"Прави страшно силно впечатление това, че и Франция, и Германия усилено се пазят от категоричност по отношение на предумишлено действие на пилота. Подобно разследване може да продължи месеци, дори и години. Сигурен съм, че следователите обаче ще се доберат до истинската причина”, коментира по Нова телевизия експертът по сигурност и антитероризъм Славчо Велков.
"Европа предпоставя терористите като някакви брадясали типови, дошли от Близкия Изток и като че ли иска да пренебрегне факта, че през последните няколко години се зароди един нов тип тероризъм – този на хората, които се самомотивират под влиянието на някакви събития –лични причини, психологически, идеология”, на мнение е Велков.
„Нещата трябва да се наричат с истинските им имена. Когато човек убива себе си и още 150 души, този човек се вписва в профила на терорист. Ако питат близките на загиналите, те няма да го определят с други думи”, допълни експертът.
"Всеки пилот с идването си на работа върви по строго определени процедури. Във всеки един момент, ако се смята, че пилотът физически или психически не е добре, той може да откаже изпълнение на полет. Преминаването на тези тестове е доста тежко и отнема няколко дни. След това всяка година на редовните медицински прегледи се проверяват от психолози”, обясни от своя страна командир на Еърбъс Камен Филипов.
Той допусна версията, че вторият пилот може да е получил инсулт.
"Има случаи на хора, които извършват познати, но нерегламентирани действия. Снижението, за което се говори, не е аварийно. Според мен това е нелепо стечение на обстоятелствата”, на мнение е той.
Трудно ми е да повярвам, че млад 28-годишен човек е готов на самоубийство и със себе си да убие още 150 човека. Мога да говоря само от свое име, но при мен възникна едно такова предположение - дали просто не е получил инфаркт или инсулт. Хората, болни от инсулт, знаете, се стремят да извършат движение и не успяват, заяви Филипов по БНР.
„Трябва да се изчака окончателният доклад“, категоричен е Филипов.
„Всяка година пилотите преминават през лаборатория по безопасност и без подпис от психолози не могат да получат свидетелство за медицинска годност“, обясни той. Експертът не мисли, че комисия е пропуснала психично разстройство у втория пилот на самолета.
„Командирът също е длъжен да докладва, ако забележи отклонения у втория пилот“, коментира Филипов, който не вярва, че пилотската грешка е умишлена.
„Има специален код, известен само на авиокомпанията, командира и екипажа, с който се отваря вратата към пилотската кабина. Той дава достъп след 30 секунди“, уточни Филипов и обясни каква е процедурата преди употребата на кода:
„Когато отвън се поиска право за вход с един от бутоните на тази клавиатура, тогава пилотът просто натиска On lock, отключва вратата и другият пилот влиза. Пред пилотската кабина има три камери, които имат пълно покритие на предната част. Първо се вижда кой ще влезе и тогава се отваря кабината. Ако се забележи, че този човек не трябва да влезе, тогава се слага на Lock и се блокира вратата за 5 минути, което в случая е било фатално.“
Времето не е стигнало, защото вратата е блокирана за 5 минути, преди да може да бъде отключена с кода, обясни дългогодишният пилот, който лети на Еърбъс А320. Това е най-добрият самолет в класа си, а "Луфтханза" е от еталоните в авиацията, категоричен е летецът.
По думите на авиационния психолог Десислава Георгиева авиационната система е една от най-регулираните в света, именно защото е високо рискова и изпълнението на задачите на летателния персонал е свързана с преживяване на стрес, тъй като се носи отговорност за много хора.
„По регламент задължително всеки кандидат за обучени преминава доста сериозно психологическо изследване”, поясни Георгиева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бълнувай
Той допусна версията, че вторият пилот може да е получил инсулт.
"Има случаи на хора, които извършват познати, но нерегламентирани действия. Снижението, за което се говори, не е аварийно. Според мен това е нелепо стечение на обстоятелствата”, на мнение е той.
Те разследващите са 100% сигурни в умишлените действия на ко-пилота,но нашия пак не може да повярва в истинината и говори глупости!
10:41 27.03.2015
2 незнайко
11:10 27.03.2015
3 цайса
18:58 27.03.2015
4 agaarw
19:31 27.03.2015