Българката Моника Милкова, студентка в Университета по изкуства във Великобритания, и група състуденти създадоха уникална дигитална игра с благотворителен характер, която има за цел да подпомогне райони, пострадали от наводнения. Така младежите искат да докажат, че съвременните технологии могат да бъдат изключително полезни, а компютърните игри могат да се тълкуват като инструмент не само за забавление, а и за взаимопомощ.
Моника Милкова, Мартин Гарнет, Пол Симс, Майкъл Хил и Рикардо Коста учат в специалност Компютърни игри в UCA и решават да използват своите умения в съвместен проект със социална стойност. Студентите си дават сметка, че има безкрайно много благотворителни организации и каузи по света, но искат да направят нещо различно с иновационен подход, което да въвлече и младите хора, като каузата им е помощ за хората, пострадали от наводненията във Великобритания.
„Единият от колегите ми от университета инициира проекта, защото беше възмутен как хората в Англия са в беда заради наводненията, но никой не помага, за разлика от други държави. Така решихме да направим малка игра и да се опитаме да помогнем с каквото можем” – разказва Моника и допълва, че разработват играта само за два дни, а за два месеца и завършват целия проект. Тя споделя, че университетът разполага с голяма база, много техника, студия и зали, компютри, софтуер, всичко, което е нужно за създаването на един качествен продукт - от графични таблети до техника за виртулна реалност.
Дигиталната игра е с главен герой маймуна, която препускайки, се опитва да избегне насрещни наводнения. Всички реализирани приходи от закупуването на играта се насочват към няколко фондации, които се борят с последствията от природните стихии и превенцията в пострадали райони.
Моника Милкова е студентка последна година.
„Удивително е колко много израснах и като човек, и като артист в университета, започвайки с курс по създаване на образи за компютърни игри 2D и стигайки до програмни умения за създаване на пълна 3D реалност. Научих толкова много, гледайки своите състуденти и работейки рамо до рамо с тях. Благодарение на един от моите учители придобих опит и в компания, която пусна игра, разработена с мое участие” - споделя още Моника.
Студентката определя като най-голямо предизвикателство при създаването на компютърни игри стресът и мотивацията, а като бъдещи проекти вижда възможни реализирани навсякъде по света, включително и в България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 амаоуу
06:49 02.04.2015
2 mhlv
10:20 02.04.2015
3 BG читател
10:41 02.04.2015
4 54689
11:28 02.04.2015
5 МАК
11:41 02.04.2015