Дъждът не спира. Може би на всички ни омръзна да гледаме небето, прогнозата за времето и пак небето и да си казваме: „Ох, кога ще спре най-сетне?!“ Всеки ден ни заливат порои. Ако не са поройни, страховити дъждове, които запушват канали, наводняват улици, къщи, квартали и заливат населени места, то са ситни и напоителни дъждове, които ако не друго мокрят всичко.
Когато завали обаче всички знаем, че трябва да сме внимателни на пътя. Мокрото време не само затруднява движението по пътищата, образува километрични задръствания и изнервя шофьорите, но и често е предпоставка за катастрофи и други пътни произшествия.
Всеки шофьор знае какво трябва да прави с автомобила си и как да шофира в мокро време, но все пак нека припомним няколко съвета и правила.
1. Най-важното и просто правило, което обаче често се пренебрегва, е да намалим скоростта. Помнете, че при мокър асфалт спирачният път е по-дълъг, особено ако и гумите ви не са хубави.
2. Старайте се да карате в средната лента, тъй като водата винаги се трупа в краищата на платното.
3. Не забравяйте да спазвате безопасно разстояние от автомобилите пред вас.
4. Ако достигнете залята с вода част от пътя не преминавайте просто така. Спрете и проверете дали водата се движи. Ако се движи и не виждате дъното, не преминавайте, тъй като само 20-30 см. бързо течаща вода са способни да преместят колата.
5. Използвайте къси светлини и странични фарове. Това помага на останалите шофьори, които ви виждат по-лесно.
6. Подхлъзването на автомобила на мокра повърхност е доста вероятно. С повишено внимание трябва да се отнасяте и към паветата (особено жълтите в центъра на София). За да намалите опасността от занасяне, намалявайте плавно преди завоя и с леки движения на волана вземете самия завой. Ако все пак колата се подхлъзне, не се паникьосвайте, отпуснете педала на газта и завъртете волана в посоката, в която искате да се насочи предницата на колата.
7. Дръжте под ръка кърпички, за да почиствате предното стъкло, ако се изпоти.
8. Дръжте и двете си ръце на кормилото, защото може да се случи да попаднете в дупка пълна с вода и тогава здравият захват ще ви спаси да не кривнете от пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тракториста
Коментиран от #2
09:02 17.06.2014
2 Пацо
До коментар #1 от "Тракториста":
Повечето? Аз едно не мога да видя което да не е глупост.09:19 17.06.2014
3 Румен Янев
09:29 17.06.2014
4 Антон Дачев
09:57 17.06.2014
5 Румен Янев
Коментиран от #7, #8
10:02 17.06.2014
6 Георги Георгиев
Изпотяването на предното стъкло се решава с пускането на климатика, изчезва за секунди???
Милена Трачева , от всяко дърво свирка не става, както и от всеки шофьор!?!
11:59 17.06.2014
7 Кобрата
До коментар #5 от "Румен Янев":
Да важи и за Москвич 400,401,403,40713:36 17.06.2014
8 Кобрата
До коментар #5 от "Румен Янев":
http://prikachi.com/images.php?images/75/7405075Z.jpg13:39 17.06.2014
9 Пламен Пепелов
1. странични фарове ? КО, НЕ
2. особено жилтите павет в София(тия в Плд да не са по-различни, примерно)
3. тъй като само 20-30 см. бързо течаща вода са способни да преместят колата(тва да не е библейски потоп, за да я премести трябва да тече ацки бързо, който е газил в река с джип знае за кво иде реч)
4. водата винаги се трупа в краищата на платното(в БГ се трупа навсякъде , в ЕС никъде, щото шахтите са отпушени и платното е с правилна нивелация, напреко на родната ни магистрала текат реки )
5. Дръжте и двете си ръце на кормилото, защото може да се случи да попаднете в дупка пълна с вода и тогава здравият захват ще ви спаси да не кривнете от пътя.(ше кривнеш ако пукнеш гума и то с висока скорост и пак звиси с каква площ е дупката, научете ква е идеят на хидравликата, освен да ти е леко на кунките)
6.безопасно разстояние от автомобилите пред вас(размито понятие с много НО-та и за тва се чукат, като яйца при най-малкия дъжд, да не говорим за сняг)
7. пудхлъзване също е твърде общо казано, има подхъзване и подхлъзване-аквапланинг, който си е живо прецакване и тогава като отпуснеш газта, все едно си антиснал спирачки и ще останеш неприятно изненадан ,а почнеш ли да връткаш волана става още по-интересно, а ако трябва да го завъртиш, по-добре в посоката на занасяне(естесвено има изключение), отколкото да се опитваш да надделееш над шамара, щото няма да успееш или ако успееш, сл
17:55 17.06.2014
10 hienata
Милена не е споменала може би най-опасната ситуация, а именно първите минути когато завали,тогава е по-хлъзгаво и от лед, точно тогава е необходимо точка 1 и 3.Когато вече вали повече от 15мин и то интензивно (да се отмие прахоляка) едни добри гуми спират по-добре от колкото на сухо. Цялостното ми мнение за статията - безполезна.
22:30 17.06.2014
11 Vasik Atanasova
НЕЩО В КОЕТО АЗ ЛИЧНО СЪМ ПОПАДАЛ
23:12 17.06.2014
12 Набабати Фърчилото
22:53 18.06.2014