Близо 1500 жалби и сигнали са подадени в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през юли. Това е с над четвърт повече в сравнение с предходния месец, съобщиха за Факти.бг от от Комисията в отговор на запитване за обобщен анализ относно жалбите през юли.
Експертите обясняват общия ръст на постъпилите в институцията оплаквания с увеличения брой жалби за обществени услуги – топлоснабдяване, водоснабдяване и електроснабдяване. Тези жалби представляват около една трета от общия брой за месеца и се отнасят за оспорване на изравнителни сметки за топлинна енергия, стойности на напрежението в електропреносната мрежа, планови ремонти и аварии на ВиК и енерго-дружествата. По тях КЗП няма правомощия и ги е препратила до съответните компетентни органи за предприемане на действия.
По жалбите и сигналите, по които КЗП има компетенции, са извършени 823 инспекции, в резултат на които са съставени 80 акта за установени административни нарушения. Една трета от жалбите са решени в полза на потребителите, а по още толкова работата не е приключила. 35 от жалбите са били неоснователни, а за останалите не е постигнато споразумение и потребителите са насочени да се възползват от възможностите на помирителното производство.
На Националния телефон на потребителите през месеца са приети 961 обаждания. Повечето от тях (812) са били за консултация основно за правото и реда за предявяване на рекламация при закупена дефектна стока. Подадените сигнали за нередности пък касаят обявяване на цените на стоките, провеждане на промоции в търговските обекти, съобщения за намаления на цените или предявяване на рекламация за закупена стока.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА