Европейският съюз възнамерява да задължи производителите на автомобили да измерват разхода на гориво и вредните емисии в реални пътни условия, а не в лаборатории или на полигони, съобщава Reuters. Плановете е разкрил високопоставен чиновник от Брюксел, пожелал анонимност. Законопроектът трябва да бъде приет до края на годината.
Повод за инициативата е станало изследване по поръчка на ЕС, резултатите от което сочат, че европейските производители прибягват до различни уловки при тестването на продукцията и замерването на съдържанието на въглероден двуокис в отработените газове с цел да бъдат покрити действащите екологични норми.
В хода на изследването се изяснило, че почти една трета от декларираното намаляване на отделяния от колите СО2 от 2002 до 2010 г. всъщност е постигнато за сметка на различни хитрости при изпитанията на нови автомобили - например специални гуми, покриване на процепите по каросерията с лепенки или идеално равно пътно покритие на полигон.
От уловките страдат най-вече потребителите, които се ориентират по официалните данни на производителите, а в реални условия харчат много повече за гориво. Освен това манипулираните показатели въвеждат в заблуда контролните органи на ЕС, които се борят за понижаване на вредните емисии.
Според информатора на Reuters ако автомобилните компании подходят сдържано към предложението да извършват тестове в реални условия, задачата ще бъде поета с охота от независими експерти. Според шефа на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел Йоханес Берг новите изисквания за провеждане на изпитанията биха позволили да се събере много по-точна информация за разхода и вредните емисии.
Неотдавна Европейската комисия обяви, че до 2020 г. възнамерява да намали допустимата средна стойност на въглероден двуокис за гамата на всеки производител до 95 г/км. Сега действащата норма позволява до 130 г/км.
22 Август, 2014 13:32 29 543 21
ЕС задължава разходът на гориво да се мери в реални условия
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #4
13:40 22.08.2014
2 Бате Цецо
13:49 22.08.2014
3 Гост
Дами и господа журналисти, "замерване" не означава "измерване". Използвайте правилно българския език. Нали имате висше образование.
14:22 22.08.2014
4 ...none
До коментар #1 от "Гост":
Че 300 000 малко ли са? На един среден потребител ще му трябват 12-13г. за да измине толкова, а тогава колата ще е и морално остаряла и е време за смяна. Но от друга страна професионалните шофьори изминават много повече, но там при бусовете и камионите се надявам двигателите да са по-здрави.Коментиран от #17, #18
15:23 22.08.2014
5 Fill Hristovski
15:52 22.08.2014
6 Боб
17:39 22.08.2014
7 зашто в бг е посапа нафтата от бензина
17:46 22.08.2014
8 хидко
18:41 22.08.2014
9 Денчо
19:03 22.08.2014
10 Marieta Marinova
19:14 22.08.2014
11 тест
06:57 23.08.2014
12 Йосиф
07:48 23.08.2014
13 Autohouse Randm
08:43 23.08.2014
14 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
08:54 23.08.2014
15 А 95
Коментиран от #19
09:26 23.08.2014
16 dhcp
13:01 23.08.2014
17 Кобрата
До коментар #4 от "...none":
Със сигурност са по-здрани, те тук в mobile.bg, са по на 700-800 хиляди километра и ги продават, ама те връщат и километражите като ги вземат нов внос, щото в mobile.de, има и камиони по на 2млн километра13:20 23.08.2014
18 Кобрата
До коментар #4 от "...none":
*ПО-ЗДРАВИ13:21 23.08.2014
19 ВИП АМГ
До коментар #15 от "А 95":
kakav dvigatel e avtomobilat ti22:09 23.08.2014
20 босхос
10:14 24.08.2014
21 rudi
20:32 24.08.2014