Агенция „Митници” внедри нови информационни модули по проект на Оперативна програма "Административен капацитет" /ОПАК/.
Проведе се заключителната конференция по изпълнението на проекта „Подобряване на административното обслужване на митническата администрация чрез изграждане на механизми за електронно управление и непрекъснат мониторинг на административното производство”, по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд с бенефициент Агенция „Митници”.
Заместник-директорът на Агенция „Митници” Лъчезар Кръстев подчерта, че в условията на финансова и икономическа криза, подкрепата на Европейския социален фонд, предоставена чрез Оперативна програма „Административен капацитет”, е изключително ценен инструмент и източник без алтернатива за финансиране на ефективни механизми за подобряване работата на митническата администрация.
От 2009 г. досега Агенция „Митници” е бенефициент по 5 проекта по Оперативна програма „Административен капацитет”, като към настоящия момент агенцията очаква подписване на още 4 договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
„Идеята на проекта, чийто резултати представяме днес, е формирана в резултат на идентифицираната необходимост от надграждане на БИМИС чрез добавяне на нови модули, свързани с мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване, интегриране на информация за решенията свързани с елементи за облагане, както и с изграждане на високотехнологична и ефективна система за последващ контрол”, каза Кръстев. В Агенция „Митници” са убедени, че внедряването на подобен тип системи ще спомогне за подобряване събираемостта на приходите в държавния бюджет, засилване на борбата с митническите измами и контрабандата и създаване на по-добра бизнес среда за икономическите оператори.
Ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Бийчър заяви от своя страна: „Целите на проекта са постигнати. Изграждането на електронни услуги и системи е изключително важно, защото повишава капацитета на митническата администрация и подобрява качеството на услугите, които тя предоставя на крайните бенефициенти – гражданите и бизнеса. Изграденият капацитет в Агенция „Митници” и успешните резултати са визитна картичка за надграждане на такива проекти в бъдеще".
Представители на екипа за организация и управление на проекта и на екипите на изпълнителите отчетоха постигнатото по дейностите по проекта. Целта на Дейност 1 „Управление на проекта” е изграждането на ефективна проектна инфраструктура, с оглед гарантирането на ефективно и прозрачно изпълнение на дейностите по проекта и качествено реализиране на поставените цели и очаквани резултати. В резултат на проведените обществени поръчки и сключените от Агенция „Митници” договори, бюджетът на проекта се намали с 409 613,50 лв. и от 2 919 074,98 лева стана 2 509 461,48 лв.
На конференцията се отчете приключването на Дейност 2 „Надграждане на Българската интегрирана митническа информационна система (БИМИС), чрез добавяне на нов модул – Автоматизирана информационна система за мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване”, Дейност 3 „Надграждане на БИМИС, чрез добавяне на нов модул – Интегриране на информация за решения, издадени от митническите органи, свързани с елементите за облагане – тарифно класиране, произход на стоките и митническа стойност, с цел оптимизиране на цялостния процес при движението на работни документи” и Дейност 4 „Надграждане на БИМИС, чрез добавяне на нов модул "Последващ контрол" по проекта.
Вследствие на изпълнение на дейностите, се надградиха три нови модула в БИМИС – „Автоматизирана информационна система за мониторинг върху административното производство и проследяване на съдебното обжалване“ (МАП), „Решения елементи облагане” (РЕО) и „Последващ контрол”.
Модул МАП ще спомогне при осъществяването на основни бизнес процеси като регистриране на индивидуални административни актове (ИАА), обжалване пред по-горестоящ/решаващ орган, обжалване пред първа съдебна инстанция, обжалване пред касационна съдебна инстанция, мониторинг на преписки (текстово търсене, търсене на ИАА, справки, следене на срокове), управление на документи в съдебна фаза (управление на документи по дело, участие в съдебни заседания, регистриране на процесуален представител) и спиране на предварително изпълнение и регистриране на ново произнасяне от компетентен орган.
Целта на модул РЕО е да се оптимизира и подобри качеството и ефективността на административния процес в Агенция „Митници” чрез създаване на възможност за проследяване на промените в реално време и да се засили административният капацитет на българската митническа администрация. С модула се гарантира поддържане на актуални данни в БИМИС за целите на изготвяне на справки и подаване на коректна информация към интегрираните с БИМИС информационни системи.
С внедряването на модул „Последващ контрол” ще се автоматизират дейности на специализираните звена в Агенция „Митници“, извършващи проверки. Така ще се повиши ефективността на планирането и извършването на проверки от звената за последващ контрол и ще се оптимизира получаването на пълна и достоверна информация.
Отчетено беше и изпълнението на дейностите за информация и публичност и одит.
Конференцията завърши със заключението, че основната цел на проекта – подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса и повишаване на тяхното доверие към митническите органи чрез надграждане на БИМИС, усъвършенстване на информационните системи, въвеждане принципите на електронно управление и подобряване организацията на работните процеси, е постигната.
На 17.02.2012 г. между Управляващия орган на ОПАК и Агенция „Митници” беше подписан договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проекти А-11-31-20 „Подобряване на административното обслужване на митническата администрация чрез изграждане на механизми за електронно управление и непрекъснат мониторинг на административното производство” по Приоритетна ос ІII „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управлениe” Подприоритет 3.1. „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление” по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейски съюз чрез Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 2 509 461,48 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА