Блокадата на Граничния контролно-пропусквателен пункт „Капитан Андреево“ беше прекратена, но опашките от камиони остават, макар че турските ТИР-ове започнаха да се изтеглят от пункта. Това съобщи Петко Ангелов, заместник-председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), цитиран от „Фокус“.
Втори ден вече турски камиони държаха блокиран ГКПП „Капитан Андреево” заради щателните проверки, които се правят от българската страна и често налаганите им глоби. Според Ангелов от българска страна няма пречки за преминаване на потока. Български камиони все още чакат на пропускателния пункт и няма още преминали българо-турската граница.
По-рано през деня Димитър Димитров, собственик на фирма за превози и член на БАСАТ, разкри, че опашката от камиони на „Капитан Андреево” е станала около 28 километра. „На пункта движението е блокирано от турска страна и е препречено от два камиона”, обясни той. Леките коли и автобусите се пропускат безпроблемно през границата.
„Искането от турска страна да се спрат проверките на техните камиони е, меко казано, безумно. Ако един шофьор идва от Германия, пътувал е два дни, на Калотина го спрат служители на ДАИ за проверка, установяват някакво нарушение, но го пуснат да пътува за Турция, а той предизвика сериозно пътно-транспортно произшествие, кой е виновен тогава?! ДАИ – защото са констатирали нарушение и са го пуснали. Проверки се правят и на българските камиони. Проблемът е от турска страна”, коментира Димитров и допълни, че българските превозвачи също са потърпевши от това блокиране на границата, тъй като български камиони чакат и не могат да доставят стоките, затова превозвачите ще трябва да изплащат неустойки на фирмите за забавянето.
Появилите се информации, че България е клекнала пред турската блокада, бяха отречени от министъра на транспорта Данаил Папазов, уточни „Дарик“. Твърдението за разпореждане да се пропускат чужди ТИР-ове в нарушение не отговаря на истината. „Няма такова нещо, проверките продължават. Ние изпълняваме всички задължения по тази инициатива, която в момента включва и проверки на нашите органи от „Автомобилна администрация", каза Папазов.
Папазов заяви, че проблемът може да бъде решен за пет минути. По думите му той и турският му колега се разбират за минути, но експертите на по-ниско ниво имат различни позиции. Не искаме да се бъркаме в тяхната работа, но в края на краищата когато има проблем, предполагам, че и моят колега, и аз ще се намесим по-твърдо, допусна по-рано министърът.
От снощи е затворен и другият граничен пункт с Турция - Лесово. Там опашката от камиони е над 10 километра.
Най-често "Автомобилна администрация" следи за неспазване на работното време и ползването на задължителните почивки. От своя страна българските шофьори твърдят, че също са подложени на засилени проверки в Турция. Обикновено им искат документи или разрешителни за превоз към трети страни, а липсата им струва 3000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА