27 Септември, 2016 15:00 1 391 2

Обещано: До 4 г. завършваме "Струма"

  • струма-
  • завършваме-
  • разделяне-
  • движението-
  • кресненското дефиле

Камарата на строителите подкрепя проекта на АПИ за разделяне на движението през Кресненското дефиле при изграждането на лот 3.2 от АМ „Струма“

Обещано: До 4 г. завършваме "Струма" - 1

Камарата на строителите в България подкрепя разработвания от Агенция „Пътна инфраструктура“ проект за разделяне на движението през Кресненското дефиле при изграждането на най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ между Крупник и Кресна. Декларация в подкрепа на проектното решение с обход от изход само с едно изнесено извън дефилето платно подписаха на дискусионен форум представителите на 7 браншови пътни асоциации, 7 неправителствени и екологични сдружения и академичните среди - БАН, Университетът за архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет.

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле е пагубно за човешкия живот и природата. Излишното лутане ще доведе до увеличаване на жертвите и до катастрофални последици за икономиката ни, защото ако не завършим изцяло проекта, ще трябва да връщаме над 1 млрд. лв. и за вече изградените отсечки от АМ „Струма“, подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров. Проектното решение за източен вариант е оптималният вариант и той предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов терен, който преминава около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава, с предвидени тунели, 7 виадукта, 14 по-малки съоръжения, подпорни стени и т. н. Пътят ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. Инж. Лазаров подчерта, че масово в Западна Европа в планинските райони се използва този вариант - например магистралата между Милано и Генуа в Италия. Имаме възможност до 2020-2021 г. участъкът от Крупник до Кресна да бъде завършен. Срокът е постижим за цялостното доизграждане на автомагистрала „Струма“, подчерта председателят на УС на АПИ. Ако няма бланкетни жалби, които умишлено възпрепятстват проекта, имаме реален шанс през следващият строителен сезон да започнем работа, каза инж. Лазаров.

Според представителите на браншовите организации и академичната общност предлаганият вариант е оптимално решение и е необходимо обединяване на усилията, за да може всички процедури по одобрение и реалното стартиране на обекта да се ускори. Непрестанното търсене и обсъждане на варианти, повечето от които са напълно неприложими в сегашните условия, блокират работата по проекта в участъка на Кресненското дефиле, каза председателят на УС на Камарата на строителите в България инж. Светослав Глосов. Според пътните експерти рискът от неизпълнение на лот 3 на АМ „Струма“ в участъка на Кресненското дефиле е много голям, ако дискусиите за трасето продължават и това е реална заплаха за устойчивостта на целия инвестиционен проект АМ „Струма“, в т. ч. и за готовите вече участъци, финансирани по ОП „Транспорт 2007-2013 г.“, и за тези, които се изграждат в настоящия програмен период по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.”, се посочва в декларацията.

Време е да започне да се строи, защото за изграждането на автомагистрала "Струма" се говори от студентските ми години, а вече съм в предпенсионна възраст, каза ректорът на УАСГ проф. д-р инж. Иван Марков.

Нашата кауза е да имаме добра отсечка и да спестим на държавата 800 млн. лв., подчерта почетният председател на Камарата на строителите инж. Симеон Пешов.

Пълният текст на Декларацията, подписана от Българската академия на науките, Минно-геоложкия университет, Университета по архитектура, строителство и геодезия, Камарата на строителите в България, Българска браншова асоциация „Пътна безопасност”, Българската браншова камара „Пътища“, Сдружението на пътните инженери и консултанти, Българската асоциация интелигентни транспортни системи, Сдружението „Български форум за транспортна инфраструктура“, Българската асоциация за селски и екологичен туризъм, Българския ловно-рибарски съюз, Екологично сдружение „Марица 2004”, Сдружението „Клъстер зелен товарен транспорт“, Федерацията на потребителите в България, Сдружението „Клъстер Уелнес БГ“ и Екологичното сдружение „Протект-проект“.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 баш батка

    0 0 Отговор
    Точно до 4 години ще изтече поредния мандат и магистрала няма да има. Да не го ворим ,че тея двулентови пътчета вече се разпадат.
  • 2 User

    0 0 Отговор
    А Русе - В. Търново? Нарочно ли се забравя за Северна България?
    Или там още не сте си уговорили комисионните?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове