Last news in Fakti

24 Април, 2015 12:09 1 929 0

Уго де Ана режисира "Аида" на софийска сцена

  • опера-
  • аида-
  • уго де ана-
  • верди
Уго де Ана режисира "Аида" на софийска сцена - 1
Снимки: Софийска опера

Тържествените фанфари от оперния хит „Аида“ са огласяли сцената на първия ни оперен театър още от началото на неговата почти 125 годишна история. Това е заглавието, което е  постоянен репретоар не само за нашия театър, но и в световната практика. Не случайно с „Аида“ се открива и най-голямата открита сцена в света, Арена ди Верона преди повече от сто години. В миналия век тя господства на откритите древни  амфитеатрите в цял свят, както и на съвременни открити сцени, съобщават от Софийската опера.

Аржентинският режисьор Уго де Ана е един от предпочитаните майстори за пищните спектакли. Не случайно той бе поканен по повод двестагодишнината от рождението на Джузепе Верди да постави „Аида“ на Софийска сцена. Тази първа копродукциа на Националната опера и балет с най-голямата Вердиева сцена,  Арена ди Верона бе и първата ни среща с Уго де Ана.

Какъв ракурс към този толкова познат сюжет предлага  де Ана? Той бяга от познатата представа за пищен и зрелищен спектакъл. Потърсил е ракурса на човешката и социална драма, прави публиката съпричастна на съдбата на героите. Той умело изплита нишките на  сложните взаимоотношенията между главните герои в триъгълника Аида, Амнерис и Радамес. Създава една богата на контрастни емоции и обрати драматургия, заложени в музиката. Пред нас израстват истински герои, преживяващи всеки своя катарзис.

Де Ана предлага внушителна съвременна визия, изчистена от традиционния декор, изградена в едно възможно виртуално пространство, триизмерно, потърсено в огледално отражение на египетски релеф, основен фон на сменящите се картини. Осветлението, играта с отражението, стилизираните костюми, особено ефектната втора картина, в която двете съпернички за любовта на Радамес, Аида и Амнерис разиграват истински театър с огромните червени ефирни платна, създаващи и мизансценното пространство за всяка една от тях,  триумфалната сцена ефектно решена пирамидално, превръщането на пирамидата в гробницата на влюбените Аида и Радамес на финала и много други интересни решения създават един различен образ от познатия на творбата на маестро Верди. В тази версия де Ана внушава и символите на ритуалност в жестове, в сътворяването на мизансцена. Цялата драма се разиграва в геометрията на пирамидата. Нещо, което сгъстява усещането за драматичност.

Постановката поставя  въпроси, излъчва послания към нашето време. В една изключително съвременна визия, оживяват човешки драми и емоции, вплетени динамично в мащабите на „голямата опера“.

Националната опера и балет предлага на своята публика три възможни дати с три различни състава, ако искате да  изживеете вълшебството на тази постановка. Това са спектиклите на 8-ми, 9-ти, 10-ти май т.г. Всеки спектакъл ще има свой „вкус“, свой градус с вокалното и артистично внушение на всеки един състав.

Спектакълът „Аида“ е едно изкушение вокално и артистично, което можете да съприживеете с тази внушителна копродукция на Националната опера и балет с Арена ди Верона, да се срещнете с един от големите магове на сценографията, костюма и режисурата – Уго де Ана.

Събитие, за което не трябва да пътувате до Верона, защото на родна сцена ще имате свои мечтани мигове с вълшебството на оперния хит „Аида“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА