Над 60 млн. лева са необходими за основен ремонт на петте основни тунела по пътищата в страната, заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Пътната агенция няма бюджет за цялостни ремонти на тунелите, като такива не са правени повече от 25 години поради липса на финансиране, уточни тя.
Тунелите, магистралите и виадуктите се обхождат с цел оглед всеки ден, каза Павлова. Факт е че тунелните съоръжения у нас не са в състоянието, в което ни се иска да бъдат, защото цялостни ремонти по тях не са правени, заяви тя и информира, че е започнат такъв в периода 2005-2006 г. на тунел „Ечемишка“.
Средствата за него са платени авансово, но са откраднати от изпълнителя, като изолация така и не е направена, съобщи регионалният министър. Откраднат е 1 млн. лв. от изпълнителя. Изолация не е направена, действията и до ден днешен се разследват от прокуратурата", добави Павлова. Тя допълни, че разследването от страна на прокуратурата по случая продължава и до днес и специално за този тунел изпълнение на такъв тип дейности не може да се възложи докато не приключи разследването на вещите лица.
Ежегодно за тунелите се осигурява минималното поддържане – преасфалтиране и запълване на дупки, освежаване на маркировки, осветление, информира министърът и подчерта, че такова има на всички тунели. Тя заяви, че на места може да има единични изгорели крушки, но няма неосветени тунели.
По отношение на тунелите на Витиня Павлова обясни, че се намират в много влажен участък, като по скалата се стичат подпочвени води и настилката, особено през есента, е хлъзгава, което усложнява движението. Неспазването на дистанция често води до инциденти, каза още тя.
Павлова разясни, че в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ има осигурени средства за превантивен ремонт на тунелите, но те не са достатъчни за цялостен ремонт, в който да се включи подмяна на електроинсталацията и на изолацията. Такива инвестиции не са правени от 25 години, каза още тя и допълни, че тези дейности могат да бъдат възложени при поетапно осигуряване на средства от бюджета. Само за петте тунела в значими пътни участъци са необходими 60 млн. лв., информира министърът. Надяваме се, при добро изпълнение на бюджета, да бъдат осигурени средства за тунелите, така че и те да бъдат ремонтирани постепенно, така, както беше направено с магистралите, каза тя. По тях, заедно с виадуктите обаче, има още участъци, които се нуждаят от ремонт и за които ще бъдат изразходвани стотици милиони, за да ги приведем към минимално изискуемите норми за безопасност, каза още министърът.
Ще обявим зимната готовност на 1 или на 15 ноември, в зависимост от метеорологичните условия. За тази цел ще спрем работата по обектите, като машините трябва да бъдат преоборудвани за зимна поддръжка. От 15 ноември трябва да разполагаме с 3500 машини. В готовност в момента са 1100, като при нужда се осигурява поддръжка в планинските региони, каза още тя.
Павлова допълни, че през този период освен мобилизация, се прави и подготовка, като се извършва допълнително изкърпване на проблемни участъци и се подобрява се маркировката в най-критични участъци, включително високопланинските проходи.
Министърът информира, че в момента се провеждат национални заседания по области, на които се докладват мерките и се прави план за реализация на превантивните подготвителни дейности за зимата. Във всяка област са идентифицирани най-критичните места, като тунели по магистралите и подходи към планинските проходи, допълни тя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 гост
Отвратителни са и само гледат да крадат, ЕС си затваря очите, а нацията бавно чезне. Който е имал и малко достойнсво и надежди, вече ги няма. И тази територия, която не е държава със сигурност, е подходящо място за криминални типове, измамнници и мързеливци.
15:34 13.10.2015
3 възмутен
16:36 13.10.2015
4 abv
16:36 13.10.2015
5 го77
16:48 13.10.2015
6 незнайко
Коментиран от #11
16:57 13.10.2015
7 Гого
Коментиран от #17
17:09 13.10.2015
8 Донка
17:30 13.10.2015
9 Сали
17:36 13.10.2015
10 кака
Коментиран от #14
17:38 13.10.2015
11 стратокастър
До коментар #6 от "незнайко":
Когато имахме гръбнака строителни войски КОЛКО МЕТРО ПОСТРОИХМЕ?18:40 13.10.2015
12 Те така те
19:43 13.10.2015
13 възмутен
Интересно съседна Гърция която е в криза ОТ ПРИСТАНИЩЕ Игуминица през Промахов до Кулата има над 53 тунела а унас два три и не сме в състояние да ги поддържаме .
19:53 13.10.2015
14 възмутен
До коментар #10 от "кака":
10 г. разследване......!? Игати държавата ! Да ,наистина мафията си има държава ! Депутати , министри,прокурори,съдии.....всички в Белене !21:43 13.10.2015
15 неутрален
Преди 89 год. за Метрото се правеше проучването на вариантите откъде да преминават лъчовете на метрото, проучваше се почвата и т.н., това го знае всеки строител през колко много етапи минава всеки един обект - проучване, проектирне , одобрение, изграждане и т.н., а да не говорим през колко варианти на трасетата по проект се минава, за да се приеме най- добрия като трасе и вариант,всичко това беше направено и за строителство беше готово - За Тиквата и тези около него останаха да се режат лентите. Некадърниците немогат да направят и една поддръжка на съоръженията - слабо осветление във всички тунели, новопостроените са най-редовно затворени с по една лента/Люлинска магистрала/, а старите - дори не искат и да ги изетът от създалата се лепкава луга и др. проблеми - без пожарни кранове и т.н.Мръсни престъпници, некадърни самохвалковци. Министърките на Тиквата започват с лозунга си "НИЕ ИМАМЕ ВОЛЯ" , правим разчети, планове ит.н. НЕКАДЪРНИЦИ - НАЗНАЧЕНИ БЕЗ СЪОТВЕТНОТО ОБРАЗОВАНТИЕ ПО МИНИСТЕРСТВА и стяхната НЕКОМПЕТЕНТНОСДТ ДАВАТ АКЪЛ??? НЕ ИМ ЛИ Е НЕУДОБНО, чеговорят глупости и хората не са толкова прости.
21:55 13.10.2015
16 777
22:15 13.10.2015
17 виадукт
До коментар #7 от "Гого":
Не ,че ги е откраднал човекът, просто не е искал да ги дели с когото трябва ,или е забравил,а парите вече са изхарчени,още в момента в който са взети.06:36 14.10.2015
18 BBTY
08:13 14.10.2015