Last news in Fakti

15 Ноември, 2003 00:00 2 109 1

Ford Custom V8

  • ford-
  • ford custom v8-
  • ford custom

Внашата страна броят на старите и класически возила нарасна доста. Интересът към антиките на четири колела става все по-голям, което респективно увеличава и броя на любителите на стари коли. Въпреки това ретро автомобилите с марка Ford, само че не тези произведени на Стария континент, а американско изпълнение, са изключителна рядкост за нашата страна. Уникалността на колата, която е тема на нашия материал, става осезаема, когато разберете, че зад гърба си огромният Ford има 52 години живот и незнайно колко хиляди километри пробег. Точната модификация на това изключително ценно возило е Ford Custom V8 и в момента автомобилът е собственост на председателя на БАК “Ретро” Владо Топалов. Преди това колата е била притежание само на един човек, който я купува чисто нова през далечната 1952 г. Екземплярът е уникален и заради факта, че това е един от последните Ford-ове, купени от съществуващото тогава представителство на фирмата в България. Годината на производство на “нашия” Ford Custom е 1951-ва.

От тогава до днес е изтекла доста вода, но масивният двуврат седан е запазил своето обаяние. Техническото му състояние е почти перфектно, като амбициите на Владо са автомобилът му да бъде определян като възхитителен.

Ракетообразните задни светлини са запазена марка на американските автомобили от средата на миналия век и не трябва да се учудвате, че и при модела Custom те са налице. Солидните форми на автомобила напомнят леко на старата Волга, но както се досещате не американците са копирали от “братушките”. Наличието на изобилие от хром и огромните габарити придават на колата доста лукс и разкош. Най-голям интерес, що се отнася до външния вид, представлява ветроупорното стъкло, което е разделено на две части посредством дебела хромирана лайсна. Отвътре салонът е също толкова впечатляващ и шикозен. Вече споменахме, че автомобилът е с две врати, но те са толкова големи, че влизането в задната част на салона не е проблем дори за възрастен и трудно подвижен човек.

Предната седалка е цяла, като облегалката и е делима и всяка от двете части се сгъва напред. Предвид този факт, може би се досещате, че скоростният лост е разположен на кормилната колонка. Независимо къде се намирате – отпред или в задния пасажерски отсек, се чувствате като в огромен хол. Място за краката не липсва, а ширината на седалките е повече от достатъчна. Арматурното табло е метално, хромирано и оребрено, като в него освен основните прибори е вграден и радио апарат. Интересното е, че стрелката на скоростомера завършва с кръг, който огражда числото отговарящо на скоростта в мили.

Двигателят на седана е V-образен, осемцилиндров с обем 4 700 см3. Мощността му е 147 к.с. Към него е монтирана нетипична за нашите представи тристепенна механична скоростна кутия. Странното в тази трансмисия е наличието на система, наречена over drive, която най-общо казано играе роля на директна предавка. Този електромеханичен апарат се включва посредством жило, но само при условие, че автомобилът се движи на трета предавка. Двигателят е изключително безшумен и уравновесен.

Друг интересен факт е волтажът на електрическата система. Тя e шестволтова, като плюсът се явява маса. Двигателят се охлажда от две водни помпи, снабден е с два разпределителни вала и един колянов. Клапаните са “стоящи” долноразположени. Генерацията от двата блока се събира пред мотора в една тръба и отива назад. Има само едно неголямо гърне и въпреки това автомобилът е безшумен. Въздушният филтър е постоянен, като това са само част от многото интересни решения.

 

Технически характеристики
Ford Custom V8 (1951 г.)
Двигател
V8. Работен обем – 4 700 см3
Мощност
147 к.с.
Скоростна кутия
механична тристепенна + over drive
Окачване отпред/отзад
независимо пружинно с долен и горен носач/многолистови полуелиптични ресори
Каросерия
седан с две врати лежаща на шаси
Спирачки
баранни на задните колела
Ел. система
6V
Среден разход на гориво
11–14 л./100 км.

 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivo

    5 2 Отговор
    KOLATA E V ONIKALNO SUSTOQNIE RADVAM SE 4E I V BUGARIQ IMA TAKIVA 6TE SUM MNOGO 6TASLIV DA E VIDIM I V DVIJENIE