От днес шофьорите пътуват по цялото 16,5 км трасе на Северната скоростна тангента. За движение са пуснати последните 3 км от участъка. Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.
От 30 декември м. г. трафикът преминава по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич, и остана около 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, директното трасе на който вече е готово.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заедно с министър - председателя Бойко Борисов и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров провериха готовността на обекта.
Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване. С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути.
Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.
На 50% са изпълнени строителните-монтажните работи по фаза 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път
Министър-председателят Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров инспектираха изпълнението на фаза 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път.
По време на проверката беше констатирано, че строително-монтажните работи по участъка от км 0+780 до км 6+309 с обща дължина 5,528 км вече са изпълнени на 50%.
Трасето е разположено след моста при река Какач до пътния възел със Северна скоростна тангента и Лот 3 Софийски околовръстен път - Калотина.
Западната дъга на СОП се явява естествено продължение на АМ „Люлин“ и чрез нейното изграждане ще се осигури необходимата устойчивост на реализирания с европейски средства проект. Построен, обектът ще осъществява връзка от и към Република Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в България, като ще осигурява безконфликтно разпределение на локалния и транзитния трафик. Така ще се хомогенизира транзитния поток посока Север-Юг.
На 20 октомври 2015 г. Министерският съвет даде съгласието си Агенция „Пътна инфраструктура” да сключи договори за изпълнение на дейности по участък 2 от проекта за изграждане на Западна дъга на Софийския околовръстен път. Преди дни Европейската комисия одобри изпълнението на обекта да бъде финансирано с европейски средства.
Изпълнител на проекта за изграждане на втория етап от Западната дъга на Софийския околовръстен път е ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“, с участници в обединението: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътстройинженеринг“ АД, стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителството е 10 месеца. Строителният надзор на стойност 719 040 лв. с ДДС се осъществява от Сдружение „София Запад 2013“, в което участват: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 abv
Скоро идва европейска столица на културата Пловдив-2019г. Никой нищо не говори за проекта за разширение на Асеновградско шосе и отбивката за летище Крумово, която е на различно място от тази за с.Крумово и откъдето се очаква засилен трафик заради очакваните гости на гр.Пловдив. Пак ще станем за смях на чужденците.
18:55 28.04.2016
2 неутрален
18:57 28.04.2016
3 onq s konq
19:46 28.04.2016
4 Марко
20:44 28.04.2016
5 Запознат
21:38 28.04.2016
6 Скотю Скотев
05:51 29.04.2016
7 Софиянец
23:37 10.05.2016