/160 души бяха блокирани в хотел четири звезди в Чифлика без вода, но с мухъл. Гостите не успяха да си върнат парите, въпреки че извикаха дори полиция, разказва репортаж на Нова телевизия.
В събота сутринта хората осъмват без вода, след като е валяло цяла нощ. Всички очакват търпеливо аварията да бъде отстранена и Великден да започне официално. Това обаче така и не се случва, въпреки увещанията на персонала, че водата идва всеки миг.
Към 18:00 часа спонтанно хората, платили по стотици левове за почивката си, се събрали във фоайето на четиризвездния хотел. Оказва се, че проблемът не е за първи път. За това свидетелства и книгата за оплаквания и похвали. Вода не е имало и за хората, почивали в четиризвездния хотел два дни по-рано, както и за тези, платили пакет за националния празник 3 март.
Книгата за оплаквания и похвали разказва и друго. Още през 2012 година гостите са описали мухъла и условията в басейна.
Около 18:30 часа всички тоалетни вече са използвани без течаща вода. Следва предплатената от гостите вечеря. А вода все още няма.
Според служителите на четиризвездния хотел проблемът с водата е извън сградата, дори извън Чифлика, а те са уведомили кмета и всички институции. Управителят го няма. Част от гостите се опитват да сигнализират Комисията за защита на потребителите, други звънят на телефон 112.
След 19:00 часа гостите решават да си тръгнат и искат да им бъдат върнати предплатените суми. Пари обаче няма. От хотела обещават да ги преведат по сметката на всеки в първия работен ден. След като става ясно обаче, че пари няма да има, хората викат полиция. Оказва се, че полицаите не могат да направят повече от това да напишат докладна по жалбата на хората.
За част от гостите това приключение свършва на път за родните им места. За други - в съседните хотели в Чифлика. Там вода има и никога не е спирала. Оказва се, че всеки е намерил решение сам, защото от четиризвездния хотел нямали практика да уреждат свои гости другаде.
Екипът ни потърси по телефона управителя. От рецепцията ни оставиха да очакваме обаждане от неговия адвокат. А недоволните клиенти подготвят иск в съда.
По повод случката експерти коментираха в сутрешния бкол на Нова телевизия, че звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата. Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 година.
„В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размерът на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите”, обясни Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма. Той коментира темата, след като в предаването „Здравей, България” ви разказахме за туристи, които на Великден останаха без вода в четиризвезден хотел, за който с платили стотици левове.
Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана.
„Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша. Браншът контролира бранша”, обясни Драганов.
Според Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с Чифлика хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 abjabjabj
15:49 22.04.2014