Изследване на Института за пътна безопасност показва, че на АМ “Тракия” са загинали 108 души в периода 2017-2020 година, ранените са 1080. Tези данни я превръщат в магистралата с най-висок риск да загинеш в България. На всички останали магистрали за същия период са загинали общо 74 души с 603 ранени лица. Въпреки че през последните 10 години рискът да загинеш от ПТП в България е един от най-високите в целия ЕС, ние продължаваме да имаме и най-високата разрешена скорост от 140 км/ч. на автомагистрала в цяла Европа.
Експертите на ИПБ считат за безотговорно и непрофесионално мълчанието на държавните институции по неправилното взето политическо решение през 2012 година за увеличаване на максимално допустимата скорост на 140 км/ч.
Институтът за пътна безопасност предоставя карта на черните пътища в България и настоява за незабавни политически и експертни решения за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в България. Ние сме единствената страна в ЕС, при която се констатира увеличение на жертвите от ПТП от месец май 2021 година с повече от 40% спрямо 2020 година. През тази година от месец май до 20 юни са загинали 88 души, а за същия период на миналата година те са били 53 -ма.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zeus
15:19 28.06.2021
2 Sofia
Коментиран от #9
15:21 28.06.2021
3 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #6
15:24 28.06.2021
4 глоги
15:27 28.06.2021
5 Знайко
Не скоростта е причината на идиота, който кара в насрещното на магистрала. Или пък на жената, която докато изпреварвала автобус, завила и го блъснала в канавката и умряха хора.
15:33 28.06.2021
6 перничанин
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Другия проблем е , че никой не го спазва това ограничение, особено мотористите. Проблем са и тия които карат с много под ограничението. Отдавна трябваше да има закон за минималната скорост по магистрали и скоростни пътища. Решението не е нови ограничения, а превенция. Елементарно е, пускат необозначени автомобили да обикалят и спират, агресивни, бързащи или "охлюви", и да глобяват. Борбата с корупцията е другата част. Съд и затвор за корумпиран полицай , като в Гърция. Не са необходими много инвестиции, а желание за промяна.Коментиран от #10
15:37 28.06.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Последния Софиянец
15:44 28.06.2021
9 Софиянци
До коментар #2 от "Sofia":
имаме в излишък , а и няколко паразита по-малко не са проблем.15:50 28.06.2021
10 Е то и сега
До коментар #6 от "перничанин":
го има в Закона за движение по пътищата записано - "На път, обозначен като автомагистрала или скоростен път със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято конструктивна максимална скорост надвишава 50 km/h. Движението на други пътни превозни средства, както и движението на пешеходци, воденето на животни и навлизането на автомобили, теглещи пътни превозни средства с гъвкава връзка, е забранено"..Само, че тези 50 км/ч са прекалено ниска летва, според мен ще е по-удачно да е 80-90 км/ч(само при хубаво време за нашите магистрали, че в дъжд или сняг са достатъчни да се претрепе човек..) И кога ще започнат да следят пъплещите едвам тирове по баирите? Защо няма кантари по отбивките, да лъсне истината, че никой не спазва 40 тона, а ще изскочат "смелчаци" с над 60-70 обща маса? Защото именно заради тях пътищата са ни на тоя хал, всеки кара двойно претоваренКоментиран от #11
16:07 28.06.2021
11 замислен
До коментар #10 от "Е то и сега":
В пoвeчeтo cлучaи нe e винoвeн acфaлтa a идиoтa зaд вoлaнa. Пълнo e c рaзни тaрикaти кaрaщи c 90 в лявaтa лeнтa, кaмиoни c oгрaничитeли и ce изпрeвaрвaт - и двaтa ca oгрaничeни нa 90 тaкa чe кaтo зacтaнaт уcпoрeднo и кaрaт тaкa 1 килoмeтър дoкaтo някoй ce oткaжe. Прocтo трябвa дa cи имa нaблюдeниe дa ce изкaрвaт 'oхлювитe", тeзи c високата скорот, тези дето постоянно се шляят между лентите и тези с ниската скорост в лявата лента. За сега контрола е от време на време за максимална скорост а точно тя е най-малката беля за момента.18:26 28.06.2021
12 Че то това
11:09 19.07.2021