Вълната от стачки в авиобизнеса продължава. След като пилотите на националния германски превозвач Lufthansa за последните две седмици проведоха няколко часови ефективни стачни действия на най-ключовите, не само за Федералната република, но и за Европа, летища – Франкфурт и Мюнхен, стачката се премести във Франция. Пилотите на националния авиопревозвач – Air France започват ефективни стачни действия от 04.00 часа българско време. Очаква се протестът да продължи до 22 септември, което ще го направи най-големия от 1998 г. насам. По предварителни данни се очаква да бъдат засегнати 48% от полетите. Един от основните профсъюзи – Националния профсъюз на пилотите от гражданската авиация (SNPL), съобщават, че 40% от планираните полети, няма да се осъществят. Други източници посочват цифрата 85%, съобщава ИТАР-ТАСС.
Близо 70 000 SMS-а е изпратила Air France на свои пътници, планирали да пътуват тази седмица с френския авиопревозвач, в което клиентите се съветват да отложат пътуванията си за друг ден. Компанията обещава безплатно презаверяване на билетите за дни извън стачката, 100% връщане на сумата, при отмяна на полета, а също така клиентите могат да съхранят за сметка на авиопревозвача сумата, която са дали за билета и да я ползват в друго време за друг полет.
Причината за стачката?
Основната цел на френските пилоти е да изразят несъгласието си с приетия това лято план за развитие на авиопревозвача Perform 2000. Според него висок процент от работещите към момента пилоти в Air France могат да бъдат пренасочени в дъщерната регионална компания Hop! и в местния филиал на Air France – холандската нискотарифна компания Transavia. Причината е, че в момента броят на пилотите в Air France е 3760 души, което значително превишава необходимото количество, от което компанията има нужда.
Пилотите нямат нищо против да преминат в някои от филиалите, но искат да им бъде запазен социалния статус, който може да бъде нарушен поради сезонната работа на дъщерните фирми. Също така искат гаранции, че няма да се прибегне към уволнения или пък сключването на по-неизгодни договори с чуждестранни пилоти, най-вече от Източна Европа. Към момента заплатите на летателния състав в Transavia са с 50% по-ниски от тези в Air France.
Колко ще струва стачката?
Между 10 и 15 млн. EUR на ден ще струва стачката на пилотите, коментира президента на Air France Фредерик Гаже. Конкуренцията вече се възползва от създалата се ситуация. Така например, нискотарифната Easy Jet пусна допълнително 1000 билета по дестинациите Париж-Тулуза и Париж-Ница. Националния железопътен превозвач на Франция пусна няколко хиляди билета допълнително по вътрешни линии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен Бакърджиев
08:16 15.09.2014
2 Симеон Тасев
10:59 15.09.2014
3 Гост
11:33 15.09.2014