В сряда (27.07.2016г.) членовете на Комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет ще се съберат, за да гласуват отдаването на концесия на 16 автобусни линии на обща стойност от 141 млн. лв, съобщават от "Спаси София". Моментът за гласуването е подбран стратегически – това е последното заседание на комисията, а ден по-късно е и последното заседание на СОС, преди съветниците да излязат в лятна ваканция. Очевидно е, че целта на това занятие в последния момент е да не се състои широк и публичен дебат, а софиянци и гражданските организации да нямат време за реакция, смятат от организацията.
За пореден път общинските съветници ще вземат решение по толкова важен въпрос за града без предварителни обществени дискусии и адекватна обосновка. Не е ясно кой ще поеме отговорността за дългосрочните последствия. Вносители на предишния доклад през месец април т.г. бяха представители на ГЕРБ, БСП и РБ. Този път вносител е председателя на политическата група “Патриоти за София” – Карлос Контрера, който до този момент не е показал особена загриженост за градския транспорт в София.
Заложената в концесията цена за километър пробег, която Столична община трябва да плаща е 3 лв, която е по-висока от тази за другите концесионери – между 2,60 лв. и 2,90 лв. на километър. Така бъдещия концесионер ще генерира 52% печалба от инвестицията. В предишно разследване по темата, екипът на Спаси София сметна, че реалната цена излиза не повече от 2,10 лв/км. Така общинските съветници подаряват на концесионера печалба над 10 пъти по-висока от тази, заложена в европейските норми и регламенти и ще ощетят софиянци с близо 44 млн. лв., твърдят от Спаси София.
Гласуването в Комисията по транспорт и туризъм ще бъде и пореден тест за съветниците, позволяващ на избирателите им да преценят дали влизането им в градския парламент е било мотивирано от желание за защита на гражданските и общински интереси или от преследване на други, непрозрачни такива, смятат от организацията и обещават да обявят кой как е гласувал.
„Настойчиво призоваваме членовете на Комисията по транспорт от всички партии да гласуват против тази концесия! Призоваваме и кмета г-жа Йорданка Фандъкова да изиска спиране на гласуването или поне отлагането му за месец септември, а междувременно да настоява пред Общинския съвет провеждането на активни дискусии. По-добре късно, отколкото никога.“, заявяват от "Спаси София".
Инициативата призова и гражданите да покажат своето несъгласие с готвеното разхищение на обществен ресурс, да пишат на общинските съветници, с изискване да получат отговори и обяснения за решенията им. Време е софиянци да влязат в ролята си на работодатели, твърдят от организацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тошибиян
05:11 27.07.2016
2 Гошко
Толкова ли не може държавата да купи 30автобуса(чисто нови!) за по 300хил=9млн..още 2млн най-много за застраховки,ВИНЕТКИ и т.н. още 10млн най-много за гориво и още 2млн за заплати на шофьорите,контрольори и т.н....да са 20млн най-много разходите ТОЛКОВА ЛИ Е БОГАТА ДЪРЖАВАТА,ЧЕ Е ПО-ЛЕСНО ДА СЕ ПЛАТЯТ 141МЛН НА "НЯКОЙ",А НЕ ДЪРЖАВАТА ДА ГО ОРГАНИЗИРА ТРАНСПОРТА И ТЯ ДА СПЕСТИ ТЕЗИ РАЗХОДИ?ТОЛКОВА ЛИ НЯМА НЯКОЙ КАДЪРЕН ДЪРЖАВЕН СЛУЖИТЕЛ,А ТРЯБВА ДА СЕ ДАДАТ 120МЛН ОТГОРЕ?-това питам...???????
И АКО ТАКА СЕ ДАВАТ КЪДЕ ДА СЕ НАРЕДЯ?
Коментиран от #5, #9
09:15 27.07.2016
3 Бранник
10:44 27.07.2016
4 Фандъчката
11:07 27.07.2016
5 Reptile
До коментар #2 от "Гошко":
Само да те коригирам, че специално тези афтобуси са около милион!11:13 27.07.2016
6 гост
Коментиран от #7
11:24 27.07.2016
7 чичо Пенчо
До коментар #6 от "гост":
Да наистина е време вече КМЕТИЦАТА НА СОФИЯ да се занимае ПО-ОБСТОЙНО с ВСИЧКИТЕ ДАЛАВЕРИ, КОИТО ТЕКАТ ПОД НЕЙНОТО КРИЛО !!! Искам само да уточня, че КМЕТЪТ ОТГОВАРЯ И РЪКОВОДИ , А СЕТНЕ ХОДИ ДА РЕЖЕ ЛЕНТИЧКИ И ПРОЧИЕ....А и да се заинтересува подопечните й кметове по общини какви ги вършат !!
15:29 27.07.2016
8 ЧЕСТНО
15:52 27.07.2016
9 СУЛЬО
До коментар #2 от "Гошко":
НЕМА ТАКАВА държава18:22 27.07.2016
10 Макаров
23:06 27.07.2016
11 Гошко
07:17 28.07.2016