Last news in Fakti

22 Април, 2015 00:30 865 1

Стартира кампания за карането на колело

  • кампания-
  • каране-
  • колело

В Аз карам велосипед – последвай ме! над 20 известни личности от различни сфери казват ДА на карането на колело и застават с личния си пример зад каузата на този екологичен и здравословен начин на придвижване

Днес официално бе обявен стартът на второто издание на кампанията „Аз карам велосипед – последвай ме!“. Силвия Лулчева, Васил-Василев Зуека и Диляна Попова са първите посланици на велосипед на кампанията за тази година. Общо девет обичани и популярни български личности ще дадат личен пример с подкрепата си за каузата. Те записаха своите истории с велосипед, за да вдъхновят повече хора да превърнат карането на колело в ежедневие през летните месеци.

„Аз карам велосипед – последвай ме!“ стартира през 2014-та година като над 20 известни личности от различни сфери казват „ДА“ на карането на колело и застават с личния си пример зад каузата на този екологичен и здравословен начин на придвижване.

България често попада на челни места в негативни класации по отношение на здравето и околната среда. Статистиката сочи, че 78% от българите не спортуват, а при работещите, този процент е 94%. Парадоксално е, че живеем в петата страна в ЕС по производство на велосипеди, а сме на дъното на класацията за каране на велосипед в града или за използването му за спорт и отдих.

Кампанията е инициирана от производител на велосипеди и има за цел да популяризира дългосрочно карането на велосипед в града. Тази година активностите ще се случат в партньорство с европейската информационна кампания „Do the right mix – Придвижвай се разумно”.

„Придвижвай се разумно“ започна преди две години с различни акценти за придвижване в града от комбиниране на вървене пеша, градски транспорт, велосипед и личен автомобил, през преход към споделено пътуване с автомобил към финалния акцент за насърчаване на карането на велосипед в града.

Съвместните активности на родната и европейската кампания за лятото под шапката „Аз карам велосипед – последвай ме!“ стартират с изложба на открито в Пловдив и с градска игра за
събиране на печати в София.

Играта 5-те Градски точки ще се проведе в рамките на месец май, като всеки жител или гост на столицата ще може да стане съпричастен към каузата, като обиколи 5 локации, за да получи печат от всяка от тях на специално направена карта.

Всяка седмица ще бъде представян по един от новите посланици на велосипед, като ще бъде споделяна неговата видео история с колело. Финалът на кампанията за тази година предвижда изложба на открито в София и масов  велопоход през месец септември в столичния Южен парк.

„Аз карам велосипед – последвай ме!“ е кампания, която цели да популяризира карането на велосипед в града като път към здравословния начин на живот с надеждата това да стане част от ежедневието на повече хора в България. Тази година проектът се реализира съвместно  с „Do the right mix – Придвижвай се разумно“ - инициатива на Европейската комисия за насърчаване на природосъобразно придвижване в градска среда с координатор за България Министерство на околната среда и водите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    0 0 Отговор
    Аз карам велосипед. Постоянно.
    Но карането в София не става, единствено Витоша е хубава за каране. За да карам колело в града трябва да има нормална инфраструктура, защото в момента всяко излизане с колелото на улицата си е риск за живота. А единствения вариант за нормално придвижване е по улиците - тротоарите не са достъпни за велосипеди (в общия случай), ако искам да карам колело в парка трябва да се стигне до там с кола. Аз съм сигурен, че много много хора ще излязат да карат, но го няма най-важното нещо - инфраструктура.
    Например когато правят ремонти на улици и булеварди, защо не се залага част от платното да бъде велоалея?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове