Last news in Fakti

8 Октомври, 2016 04:30 3 933 4

Некачествен ремонт или разрушено, след като е било построено?

  • некаествен ремонт-
  • разрушено-
  • построено-
  • "цар симеон"

Броени месеци след приключването на строителните дейности организации алармираха за некачествено свършена работа

Некачествен ремонт или разрушено, след като е било построено? - 1

Неправителствени организации сигнализираха, че в София е извършен поредният некачествен ремонт. Според "Спаси София" на столичната улица "Цар Симеон" по нищо не личи, че са били извършени дейности по възстановяване на асфалта и на пешеходната зона. Въпросът отново повдига темата за некачествените ремонти в столицата и как така се налага да се ремонтира нещо, което само преди 5 месец е било ремонтирано.

Ремонтът на улица "Цар Симеон" между бул. "Константин Величков" и ул. "Опълченска" започна през 2015-а година и протече на два етапа. Строително-ремонтните дейности завършиха през месец май, 2016-а година. Резултатът - участъкът беше изцяло преасфалтиран, а тротоарите - пренаредени с унипаваж. Цената, заплатена от Столична община, за ремонта е 1,6 млн. лв.

Изпълнителите на проекта са "ПСТ Груп", а строителният надзор се осъществява от "ЕТА консулт".

Паветата се вадят с голи ръце

"Подобно на много други ремонти в София и на улица "Цар Симеон" изглежда приемливо, докато не се вглеждаш в детайлите. Загледаш ли се, започваш да забелязваш некачествено наредени павета, които вече се вадят с голи ръце, пропадания в паважа, продънени шахти, хлопащи под гумите на автомобилите, безобразни понижавания за хората с намалена подвижност, мърлявост при границите на ремонта с неремонтираните тротоари. Очевидно и този път строителният надзор и "специалният" български строител са се спогодили да не работят съвестно и качествено, разбира се - за наша сметка", коментираха от организацията за строителните дейности в района като допълниха, че това е поредният ремонт със съмнително качество.

"Поредните обществени пари, похарчени неефективно. Няма смисъл да се строят тротоари и улици, които след година пак ще изискват ремонт", заявиха още от "Спаси София". Те призоваха общината да предприеме мерки по случая.

Хлътнали шахти

Проверка на Факти.бг установи, че голяма част от шахтите, разположени на пешеходния тротоар, са хлътнали. Разместени и неравни са специалните тротоарни плочи за незрящи хора, както и част от паважа, който е потънал в земята. За сметка на това всяка една от т. нар. "тактилни плочи" (предвидени специално за хора, които имат проблеми със зрението) тракат при натиск и се превръщат в т.нар. "плюещи плочки", особено характерни при дъжд.

Стърчащи железа

Някои от шахтите са стари, неподменени и със стърчащи железа. По-голямата част от тях са с капаци на десетки години, независимо, че по документи тук се е водил ремонт. Интерес представляват скосените бордюри за хора с намалена подвижност - някои съвпадат с асфалта, други са под него, а трети над него. На места има и недовършена работа по изграждането на паважа.

Столична община: Слагаме колчета, шофьорите причиняват щети

От Столичната община коментираха за Факти.бг, че причината за създалата се ситуация е продиктувана от това, че там редовно автомобили паркират върху част от тротоара и това е довело до повреда на новоизградената инфраструктура. От "Московска" 33 коментираха още, че възнамеряват да сложат колчета, за да забранят паркирането на автомобили и да не се руши повече част от изградения паваж.

336 хиляди лева глоба за некачествен ремонт на булевард "Витоша"

Това не е първият случай за тази година, който поражда съмнения за недовършена работа. В края на август, само 15 дни след като беше пуснато движението и беше завършен ремонтът на булевард "Витоша", Столичната община наложи глоба на фирмата-изпълнител за 336 хиляди лева. Бяха констатирани фрапиращи нарушения - сменената пътна настилка изглеждаше като стара, имаше кръпки по асфалта, нефугирани, разместени и хлопащи бордюри, които бяха недостъпни за инвалиди и майки с колички. Отделно от проверките на общината независима лаборатория извърши анализ на строително - монтажните дейности. Една от констатациите - при по-обилни дъждове булевардът може да заприлича на река, заради немарливо покритите с бетон шахти. Освен това велоалеята, вместо да бъде свързана с Южния парк, просто завършваше в шосето. Така за велосипедистите не оставаше друга възможност, освен да нарушат правилата и да карат по пешеходната пътека.

Случаят с "асфалтираните дървета"

Случаят обаче бледнее пред т. нар. "асфалтирани дървета" в столичния булевард "Владимир Вазов", където през средата на юли осъмнаха асфалтирани растения насред тротоара. Това беше част от ремонт за 13,5 млн. лв. , който включва 5.2 км на бул. „Владимир Вазов” от моста „Чавдар” до бул. „Ботевградско шосе”, включително прилежащите му съоръжения, и 1.5 км от бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Витиня" до ул. „Летоструй".

Тогава от общината обясниха, че са били "асфалтирани" 3 малки саморасли дървета, които е трябвало да бъдат премахнати от Дирекция „Зелени системи”, но изпълнителите бързали да приключат отсечката и ги отсекли сами. Затова и след това фирмата смени асфалта и положи нов за своя сметка.

За миналата година само една компания е глобена с 600 хил. лв. за некачествен ремонт в София - заради лошия ремонт на трамвайния път по бул."България". Останалите фирми, към които общината е имала оплаквания, са отстранили повредите за своя сметка.

Един от най-проблемните случаи на общината в миналото обаче се оказва улица "Костенски водопад". Това е основната връзка на живеещите в кв."Борово" с центъра на София. Тя пропада на два пъти, след като беше направен подземен колектор. През 2015-а година кметът на София Йорданка Фандъкова призна, че ремонтът е направен "изключително некачествено" и заради бързането изпълнителят не е изпълнил насипни работи и сега пътното платно пропада. Проблемът обаче първоначално не е бил в правомощията на Столична община, тъй като възложител на обществената поръчка е Министерството на околната среда и водите. Някои от дефектите обаче са с изтекъл срок и затова сега ги ремонтира общината с пари от софиянци. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    0 0 Отговор
    По татово време мръсните канали ги правеха от напорни стоманобетонни тръби и пътищата не пропадаха. Сега мръсният канал е от модерна пластмасова тръба, по-точно от епоксидни смоли, която под тежестта на насипа , пътното платно и камионите се огъва и всичко пропада. Прост народ сме. Ще патим.
  • 2 Строителя

    0 0 Отговор
    Аман от ремонти! То да го оправиш и след месец все едно нищо не е ремонтирано. Съгласен съм с #Медиатор37, едно време всичко се ремонтираше по-качествено.
  • 3 гост

    0 0 Отговор
    И времето за извършване на ремонта е правопропорционално на цената, а качеството е обратнопропорционално - колкото по-скъпо, толква повече време отнема и толкова по-ниско е качеството!
  • 4 tt 1987

    0 0 Отговор
    Еййй, в българия още слагат кал за подлошка на павета.тъпаци
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове