Last news in Fakti

30 Юни, 2015 13:29 9 977 6

Формула Е - новата състезателна тръпка

  • формула е-
  • състезания-
  • електрически болиди-
  • e.dams-
  • renault-
  • пикет-
  • буеми

Renault спечели при конструкторите, а Пикет-младши при пилотите

Формула Е - новата състезателна тръпка - 1
Снимка: БТА/АР

През уикенда завърши първият сезон на Формула Е. Последният старт бе в Лондон, като битката за титлата бе изключително интересна и спираща дъха.

Какво е Формула Е ?

Формула Е е автомобилен шампионат за едноместни открити болиди с електрическо задвижване под егидата на FIA. Първоначалната идея за такъв шампионат е на бившия шеф на FIA Макс Моузли, като тя бива доразвита от настоящия президент Жан Тод, а официално проектът стартира през 2012 г., когато за промоутър е обявен Алехандро Агаг, испански бизнесмен, който в миналото си е бил евродепутат, собственик на отбора от GP2 Барва Адакс и президент на футболния отбор Куинс Парк Рейнджърс.

Интересна особеност на Формула Е е, че заради сравнително краткия пробег на един електрически болид, всеки пилот разполага с два, като в рамките на задължително спиране в бокса той трябва да смени болида с изтощена с такъв със заредена батерия. Новост е и т. нар. FanBoost - след гласуване на феновете в социалните мрежи преди всяко състезание трима от пилотите получават правото да използват еднократно петсекундно увеличение на мощността.

Къде се провеждат състезанията? 

Дебютното състезание във Формула Е бе на 13 септември 2014 г. в Пекин, като на старта застават 10 отбора с по двма пилоти. Състезанията от календара се провеждат по улиците на световни мегаполиси и през първия сезон са общо десет. 

Другите стартове бяха в Малайзия, Уругвай, Аржентина, САЩ, Монако, Германия, Русия, Великобритания.

Кой стана първият победител във Формула Е?

Бразилският пилот Нелсон Пикет-младши е първият шампион на Формула Е. През уикенда на Острова се проведоха последните две гонки от дебютния сезон на това състезание. В драматичната надпревара бразилецът успя в крайна сметка да изпревари само с една точка швейцареца Себастиен Буеми.

Шампионът от първия сезон във Формула Е Нелсон Пикет-младши през юни поднови договора си с отбора NEXTEV TCR и ще продължи да се състезава в световния шампионат с електрически болиди.
 
„Много съм щастлив, че оставам в този отбор и във Формула Е в близко бъдеще – обясни Пикет. – Този сезон постигнахме някои страхотни резултати заедно с NEXTEV TCR и искаме да сме претенденти за титлата и в предстоящите сезони.”

 
Ще участват ли "големите" във Формула Е?

Renault стана първата автомобилна компания, която потвърди, че ще създаде собствен електродвигател и трансмисия за втория сезон на световния шампионат Формула Е. Тази година тимът E.DAMS спечели титлата при конструкторите, а Себастиен Буеми остана втори при пилотите, само на точка от Пикет.

За следващия сезон Renault продължава да работи с E.DAMS, а единият от шефовете на тима – Ален Прост, потвърди, че отборът ще запази двамата си пилоти: Буеми и Никола Прост.
 
Правилата на Формула Е позволяват промени в задвижването на болидите, като досега отборите използваха идентични шасита и компоненти, осигурени от основния технически партньор на шампионата – Renault.
 
„За следващия сезон ние ставаме пълноценен конструктор във Формула Е – обясни главният изпълнителен директор на Renault Sport Technologies Патрис Рати. – Ще развием задвижването на болидите, с които ще карат пилотите на E.DAMS, така че догодина то ще идва директно от Renault, така ще се казва и колата. Тази година тимовете използваха коли Spark-Renault, а за следващия сезон болидът ще е Renault, използван от E.DAMS-Renault.”
 
Ален Прост заяви още, че тимът ще се бори и за двете титли през следващия сезон.
 
„Много е болезнено, когато загубиш битката за титлата за 1 точка на финала на сезона, както стана с Буеми – обясни Прост. – На мен също ми се е случвало, даже през 1984 загубих битката за световната титла във Формула 1 за половин точка. Но важното е след това да се върнеш отново на пистата и да се пребориш за титлата.
 
„Себ е много разочарован, това е разбираемо, но начинът, по който се разви шампионатът в последните стартове в Лондон е страхотен за популярността на Формула Е.

„Казах на Буеми нещо, което научих от Ники Лауда – след такава загуба трябва да изпиеш една чаша вино и да мислиш за следващите битки.”

По всичко личи, че феновете на бързите скорости ги очакват невероятни битки и във втория сезон на Формула Е.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 rende

    3 0 Отговор
    И какво рено пак е номер 1 в най-високотехнологичното състезание,интересно къде са прехвалените премиум марки...просто си кротуват в ъгъла
  • 2 Миро

    3 1 Отговор
    Браво на РЕНО. Най-добрата марка са що се отнася до качествени двигатели

    Коментиран от #3

  • 3 асдфгххх

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Миро":

    Съгласен съм, имат изключителни двигатели, но май не си запознат с dCi моторите, които свършват на около 200 хил. км.
  • 4 ShAkAtA

    3 0 Отговор
    състезанията са супер интересни и наистина това е бъдещето на моторните спортове, а Рено отново са номер 1
  • 5 некойси

    0 1 Отговор
    Какво рено какви 5 лв?
    До преди години нямаха никаква електрическа разработка, едва след придобиването на Нисан се пръкнаха Рено Туизи и т.н.
    Да кажем по-скоро браво на Нисан ли?

    Коментиран от #6

  • 6 калата

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "некойси":

    ми то е едно и също. ако искаш и браво на дачия кажи. парите все на едно място отиват