29 Септември, 2016 03:30 11 220 14

Стар асфалт оставя колите без спирачки

  • път-
  • коли-
  • спирачки

Старият асфалт по много от родните шосета, макар и здрав, не може да осигури добро сцепление с гумите на колите и удължава значително спирачния им път.

„Причината е, че в старата настилка съдържанието на битума е много по-малко и на повърхността са останали повече от твърдите фракции”, обяснява пред в. „Монитро” Николай Иванов от браншовата асоциация „Пътна безопасност”.

„Затова на 7 или най-много 10 години трябва да се преасфалтира. Такава е технологията. Подменя се най-горният, износващият слой, който е около 4 см, което повишава безопасността на пътуване”, добави експертът.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    0 1 Отговор
    Старият, изронен на места и осеян макар и с плитки дупки асфалт ми натоварва ходовата част-носачи,амортисьори,тампони,раздрънква купето,отразява се на разхода на гориво поради необходимостта да се кара по-бавно и на по-ниска предавка.Но да има някакво отношение към спирачките-...просто няма логика!
  • 2 ддд

    0 0 Отговор
    има грешка в статията
    Публикувано във факти.бг: Затова на 7 или най-много 10 години трябва да се преасфалтира

    70 или 100 години да

    Коментиран от #3

  • 3 гостенче

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "ддд":

    Забравяш, че все пак трябва едни пари да се усвояват. Трябва някой да се нагуши за преасфалтиране. Даже ако ги питаш тях на 3-5 години е най добре и безопасно. Но можеби всичките ни пътища в момента са като стъкло та дойде време да преасфалтираме тези с "износения битум"
  • 4 Борисов

    1 0 Отговор
    По тв почнаха да искат да е подсъдимо връщането на километражите на колите нов и стар внос.Но всъщнот алтомобилът не се плаши от много километри,а от лоши пътища,автобуси и камиони са по на 2-3 милиона км проблем ли е
  • 5 гост

    0 0 Отговор
    Точно битумния асфалт е пълен боклук и е толкова мек, че остават следите на камионите, изтърква се всякаква маркировка и колата не спира. За да може да спреш ти трябва сцепление на гума с нещо твърдо, а не с гладка и хлъзгава повърхност. Вижте пистите на формула 1, те с гладък битум ли са или са с отявлено грапави камъчета? И асфалта го полагат 2см, този да обясни каква е технологията за асфалтиране, понеже никъде няма технология като нашата с 1 пръст битумно покритие на стар асфалт. Затова Марица е ремонтирана на 20 места и пак е пропаднала, колите отскачат, точно заради великата българска технология.
  • 6 Стенли

    1 0 Отговор
    Тъкмо да се кара по внимателно...и мосю Иванов...това го разкажете на германците като виц...пътищата им от 2-та световна не са им мръднали...
  • 7 Dido

    0 0 Отговор
    Да, те римските пътища затова са останали хилядолетия, защото за износващ слой са мислили, не как да ги правят здрави и вечни. Истината е, че може да се направят здрави и безопасни пътища, които да не мръднат 100 години, но един огромен и високо платен бизнес ще изчезне!!
  • 8 кроко

    0 0 Отговор
    Чак пък 7-10г. - едва ли толкова скоро, но като се има предвид качеството на асфалта по нашите пътища, сигурно е така. В Швеция веднъз гледах едни, дето преасвалтираха напълно здрав път, и казаха че са минали 20 години и му е дошло времето.

    Има различни марки асфалт с различно предназначенеи, но ми прави впечатление, че от 10-на години масово се слага супер некачествен асфалт по всички пътища - черен, с едни дребни камъчета по повърхността, дето циганьорите плюят по тях за да изглеждат черни и да залепнат първоначално и ние си мислим че караме по асфалт. Именно тоя асфалт се рони като трохи и стана любим на всички кметове от ГРОБаджийската мафия. А ако се сещате, преди имаше едни сиво-зеленикави асфалти, които бяха много гладки и са супер устойчиви, нямаха ронене и пукнатини да стават дупки по пътя.
  • 9 Guest

    0 0 Отговор
    Хахахах....тази статия да не е поръчана от някой мастит строител?? :D
  • 10 Все тая

    0 0 Отговор
    Това са пълни глупости.Старият асфалт може да износва повече гумите,но натиснеш ли спирачките колата заковава.В тази статия няма нищо вярно !
  • 11 Гост

    0 0 Отговор
    Само се чудя, защо тогава в София(а вече и по новите магистрали) на преасфалтираните булеварди няма нито тръгване нито спиране. Полага се и след 6 месеца най много и става стъкло. Някой спомена за сив и зелен асфалт, имаше и такъв който беше по магистралите по едър и за усойни места и при порой да има повече сцепление, а сега аквапланинг с новата технология на крадците които ги правят..........
  • 12 Пламен

    0 0 Отговор
    Браншовици майна, к'во да ти говоря?!? Поръчка за армията, държавна или евро-проектче - това е чистата печалба/кражба.(и то по много!) пример: парите от "Фонд Козлодуй"
  • 13 Госта

    0 0 Отговор
    да ви кажа хората слагат гумени стружки в асфалта и за това им е по гъвкав / не се пука / и има добро сцепление с автомобилните гуми. толкова стари гуми има ,че ако се направят на гумен прах и го слагат в пътната настилка ще е перфектна.
  • 14 Волен Сидеров

    0 0 Отговор
    ще бутат нещо здраво,а там където е като на луната пълно с кратери или тесните ни пътища хич не ги интересува,даже и маркировки нямат-ами трябва да се краде и се чудят за причини-но жалкото е -че медиите и джурналистите са техни ора и знаят ко да правят-ама ще секне еропейското кранче и от къде ли ще доят и крадат ...от нас овцете ,ама както е тръгнало и нас няма да ни има или нищо няма да имаме ....
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове