Прокуратурата и полицията в Свищов разследват мащабна схема за внос и търговия с крадени автомобили. Само за месец са засечени и иззети общо девет коли с пренабити номера на двигателите, съобщи "Труд".
В началото на септември криминалисти от Велико Търново спипаха автомобили и мотоциклет със съмнения, че са крадени. Разкритията бяха направени, след като за регистрация на лек автомобил „Smart“ в ОД на МВР-Велико Търново се явил 51-годишен мъж от Свищов.
Проверка показала разминаване в номера на рамата. Возилото незабавно бе иззето, а свищовлията – задържан.
Разследването установило, че на негово име или като упълномощено лице се водят рекордните 120 автомобила от висок клас. Седем от тях били с интервенции по рамата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #4
07:36 19.10.2016
2 Чоко
До коментар #1 от "гост":
Наизуст ли пишеш ,че ако е така лесно можеш да бъдеш осъден за набеждаване .Коментиран от #3
10:50 19.10.2016
3 гост
До коментар #2 от "Чоко":
Просто познавам хора, които преди години изгоряха със суми от 10 до 20х.лв след покупка на мотоциклети внесени от Канада. Крайните купувачи нямаха никаква вина, но изгоряха с цялата сума дадена за мотоциклета, заведоха дела срещу продавача, но пари не получиха.По какъв начин според теб има луксозни джипове на по-ниски цени отколкото в чужбина? И по каква причина немските власти обявяват точно такива марки сувове за най-крадените? В околните стани на Германия по пътя за Изтока има халета със задържани коли, представи си каква цифра минава, без да ги хванат. Както е при наркотиците, така е и в всеки тъмен бизнес, задържат само малък процент от трансферите, другото си пристига до крайния клиент.
11:16 19.10.2016
4 Martin
До коментар #1 от "гост":
То така винаги е най-добре естествено, нова кола. Но монетата има и друга страна. Новата кола ще бъде от нисък или среден клас, с оборудване като на средностатистическа пещера, защото не всеки има възможност да си вземе лизингова S-класа или нещо от сорта. Отгоре на това тази нова кола за 4 години ще загуби около половината от стойността си ако я поддържаш и пазиш безкомпромисно, ще загуби и много повече, ако си палачорин. За мен тази загуба на стойност като обезценяване си остава неоправдан разход. Прекалено тежък удар трябва да понесе първия собственик за привилегията да избере какъв цвят да е лака на купето и кожата в салона и дали ще има подгрев и обдухване на седалките или не.Аз съм категорично против закупуване на кола нов внос от БГ, но съм и категорично за закупуване на кола втора ръка като цяло, поради гореописаните причини. ЗЗащото колата втора ръка без проблем може да е луксозна, а не малка и спартански обзаведена. Най-добре е да се отскочи до Холандия, Белгия или Германия и човек сам да си закупи и докара возилото директно от частно лице на 30% по-висока от средната цена в автоморгите... а извинявам се автокъщите в БГ (с пълна доказана история на колата, с нов технически преглед, а не някой тотализиран таралясник, закърпен на две, на три и върнат от 700 000 на 132 456 км), именно за да не се окаже после крадено, удряно или с въртян километраж. Оставете тези миризливи крадливи и лъжливи джамбази и децата им да умират от глад, както заслужав
Коментиран от #12
11:20 19.10.2016
5 Васичка Атанасова
Коментиран от #6
11:57 19.10.2016
6 някои
До коментар #5 от "Васичка Атанасова":
проблема не ти е в обезценката на новите автомобили първите 5 години, това е все обща заблуда видиш ли първите 5 години се обесценяват с 50 % после не се.. :Д хахх глупости на таркалета ..на всеки 5 години колата е с 50% по евтина от датата на покупка не зависимо нова или стара.. въпроса е дали имаш достатъчно пари да си закупиш колата кеш или ще е на лизинг и ще си викаш са лизинга ми е еди колко си на месец ако бях взел стара кола щеше да ми е по евтино :Д само дето старата кола я плащаш кеш а не на лизинг.. ако и новата я платиш кеш и останат само разходите по подръжка пак сметни и ми кажи коя ще е по евтина и с колко и какъв процент риск.. :Д хах. Цялата работа е че всеки иска да кара кола която не му е по джоба.. и се опитва да парадира с по висок стандарт които всъщност няма..Коментиран от #8, #9
12:34 19.10.2016
7 Гост
12:59 19.10.2016
8 гост
До коментар #6 от "някои":
Много правилно, българина генерално не отговаря на реална оценка спрямо колата си. Повечето живеят под наем, в панелки, нямат свястна работа, но взимат кредит или си дават всичките спестявания за някоя луксозна кола, която се оказва, че на следващия месец трябва да се ремонтира за хиляди левове. Това е изкривен манталитет и ценности и той е всевластен. Повечето ми познати плюс мен директно след закупуването на втора ръка кола са дали още поне 30-50% от цената за неочаквани ремонти и не се знае колко още ще дадат следващите 2-3 години. Точно това при новата кола го нямаш, а разходите по нея са 2-3х.лв годишно за обезценяване. При втората ръка ако имаш късмет може да не дадеш толкова, но ако нямаш ще даваш и повече за ремонти и обезценяване.13:03 19.10.2016
9 Martin
До коментар #6 от "някои":
Обясни ми мойто момче като си такъв голям специалист, кога една стара луксозна кола купена за 20-25 000 лв ще стигне за 4-5 години 50%-овата обезценка на нова луксозна кола, която ще се равнява на около 30-40 000 евро. Една кола като достигне 10 години вече е достигнала близо 90% от обезценката си. Ако е добре поддържана НЯМА да загубиш (почти) нищо от нея, коеот не може да се каже за никоя нова кола. Още като излезеш от паркинга на Balkan Star si yagubil 20K лв. И 2-3 000 лева за поддръжка на година лоша инвестиция ли е за кола, която си заслужава? Кола, за която не си броил 80000 Евро миналата седмица?!? А? Че ти новата си каруца като вкараш във фирмения сервиз излизаш с 1000 лева за обслужване, ти си тръгнал да ми обясняваш, че няколко хиляди левове са ти много на година за поддръжка. Да смениш гумите, не са ли 1000 лв? Ако няколко хиляди лева ти идват много, ти не си за нова кола. Даже въобще не си за кола. Направо се качвай на магарето.16:43 19.10.2016
10 някои
Коментиран от #13
16:58 19.10.2016
11 ггг
смятайте колко процента са. Можеше и за повече вероятно но най много 1-2 хиляди ( и беше на 80000 км)
никакви 50% за 5 г. Това са глупости.
17:56 19.10.2016
12 Актюер
До коментар #4 от "Martin":
Подкрепям казаното от Martin.Едно уточнение за обезцеката на автомобилите. Има не малко изследвания за средната (подчертавам) цена на новите автомобили в зависимост от възрастта, изчислена с регресионен анализ на база голяма извадка от обяви/сделки с автомобили на старо. Има известни разлики между отделните изследвания, но не са толкова големи. Ако потърси човек, може да намери в интернет повече информация.
Най-грубо цената на автомобил в зависимост от възрастта му е както следва:
Излязъл току-що от автосалона - 92% от цената нов със същото ниво на оборудване и екстри. (Толкова средно би платил дилърът, за изкупуване обратно на автомобила, ако въобще има такава практика.)
На 3 години - средно 50% от цената нов със същото ниво на оборудване и екстри. При някои марки процентът е по-висок, при други - по-нисък. (напр. Хонда/Фиат)
На 5 години - средно 35% от цената нов със същото ниво на оборудване и екстри. Отново това е среден процент, има разлики по марки и от друг фактори.
На 10 години - 10-20% от цената нов със същото ниво на оборудване и екстри.
Разбира се справедливата/пазарната цена на един стар автомобил, както на всеки му е ясно, зависи от много фактори, не само от възрастта. Влияние оказват още състоянието на автомобила, пробег, марка, екстри, ексклузивност, данъци в съответната държава и много др.
21:58 19.10.2016
13 Martin
До коментар #10 от "някои":
Ти освен "хах, хах" не виждам някакви реални доводи да ми изваждаш, виждам ти нивото на интелектуалното развитие, написаното не говори добре за теб. Ще ми предлага да сравнявам цените в мобилето - на краставичар краставици тръгнал да продава. Аз идеално съм си направил сметката кой вариант ми е по-изгоден финансово и при кой вариант карам по-стойностна кола. Говоря с факти. Не съм тръгнал да бръщолевя необосновани глупости. Като не си съгласен се съгласяваме да не се съгласяваме, това си е моето мнение. Не те задължавам да караш втора ръка кола, нали? Купи си нова кола, поеми финансовия удар ти като си умен и после я продай на следващия за жълти стотинки. И то след години в които си хвърлял нерви и време по безхаберието на официалните сервизи и нежеланието им да отстраняват в срокове гаранционни дефекти. Хората по 10 пъти ходят до официален сервиз за един и същ проблем. Притежанието на нова кола не е задължително да бъде приятно и безпроблемно изживяване и често не е, но ти това явно не го знаеш. Някои хора нито имат пари да ударят в масата още утре за нова кола от магазина, нито имат пари за сносна кола втора ръка, обаче много знаят да нареждат останалите щото виждаш ли, били си купили стара кола. Един въпрос, единият кара 7 годишен Мерцедес висок клас, другият кара чисто нов хечбек, в който не се побират дори и седмичните покупки, да не говорим семейството (обаче пича бил карал нова кола). След 5 години притежание и двете коли ще легнат на една и съща суКоментиран от #14, #16
22:30 19.10.2016
14 Martin
До коментар #13 от "Martin":
Така де, след 5 години разходите по двете коли ще са на кантар. Кой от двамата ще е карал по-стойностната кола?Коментиран от #15
22:34 19.10.2016
15 6666
До коментар #14 от "Martin":
Който може да си го позволи!11:17 20.10.2016
16 ГЮЛЕМЕТОВ
До коментар #13 от "Martin":
Не си прав.Новата ми КИА вече втора година сервиз не е помирисвала.По изгодно ми е нова на лизинг отколкото S-класа на 8г. в брой.12:23 20.10.2016
17 Джон Смит
13:15 20.10.2016