Хонконг, който беше признат за най-труднодостъпен за живот и работа градски център в света, се оказва и най-скъпият за строителство. Основната причина за това е недостигът на работници. В Хонконг към януари 2017 г. са регистрирани едва 427 000 строители. Производителността им на труд обаче намалява, тъй като около 40% от тях са на възраст над 50 години.
Проблемът с кадрите не би могъл да бъде решен чрез трудовите мигранти. За да се намали темпът на нарастване на строителната услуга, правителството и строителният бранш е необходимо да инвестират в инициативи и решения, които могат да повишат производителността.
На второ място по най-високи нива на строителство е Макао. Причината е огромният брой строящи се казина. За разлика от Хонконг, Макао може да внесе работници от Китай или Хонконг, което до известна степен спомага за намаляване на дефицита на работна сила и до понижаване на разходите на строителство.
До края на текущата година строителната индустрия в Хонконг може да бъде поддържана от реализирането на няколко мегапроекта, като мостът Хонконг-Чжухай-Макао, а също и големи жилищни проекти с обща площ 480 000 кв.м., които се планира да бъдат построени през следващите 10 години.
"Доколкото държавната икономическа политика на Китай се води зад граница, може да се очаква, че по-голямата част от китайските инвестиции ще бъдат насочени към други азиатски държави, като Филипините, Малайзия и Камбоджа за развитието на инфраструктурни проекти", коментират анализатори от анализаторската компания Arcadis.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
00:15 18.03.2017
2 На госта брата
00:18 18.03.2017