Last news in Fakti

22 Август, 2014 13:32 29 543 21

ЕС задължава разходът на гориво да се мери в реални условия

  • разход на гориво-
  • ес

Европейският съюз възнамерява да задължи производителите на автомобили да измерват разхода на гориво и вредните емисии в реални пътни условия, а не в лаборатории или на полигони, съобщава Reuters. Плановете е разкрил високопоставен чиновник от Брюксел, пожелал анонимност. Законопроектът трябва да бъде приет до края на годината.

Повод за инициативата е станало изследване по поръчка на ЕС, резултатите от което сочат, че европейските производители прибягват до различни уловки при тестването на продукцията и замерването на съдържанието на въглероден двуокис в отработените газове с цел да бъдат покрити действащите екологични норми.

В хода на изследването се изяснило, че почти една трета от декларираното намаляване на отделяния от колите СО2 от 2002 до 2010 г. всъщност е постигнато за сметка на различни хитрости при изпитанията на нови автомобили - например специални гуми, покриване на процепите по каросерията с лепенки или идеално равно пътно покритие на полигон.

От уловките страдат най-вече потребителите, които се ориентират по официалните данни на производителите, а в реални условия харчат много повече за гориво. Освен това манипулираните показатели въвеждат в заблуда контролните органи на ЕС, които се борят за понижаване на вредните емисии.

Според информатора на Reuters ако автомобилните компании подходят сдържано към предложението да извършват тестове в реални условия, задачата ще бъде поета с охота от независими експерти. Според шефа на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел Йоханес Берг новите изисквания за провеждане на изпитанията биха позволили да се събере много по-точна информация за разхода и вредните емисии.

Неотдавна Европейската комисия обяви, че до 2020 г. възнамерява да намали допустимата средна стойност на въглероден двуокис за гамата на всеки производител до 95 г/км. Сега действащата норма позволява до 130 г/км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    8 1 Отговор
    Оставете ги да правят мизерии, поне има все още ставащи двигатели. Ако го направят да е реален разхода, който замерват, всички ще караме 600 кубикови двигатели с по 200 конски сили и 20км живот. И без това вече двигателите едва едва издържат по 300 000 км.

    Коментиран от #4

  • 2 Бате Цецо

    2 1 Отговор
    Въпросната EPA тест процедура - както се нарича е супер измислена. За градското шофиране съм съгласен, че винаги е различно в зависимост от травика и маршрута, но извънградското трябва да се стандартизира както беше преди. Стойностите на разхода да са при 2 скорости - например при 90 км/ч и при 130 км/ч
  • 3 Гост

    4 1 Отговор
    ". . . замерването на съдържанието на въглероден двуокис . . . "
    Дами и господа журналисти, "замерване" не означава "измерване". Използвайте правилно българския език. Нали имате висше образование.
  • 4 ...none

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Че 300 000 малко ли са? На един среден потребител ще му трябват 12-13г. за да измине толкова, а тогава колата ще е и морално остаряла и е време за смяна. Но от друга страна професионалните шофьори изминават много повече, но там при бусовете и камионите се надявам двигателите да са по-здрави.

    Коментиран от #17, #18

  • 5 Fill Hristovski

    7 5 Отговор
    300 000 хил. са малко, защото обикновено на такъв пробег българина си купува 'новият внос на 103 000 хил. км. ' . И като се почне трошенето колата излиза златна.
  • 6 Боб

    5 1 Отговор
    Може и с НУЛА СО2 емисии като всички се качим на велосипеди като китайците, или обратно на магаретата като едно време
  • 7 зашто в бг е посапа нафтата от бензина

    3 1 Отговор
    пак излагация ,аз си карам на олио от магазина 1.60 за л и няма да вредя на околната среда.е поне се опитвам
  • 8 хидко

    2 1 Отговор
    Къде го това евтино олио, кажи и ние да се наредим за салатката :)
  • 9 Денчо

    2 1 Отговор
    Значи моята кола в нашият град ще даде разход към 14/100 бензин...
  • 10 Marieta Marinova

    4 1 Отговор
    попътния вятър забравиха:)
  • 11 тест

    3 1 Отговор
    и нанадолнищата
  • 12 Йосиф

    2 1 Отговор
    Пускат заблуждаваща информация за новите коли от сорта 5 на 100 разход а като я вземеш реално гори 7.На моята кола на книжка и пише 6.7 на100 смесен ако карам с 90 на извънградско гори 6.
  • 13 Autohouse Randm

    2 5 Отговор
    mnogo pravilno.vsichki proizvoditeli lajat.
  • 14 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    1 7 Отговор
    Много зависи от автомобила На лада например освен разход на бензин трябва да обявят и колко е разхода на масло на 100км
  • 15 А 95

    2 3 Отговор
    В сервизната книжка ми пише при 90 км/ч. извънградско - разход 6 л. За всеки следващи 10 км по-висока скорост разхода скача с 10% и наистина са го уцелили абсолютно точно, т. е. при 130 км/ч е към 8,4л.

    Коментиран от #19

  • 16 dhcp

    3 1 Отговор
    То така, но има доста разлика отнашенското гориво и европейското. Карал съм из европа и определено се усеща разлика в разхода и работата на мотора.
  • 17 Кобрата

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "...none":

    Със сигурност са по-здрани, те тук в mobile.bg, са по на 700-800 хиляди километра и ги продават, ама те връщат и километражите като ги вземат нов внос, щото в mobile.de, има и камиони по на 2млн километра
  • 18 Кобрата

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "...none":

    *ПО-ЗДРАВИ
  • 19 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "А 95":

    kakav dvigatel e avtomobilat ti
  • 20 босхос

    1 0 Отговор
    само разбирачи има тук,колите са най-малкия проблем на колко са километри.и престанете са се сравнявате с германци или други държави,ние тук сме по зле от африканците само дето си мислим че сме много важни и зависи нещо от нас.ние сме 0.
  • 21 rudi

    0 0 Отговор
    Разбира се че всички лъжат за разхода на гориво--при тях всичко се прави при идеални условия --не си мислете че в Европа всички си копуват нови коли и само тука караме стари