Парламентът одобри на първо четене споразумението за логистична подкрепа от Полша, което предвижда ремонт на двигателите на българските изтребители МиГ-29.
От присъстващите в залата 177 депутати, 133 подкрепиха предложението, а 42-ма бяха против. Решението мина с гласовете на ГЕРБ, РБ, ДПС и Патриотичния фронт.
Няколко часа в парламента депутатите дебатираха Законопроекта за ратифициране на Споразумението между правителствата на България и Полша за поддръжка на българските изтребители.
Полша е единствената държава, която притежава икономически и технологични способности за поддръжка и ремонт на самолети МиГ-29, заяви от парламентарната трибуна министърът на отбраната Николай Ненчев.
Министърът съобщи, че договорената цена за ремонта на един двигател е 1,023 млн. евро. „Споразумението предвижда следните договорености. Извършва се ремонт на 6 български двигателя и се осъществява временно ползване на 2 полски двигателя за 2 години и 200 летателни часа. Стойността на услугата, която е предмет на споразумението, възлиза на 6 138 000 евро”, посочи министър Ненчев. По думите му, транспортните разходи на двигателите ще бъдат за сметка на полската страна, срокът за експлоатация на двигателите след ремонта ще бъде 350 часа, а тяхната пълна гаранция - 2 години или 200 летателни часа. „Двата полски двигателя ще бъдат предоставени в срок от 20 дни след подписването на споразумението и влизането му в сила. Първите два ремонтирани двигателя ще бъдат доставени в България до 7 месеца от влизането в сила на споразумението”, обясни още министър Ненчев.
Отдавна е ясно, че БСП, АБВ и "Атака" не подкрепят договора и ще направят всичко възможно да блокират ратификацията му в пленарна зала.
От ПГ на АБВ заявиха, че изобщо няма да участват в гласуването. „Доколко Народното събрание е компетентно да се произнася по техническите параметри на споразумението на ремонта”, попита депутатът от АБВ Светослав Белемезов.Той посочи, че това споразумение само привидно има публично-правен характер и изрази становище, че всъщност притежава частно-правен характер и има за цел да прикрие един търговски договор.
С приемането на това съглашение, бракуваме нашата авиация. Това заяви от парламентарната трибуна депутатът от ПГ на „БСП лява България”. „Подаряваме съдбата на нашата авиация на една частна фирма. Тази глътка въздух, която беше цитирана, най-вероятно ще бъде последната, която удавникът ще поеме, преди да падне на дъното”, каза още Атанас Зафиров.
РБ ще подкрепи споразумението за ремонта на самолетите МиГ-29 в Полша. Това заяви от парламентарната трибуна съпредседателят на ПГ на Реформаторския блок Радан Кънев. Притесних се малко, защото карам „Тойота” и се надявам да не ми се налага скоро ремонт, защото ще се наложи да ходя до Япония. Би трябвало отговорността да си я носи министърът и той си я е понесъл. Ратифицираме тук, защото става дума за държавно споразумение, което отговаря на национален интерес, което поставя въпрос за сигурността на българската държава. Поставя въпрос за същността на управлението”. По думите му, това споразумение има огромно външнополитическо и вътрешнополитическо значение за България. „Затова следва да се произнесем и да го обсъдим като външнополитически документ, не като технически. Предпоставка е да престанем да се делим на „фили” и „фоби”. РБ ще подкрепи споразумението, призовавам и другите да го направят, защото става въпрос за българския интерес”, допълни Кънев.
Призовавам ви да подкрепим този законопроект, за да дадем възможност за колкото може по-бърз ремонт на нашите български военни самолети, които налетяха часовете си, защото охраняваха пространството ни от руските провокации над Черно море. Това заяви председателят на ПГ на Патриотичния фронт Валери Симеонов.
ПГ на ДПС ще подкрепи ратификацията на споразумението относно осигуряване на логистична подкрепа за самолети МиГ-29. Това каза лидерът на ДПС Лютви Местан, „Този законопроект е един от тези знакови моменти, в които се проявява кой кой е. ПГ на ДПС ще подкрепи ратификацията, защото това е част от нашата евроатлантическа идентичност. Ние сме пронатовска и евроатлантическа партия. Призовавам всички да гласуваме съобразно ценностите и геостратегически избор, който България направи”, призова Местан.
Имаме 2 години, между 2016 и 2018 година, да направим нещо самолетите да летят и да има с какво да охраняваме небето си, докато придобием нов самолет. Това е задачата, която трябва да решим, подчерта депутатът от ГЕРБ Валентин Радев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
12:14 27.11.2015
2 Крайно време бе
Коментиран от #3, #4
12:54 27.11.2015
3 Пацо
До коментар #2 от "Крайно време бе":
Предлагаха ни португалски F-16, които им бяха в повече - изблеяхме и Румъния ги взе.SAAB ни предложи чисто нови Gripen на половин цена - муууууу.
Предложиха ни почти нови Eurofighter от Италианските въздушни сили - беееееее.
Израел ни предложи Kfir Block 60 с всички екстри, AESA радар и 0 летателни часа на тях за една трета от цената на нов - нема никой.
Германия ни предлага ДА НИ ПОДАРИ техни Tornado, които свалят от въоръжение с техен пълен супорт - докато разберем какво става те ги дадоха на друг.
Те вече не ни приемат сериозно. Като кажем, че искаме самолети и те се смеят и си отиват...
14:15 27.11.2015
4 onq s konq
До коментар #2 от "Крайно време бе":
Всъщност където са 1 ескадрила,там са и 2?:)Наистина красиви думи,само дето парите ги няма.Нека не забравяме как когато започна преди време по-активно асфалтиране на пътната мрежа се появиха " едни хора" с лозунги и викове "Ние асфалт не ядем"...Та нека си представим вдигането на процента от бюджета за военно обезпечаване и по-конкретно за закупуване на "летящи неща" как ще се озвучи моментално с викове "ние самолети не ядем"!14:19 27.11.2015