мерск не пътуват..а и често заседват кораби и другите чакат със седмици да минат..а северния морски коридор е отворен сега почти целогодишно,климатичните проблеми и там действат..много е по кратък,тия санкции ще съсипат търговииката..

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "россиян..":

    Там също вече се претоварва на влакове и даже е по-евтино , защото минаването на суперконтейнеровоз през канала струва между 2 и 3 милиона долара , минават само танкери с газ и петрол ! Но се строи втори канал през Никарагуа и цените и натоварването ще паднат !
  • 11 пенко

    15 7 Отговор
    САМО "СЕВЕРНИЯ МОРСКИ ПЪТ " - МОЖЕ ДА КОМПЕНСИРА "СУЕЦКИЯ " --- НО С ПРОПУСКИ / РАЗРЕШИТЕЛНИ ОТ РУСИЯ !?!?!?!?!?!?
  • 12 Румен

    4 2 Отговор
    Бошлав работа.
  • 13 Ха ха

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Още Баце предвиди това и се закани да строи под Шипка.Кирчо пък 5 моста през Дунава направи,а сега и бързи влакове за 2 млрд.ще купиме от Китай.Ще ги платиме и когато искат да дойдат .
  • 14 Е, кво му цъкате минуси???

    6 9 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Точно така е. Китайците и те в крайна сметка глави на раменете си носят! Така че, раша има да почака да увеличи транспорта покрай федерацията!

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    7 9 Отговор

    До коментар #14 от "Е, кво му цъкате минуси???":

    То тя федерацията след десетина години няма да я има ! И като станат десетина "държави" в Сибир и всяка иска такса да минеш през териториалните и води и съвсем ще увехне "пътя" !!
  • 16 777777

    13 6 Отговор
    Американците клекнаха пред хусите,неможаха да се справят с тях.На американците явно силата им е да нападат мирни държави,да правят преврати,да плащат на тъмните сили да подкупват правителства,тях просто ги няма никакви на бойните полета,като видят зор и изчезват като невидими духове,висят по колесниците на самолетите.Какво стана в Червено море...изсилиха се и се отказаха,като видяха че хусите си правят каквото си искат...иначе са голямата работа,ако друг воюва вместо тях,като например Украйна.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гого

    1 1 Отговор
    Турция е мафия.Не хадете Българи да им копувате стоката