4 Май, 2015 16:14 4 677 11

В Лозенец искат „зелена зона”

  • зелена зона-
  • лозенец-
  • паркиране

С въвеждането на „зелена зона” в центъра на София много от работещите там решиха да паркират безплатно в съседните квартали. Това обаче създадени проблеми, като пострадаха най-вече живущите в квартал „Лозенец”. Голяма част от тях искат да бъде въведена час по-скоро „зелена зона”. Това наложи район „Лозенец” да проведе още 2014 г. обяснителна кампания и допитване сред живущите. Оказа се, че тези, които са в долната част на квартала имат проблем с неправилното паркиране и искат да бъде въведен ред чрез „зелена зона”. Подобен проблем, според живущите, няма в горната част на „Лозенец” и съобразено с тяхното мнение, там не се предвижда въвеждането на „зелена зона”. Въпреки това,  общината е разработила цялостен  план за паркиране, който може да бъде реализиран при желание от гражданите.

Общият брой на паркоместата в елитния южен квартал на София са около 3500. От тях 2000 се предвижда да бъдат „зелена зона”, а именно в частта между бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, бул. „Драган Цанков”, бул. „Джеймс Баучер”, ул. „Славище”, бул. „Арсеналски” и бул. „Черни връх”.

Кога влиза в сила „зелена зона” за район  „Лозенец”

Промени в Закона за движение по пътищата, респективно и в Наредбата, са причина близо година след като проектът и всички документи за въвеждането на зоната са изготвени, тя все още да не работи.

В момента в Народното събрание се обсъжда промяна в Закона за движение по пътищата, в която се заменя думата „такса” с думата „цена”. „Когато промяната е факт, ще бъде гласувана нова наредба за паркирането в София, в която ще бъдат посочени новите условия. Те са доста променени в сравнение със сега действащата наредба. Касаят винетните стикери за преференциално платено паркиране, престоя на автомобилите, кой може да се възползва от тези услуги. След като Наредбата влезе в сила, за район „Лозенец” вече има изготвен цялостен технически проект и веднага може да се пристъпи към въвеждане на „зелена зона”. Внесъл съм доклад в Столичен общински съвет за това.”, каза специално за Факти.бг Любомир Дреков, кмет на район „Лозенец”.

Каква ще е цената за живущите

Значително облекчено в новата наредба е преференциалното платено паркиране за живеещите. Домакинство с два автомобила (собственост на отделни членове на домакинството) ще плаща по 100 лв. на кола на година, т.е. 200 лв. Досега за първи автомобил в домакинството се плащаше 100 лв., а за втори – 300 лв.

Второто, което се въвежда е „10-минутно безплатно паркиране”. „Това са безплатни талончета. Ако отивате до магазин или да оставите детето на детска градина, с това талонче имате 10 минути и не е необходимо да плащате SMS. Редица са дейностите, които ежедневно извършваме, които не отнемат повече от 10 минути. Това е голямо облекчение за нашия район, където повечето детски градини и училища, са разположени по малките улички”, допълва Дреков.

Противниците на въвеждането на „зелена зона”

Част от жителите на „Лозенец” (най-вече тези, които са над бул. „Джеймс Баучър”) са против въвеждането на „зелена зона”, тъй като смятат, че няма проблем с неправилното паркиране, досегашните мерки за въвеждане на ред са достатъчни и именно въвеждането й ще създаде проблем. „За мен лично не е изненада, че има противници на идеята, защото ние сме така устроени, че когато нещо не ни харесва, бурно протестираме, но когато приемаме нещо или сме съгласни, си мълчим. Не изразяваме публично съгласието си, а само несъгласието си”, казва кметът на район „Лозенец” и допълва: „В момента сме подложени на натиск да въведем „зелена зона” и то масиран натиск от граждани. Миналата седмица ме „плашиха” с 2000 души подписка за незабавното й въвеждане. Сега искат „зелена зона” и всъщност искането е като форма на протест, че не се случва.

Основният проблем е, че минаха вече 2 година откакто работим по този проект. Това, което имам като информация и чета по медиите е, че гражданите са масово против новата наредба и „зелената зона”, което очевидно от срещите ми с хората не е така. В последния работен ден от април имаше насрочен протест и всичко това идва от една организация, чието създаване и цел е да е против наредбата и „зелената зона” но в медиите излиза, че цялото население е против, а това не е така. Тук ще помоля и медиите за малко обективност. Става дума за една единствена организация – „Софийски обществен съвет”. Не съм срещу организации, които отстояват своя кауза или своя визия и тя да е различна от тази на общината, но имам против когато това се представя като общото мнение, че самата общественост застава зад това”.

Куриозът с паркинга към метростанция „Джеймс Баучър”

С пускането на метрото до спирка „Джуймс Баучър” беше изграден и подземен паркинг със 479 места. Идеята е идващите от кварталите Драгалевци, Кръстова вада и Витоша да паркират там автомобилите си и с метрото да стигат до центъра на София. Също така паркингът е достъпен за няколко хиляди души, живущи в близките кооперации. Той, обаче седи празен. „Не повече от 25% е неговата заетост”, казват от район „Лозенец”. Месечният абонамент е само 75 лв., но желаещи да го ползват са малко. За сметка на това съседните тротоари и зелени площи са осеяни с десетки коли. Колчетата, които трябва да внесат ред, обаче не преживяват и 24 часа, а цената им е 70 лв за брой. Нарушителите няма как да бъдат глобени, тъй като към момента по закон документи за самоличност може да изискват само служителите на реда, т.е. полицаи, а за да бъде наложена санкция трябва да бъде съставен акт на нарушителя, който да бъде засечен на място и да се идентифицира с документ за самоличност. Така, единственият начин да бъде въведен ред и да бъдат глобени нарушителите е въвеждането на „зелена зона”.

Каква е точно ситуацията се вижда и от снимките направени на 4 май 2015 г. в 14.20 часа.




Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 лозенчанин

    1 1 Отговор
    и какво искате да кажете че тези бетонни колчета струват 70лева абе кмете ние да не сме правени у дупе-ще ти ги дам на половин цена и пак ще съм поне 25лева печалба-много крадете бе ей спирка немате -че то както е тръгнало парите от ЗОНАТА нема ви стигнат само за колци
  • 2 Потомък на Хуни

    0 0 Отговор
    Не въпросът колко струват.По-важното е защо тва вандалско племе Българи,троши и чупи дори малкото ,което се прави. Детските плошадки само като види човек на кво приличат и то по-малко от година след като са направени- нии сме потомци на хуни ,най-вероятно. И не са счупени от деца,ами от мръсни наркоманчета и кирлясали алкохолици,дето нощем се събират там.Абе -едно племе дето си честити банята.
  • 3 qwerty

    0 0 Отговор
    а кога във факултета, филиповци и христо ботев?
  • 4 гост

    0 0 Отговор
    Не трябва да е зелена зона, защо да е такава?
    Трябва органите за следене на законите да са общински отдел, с хора които обикалят, снимат, и изпращат солени фишове. Тези глоби трябва да са непоклатимо изготвени, без възможност да се отлага тяхното плащане и нарушителя, било то и аз да съм, да е принуден да си ги плати, преди да прави каквито и да е други плащания към която и да е институция в страната.
    И да бъде арестуван, ако бъде спрян от кат и системата покаже неплатените му глоби.
    Не става просто с една зелена зона, ако никой не пише глоби и не ги събира, единственото което остава е таксата на живущите там, които пак няма да си намират парко място, но ще са много по-разгневени.
    Повече паяци, повече контрольори и стриктно събиране, не е толкова трудно, ако има желание за това.
  • 5 Емо

    1 0 Отговор
    По тази логика "зелена зона" ще обхване цяла София. Правилата за паркиране трябва да се спазват независимо дали е зона или не.

    Коментиран от #6

  • 6 батенаско

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Емо":

    Напълно те подкрепям в мнението ти, лошото е едва ли някой от който зависят тези чете тук. Само да вмъкна че живея на булевард със зелена зона и редовно пред входа на двора където паркират 5 коли редовно някой паркира в нарушение а частта пред входа не е зелена зона, като се обадиш на паяка да дойде да го вдигне ти искат пари, било нещо като такса.
    От прочетеното се разбира че искат зона и по Джеймс Баучер- това не е "ГОРНАТА'' част на Лозенец??
  • 7 Даниел

    0 0 Отговор
    Не, че нещо, но "Джеймс Баучър" се води "Горен Лозенец". Мен обаче ми е по-интересно какво ще правят живущите в блокове без гаражи и далеч от метро-паркинг ? Такива блокове в Лозенец са доста и не всички имат паркинги към тях и са строени преди повече от 30 години. Общината ще глобява за заварено положение в този случай ли ?
  • 8 някой

    0 0 Отговор
    Супер глупости.Вместо да мислят да строят паркинги,общинските лапачи си увеличават софрата с нови зони.
    А между другото това е и дискриминация или плащат всички по равно за зона или всички да имат право на талони по 100 лева.Какви са тия глупости,някой с пет коли ще се шири със стикери за намаление а другите ще плащат.
  • 9 софиянец

    0 0 Отговор
    Който е разрешил презастрояването и неусигуряване на подземни гаражи, той да плаща таксите за паркиране.Бутат къща от 50 кв м и строят 2000кв м РЗП на същия парцел, това е ПРОБЛЕМА!!!!
  • 10 123

    0 0 Отговор
    Да бе! Те хората "сами искат" да ги работи общината, нали? Да плащат, за да си оставят колата пред дома им. А "чистичката" община да им събира паричките за никаква работа. Нали е по "тяхно" желание! Като че ли никой не плаща пътния данък! Това е и за да има къде да си остави колата! Не може да си я носи в къщи, нали?
  • 11 Коч

    0 0 Отговор
    Как да няма подобен проблем в горната част на Лозенец? Всичкото дето бачка в и около токуда си паркират колите по тротоарите в квартала, защото там паркинг не са им осигурили. Миналото лято покрай безсмислените ремонти на 'софийска вода' направиха нови тротоари и кел файда, те се ползват за паркинги.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове