2 Април, 2015 12:05 909 4

Основен ремонт на критичните участъци на магистралите с допълнителни пари

  • лиляна павлова-
  • ремонт-
  • магистралите-
  • пари-
  • допълнителни-
  • основен-
  • участъци

Отново се е наложило затваряне на пътя Асеновград – Смолян в участъка при Бачково заради свлачище, съобщи Лиляна Павлова

Основен ремонт на критичните участъци на магистралите с допълнителни пари - 1
Снимка: БТА

Най-спешните ремонти, които Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще направи с отпуснатите от Министерски съвет (МС) средства са автомагистралите "Тракия", особено в двата критични участъка в област Пазарджик и област Пловдив и АМ "Хемус" - в направлението Варна - Шумен, както по и старото направление София - Ябланица, където има най-критични участъци и най сериозни проблеми. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по БНР.

С осигуряването на средства за Агенция "Пътна инфраструктура" ще започне цялостен ремонт, увери тя:

„От 20 години по тези участъци се поддържат с палиативни мерки и кърпежи. Запълването на малки дупки, при следващ дъжд и най-вече след зимен сезон се отварят два пъти по-големи. Където е направена кръпка, до нея старият участък е толкова лош, че се отварят нови и нови. Това са магистрали, изграждани и ремонтирани последно през 1986-а година и оттогава в тези участъци нищо не е правено.

Ремонтът включва цялостно ремонтиране, включително с основата, с всички платна. Тук не говорим за кърпежи на дупки, а за цялостно преасфалтиране и ремонтиране на тези участъци, за да бъдат приведени в такова състояние, че да могат да отговарят на минималните изисквания за автомагистрален участък, където да позволим в последствие максималната скорост от 140 км/ч в тези участъци. Паралелно с това работим за критични участъци, на които имаме свлачища.“

Отново се е наложило затваряне на пътя Асеновград – Смолян в участъка при Бачково заради свлачище, съобщи Павлова. Тя е уверила игумена на Бачковския манастир, че ще направи всичко възможно хората да могат да стигнат до храма за Цветница. Необходими са сериозни укрепителни мерки. На мястото са изпратени геолози. След като бъдат преодолени щетите свлачищата, на пътя, който беше ремонтиран миналата година, ще бъде положен и "износващ" слой.

Почти 15-метровата пукнатина по новия участък от АМ "Струма" преди Дупница се дължи на подземни води, категорична е Павлова:

„В резултат на валежите през изминалата година почвата отдолу е преовлажнена и е отмила част от основата на пътя. Това е довело до тази пукнатина. Тя в момента е запълнена и е спряно нейното увеличаване. За сметка на изпълнителя е, защото този път е и в гаранция, независимо че има свлачище в този участък. Изпълнителят в момента за своя сметка го укрепва, прави нов проект. Ще се прави допълнително отводняване на този участък от пътя, защото е видно и след последните дъждове, че количествата са много по-големи. До лятото фирмата ще направи проекта, ще го ремонтира и ще го довърши за своя сметка.“

Павлова коментира и основните варианти за довършване на АМ "Струма" през Кресненското дефиле – с 24 тунела и виадукти през дефилето или дълъг 15-километров тунел. Крайната дума имат специалистите, каза Павлова. През 2008-а година са разглеждани осем варианта. Още тогава е смятано, че разширяване на съществуващото трасе е най-добрият вариант, защото то следва реката. Геоложки и сеизмоложки доклади са изразили и притеснения относно проекта с един единствен дълъг тунел през скалата. Очакванията са, ако се избере проектът с много тунели и виадукти, това да спести и пари, коментира Павлова. Все още обаче няма готов проект, за да има реална оценка.

Павлова е оптимист, че през 2015-а година с европейски средства ще бъдат извършени голяма част от дейностите по изграждането на Северната скоростна тангента на Околовръстния път.

Изпълнителите на големите инфраструктурни обекти и сега не се избират по най-ниската предложена цена, увери Павлова в коментара си за проекта за нов закон за обществените поръчки и допълни:

„В този закон трябва да се транспонира новата европейска директива за обществените поръчки. Аз се надявам, че този закон ще бъде усъвършенстван по начин, който да облекчи възлагането, и да направи възможно да търсим икономически най-изгодната цена и качество за това, което търсим като услуга.“

Програмата за саниране може да финансира хоризонтално поставяне на тръбите за отопление, но решението за това трябва да вземат живеещите в съответната сграда, ако искат да преминат към индивидуално отчитане, каза Павлова.

„Това не е задължително, но е препоръчително, ако хората искат да са сигурни, че съседите им не "крадат" парното“, допълни тя.

„Държавата финансира щранговете до входа на апартамента“, уточни Павлова.

„Решенията в него са за сметка на собствениците. В апартаментите държавата плаща за смяната на дограма и ремонт на стената, на която е бил прозорецът – обръщане на прозореца и измазване на стената“, поясни министърът и изнесе данни за програмата за саниране:

„Вече имаме 247 сключени договора между кандидатствали сгради с общините и Българската банка за развитие. Това са реални сгради, които вече са одобрени за финансиране. Започват дейностите по енергийно обследване, техническо, конструктивно изследване. Още толкова има подадени и одобрени за финансиране на този етап и предстои сключване на договори. Бих казала, че за около 3 месеца е доста сериозен напредък. Над 1500 са сдруженията на собствениците, които са вече регистрирани. Аз съм оптимист. Надявам се до края на лятото, есента, да видим ефекта от първите сгради.“


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дядо Йоцо

    1 0 Отговор
    Тия бокомагистрали златни ще ни излезнат.....
  • 2 mediator37

    0 0 Отговор
    Оказва се, че освен да я направиш, трябва и да я поддържаш.
  • 3 Кони

    1 0 Отговор
    Ужасни пътища,некачествено ново строителство,а те се хвалят!не ви ли е срам,Павлова?
  • 4 неутрален

    1 0 Отговор
    ЛЕЛЯНО, дядо ти Георги Павлов, стр.инж., живя и работи в социалистическо време, беше министър на околната среда и в други министерства които имаха отношение със строителството, не се ли научи ти и да споделиш с вожда от БАНКЯ, че строителството не е лалачийска работа. Тиквока реже ленти на обекти, които се проектираха и бяха с идейни проекти от времето на дядо ти и негови колеги по образование, но Тиквока се бие по гърдите и казва "НИЕ НАПРАВИХМЕ И НИЕ ОСТАВЯМЕ НА БЪЛГАРИЯ, НАЩА ПАРТИЯ". ПРОЕКТИРАНЕТО И ПРОУЧВАНЕТО И НА МАГИСТРАЛИТЕ И НА МЕТРОТО БЯХА ВЪВ ВРЕМЕТО НАЗАД, АКО БЯХА ИЗГРАДЕНИ ПО ОНЗИ НАЧИН, КАКТО СЕ СТРОЕШЕ, СЛЕД 20-30 години щеше да се прави ремонт, както ти констатираш за отделни участъци, които са изградени от осемдесетте години, а сега трябва да се ремонтират, ТАКА, че всичко, което се изгради по Ваше време, няма и година и започнахте ремонтите, защото не се изпълняваха по проект, а се крадеха от ВАС МАТЕРИАЛИ, ИЗПИСВАХА СЕ КОЛИЧЕСТВА , НО НЕВЛОЖЕНИ И ЕТО РЕЗУЛТАТА!!!! КРАДЕНЕ, КРАДЕНЕ, но ТИКВАТА СЕ ХВАЛИ. БЕЗОГЛЕДНИ КРАДЦИ, но краденото не води на добре, има възмездие ог НАЧАЛНИКА, В КОЙТО СЕ КРЪСТИ ТИКВОКА И ГЛЕДА В НЕБЕТО, ТОЗИ НЕГРАМОТЕН, НАГЛО ИЗЧАДИЕ, КОЕТО КОГАТО ИМА ПРОБЛЕМ, ДРУГ Е ВИНОВЕН, А КАТО РЕЖЕ ЛЕНТИ , ТОЙ ГО НАПРАВИЛ. НАУЧЕТЕ СЕ, ЧЕ СПЕЦИАЛИСТА СИ ТЕЖИ НА МЯСТОТО, А НЕ СОЦИОЛОЖКА ИЛИ ЕДИ КАКВА СИ Е НАй-ПОДХОДЯЩИЯ ЧОВЕК ЗА МИНИСТЪР НА МВР. ВЪВ ВСИЧКИ ОТРАСЛИ СТЕ Б...ЦИ, ПО ОБРАЗОВАНИЕ, ТИ СИ НА МЯСТОТО СИ, НО ТИКВОКА РЪКОВОДИ И НЕЩО НЕ СЕ ПОЛУЧАВА.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове