Пилотът на „Ferrari“ Себастиан Фетел постигна първа победа с новия си тим след триумф в Гран При на Малайзия.
В едно изключително оспорвано и драматично състезание германецът успя да изпревари Люис Хамилтън с „Mercedes”, който започна от полпозишън и да постигне първа победа за „Скудерията“ от две години насам. Третото място остана за другия пилот на “Mercedes” Нико Розберг. Страхотно състезание направи Кими Райконен, който стартира състезанието много зле и остана в последните позиции. След няколко невероятни обиколки обаче той достигна до четвъртото място, като в един момент дори бе в борбата за позиция на подиума.
Хамилтън започна много силно състезанието и бързо набра преднина пред Фетел, който трябваше да защитава втората позиция срещу Розберг. Райконен спука гума във втората обиколка и трябваше бързо да влиза в бокса, което го остави последен. Завъртане на Ериксон причини излизане на кола за сигурност. Хамилтън и Розберг влязоха в бокса, за да сложат твърди гуми. Фетел обаче предпочете да не прави това и пое лидерството в състезанието. Хамилтън успя да изпревари германеца в 17-та обиколка и в крайна сметка той влезе в бокса. В 21-та обиколка Алонсо отпадна от състезанието. В 25-та Хамилтън отново влезе в бокса и Фетел си върна първото място. След невероятно каране в един момент Райконен се добра до третата позиция, но бързо бе изпреварен от Розберг.
Хамилтън направи трето спиране в бокса и позволи на Фетел да вземе преднина от 11 секунди, 10 обиколки преди края. В крайна сметка германецът успешно защити преднината си и спечели първа победа за сезона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Maurice
1. Фетел не е изпреварвал Хамилтън, нито пък състезанието е било оспорвано.
2. Райконен не е правил никакво страхотно състезание. Спуканата гума в първата обиколка не му коства абсолютно нищо, тъй като в третата излезе СК и 2/3 от отборите вкараха пилотите си в бокса. Така Кими влезе в топ 8 без да е изправарил нито един пилот. И кога е бил в борба за третото място? Той остана на близо 40 сек. от Розберг. Егаси борбата. При все, че Розберг дори влезе в края, а не беше планирано да го прави. Състезанието беше решено от измислената СК. При положение, че имаха 2 минути да изкарат колата на Ериксон или просто да я бутнат 50 санта и да продължи, те пускат СК!!!??? Това няма нищо общо с инцидента на Бианки, когато болиди имаше по цялата дължина на пистата. Отделно Мерцедес направиха чутовната простотия да вкарат 2-та болида в бокса, след само 3 състезателни обиколки. Да не забравяме, че гумите им бяха чисто нови, тъй като в Q3 караха с интермедия. Допълнителен бокс от страна на Мерцедес и вкарването им в трафик от доста бавни коли след първия бокс им изкова загубата. Когато другите не могат да те бият, само ти можеш да се биеш. Интересно ми е, толкова ли слаби са стратезите на Мерцедес, след като пробваха с 2 различни стратегии след гафа и пак бяха на светлинни години от Фетел днес. Малайзия не е Монако, където Люис и Нико щяха без проблем да задържат Фетел с различни гуми.... Изкефих се на Red Cow как бяха развенчани о
15:11 29.03.2015
2 Maurice
15:13 29.03.2015