Шведското списание Teknikens Värld, най-известна жертва на чийто "лосов тест" в края на 90-те години стана A-Klasse (W168) на Mercedes-Benz, хвърли нова бомба. Според скандинавците малкият кросоувър на Porsche показва рисково поведение в изпитанието за избягване на пътно препятствие с висока скорост.
Редакторите на списанието оценяват поведението на Macan като "много лошо, почти катастрофално" и твърдят, че повечето представители на сегмента - например BMW X4 и Range Rover Evoque - се представят "значително по-добре в управляемостта, контрола и сигурността"
"Porsche Macan S Diesel се държи много странно в "лосовия тест" най-вече защото спирачката на предното ляво колело се задейства по средата на маневрата. Това е необичайно", отбелязва пилотът-изпитател Линус Прьойц.
"Лосовият тест" симулира внезапно появило се на пътя препятствие, което автомобилът трябва да заобиколи със скорост 70 км/ч. Заради блокиращото предно ляво колело Macan продължава да се движи напред, вместо да се върне в платното си.
"С други думи колата остава ненужно дълго в насрещното движение, а това е крайно непрепоръчително в критичен момент", обобщават редакторите на Teknikens Värld, които са изпробвали две различни дизелови модификации на Macan.
В отговор на обвинението от Porsche излязоха с официално изявление, в което се твърди, че сработването на спирачката е "предварително програмирана намеса на електрониката с цел предотвратяване на преобръщане". Системата носи името Active Rollover Prevention (ARP) и работи непрекъснато, независимо дали стабилизиращата програма Porsche Stability Management (PSM) е включена, или не.
Освен това от немската компания са на мнение, че стилът на шофиране в тестовете на Teknikens Värld е изключително агресивен, в резултат на което са сработили системите за активна безопасност. От Porsche намирали това за съвсем естествено.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен Бакърджиев
Коментиран от #11
17:01 17.10.2014
2 tobradex
За напред, като си купуваме коли с много електроника, задължително да си четем инструкциите, как да не караме много агресивно, че да не шашкаме уникалната електроника...
18:21 17.10.2014
3 S Doichinov
20:44 17.10.2014
4 Kofti
21:00 17.10.2014
5 esp
21:04 17.10.2014
6 Кобрата
22:41 17.10.2014
7 samo vw
нмското си е немско сичко друго е менте
23:25 17.10.2014
8 Дженев
им подкарали колата......да не са почнали да произвеждат коли за яйцекопа.
00:51 18.10.2014
9 bibendum
10:12 19.10.2014
10 Shmeker
17:17 19.10.2014
11 Shmeker
До коментар #1 от "Пламен Бакърджиев":
Подкрепям.А какво означава твърде агресивно? Порше нали трябва да е агресивно?
17:23 19.10.2014