Last news in Fakti

30 Ноември, 2015 13:23 1 009 1

БАЕПС иска повече служебни електромобили

  • баепс-
  • иска-
  • повече-
  • служебни електромобили

Инициативата на МОСВ за електромобилността заслужава подкрепа

Българската Асоциация Електрически Превозни Средства подкрепя инициативата на Министерството на околната среда и водите за частично субсидиране на покупките на електромобили от българската администрация. Според БАЕПС инициативата ще стимулира развитието на електромобилността в България и ще даде пример за следване от държавни институции, бизнеса и частни потребители.

През 2016 година МОСВ планира един милион лева от Националния доверителен екофонд за частично субсидиране при купуването на електро- и хибридни автомобили и екобусове от държавната и общинската администрация. Средствата в Националния доверителен екфонд са от търговията с парникови газове. Според министъра на околната среда и водите Ивелина Василева администрацията ще даде пример колко е важно да използваме екологично чисти автомобили, за да се справим със замърсяването на въздуха.

“Инвестицията на държавните и общински администрации ще има и допълнителен стимулиращ ефект. Това е сигнал на водещите производители на електромобили, че в страната има политическа воля за въвеждане на електромобилността като важен елемент за подобряване на чистотата на въздуха и намаляването на шума от трафика в градовете“, казва Камен Василев, член на Борда на БАЕПС. “От друга страна, заявеното на високо държавно ниво намерение ще насърчи местния бизнес да инвестира в сервизно оборудване за електромобили и да предложи адекватна поддръжка както на купени в страната, така и на увеличаващия се брой индивидуално внесени електромобили."

Според БАЕПС решението на МОСВ има и икономическо измерение, тъй като първоначалната инвестиция за покупка на електромобил е по-голяма, но разходите за ползването и поддръжката са много по-малки от тези при конвенционалните: по-малко от два лева струва изминаването на сто километра при зареждане на батерията по нощната тарифа за електричеството, а зареждането може да става и от контакта в гараж.

Общините също могат да се активизират. Големите градове и тези, които са центрове на туризъм, би трябвало да разрешат достъп до централната градска част изключително за електромобили. Всички общини биха могли да заменят дизеловите и газовите си автобуси с електрически.

„Нужни са още повече и по-смели стъпки от страна на държавата за по-бързото навлизане на електромобилите в България. Такава стъпка е публично обявен ангажимент за замяна на превозните средства на държавни агенции и служби с електрически, като до края на 2016 г. 20% от новите покупки на автомобили да са електрически“, казва Мартин Заимов, член на Борда на БАЕПС. Държавната власт би могла да помогне и с облекчения за разполагането на публично достъпни зарядни станции. Така увеличените продажби и внос на електромобили ще имат адекватен брой обществени зарядни станции.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    1 0 Отговор
    Няма ли станции, няма как да се използват колите.
    В България мнозинството от хората живеят в блокове, а заможните хора в къщи с екологично мислене са малцина. Няма как да се направи инфраструктура пред блока, евентуално трябва гараж с ток, за да може да се използва електроавтомобил. Но ако има станции, то голяма част от парка на снабдители, разнос и търговия, общински служители може да се придвижват с ел. коли.
    Реално ако не се вкарат нормални норми за отработени газове, каквито има навсякъде на Запад, няма смисъл да се мисли за по-чист въздух.
    Тук почти всяка кола е извън каквито и да е норми, още след свалянето от автовоза се изрязват катализатори, филтри и ЕГР, резултатът е димящи дизели с канцерогенни сажди. И на Запад карат дизел, но там не пушат така. Много е лесно да се направи това, защото и да има високи данъци на смрадливите коли, това няма да ти върне здравето ако се разболееш.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове