Ако преди десетилетие някой бе предположил, че на пазара ще се появи сериен модел с 240 к.с. от 2.0-литров дизелов двигател, най-вероятно щяха да му се изсмеят. Тази година обаче Volkswagen пусна именно такава модификация на Passat, а по всичко личи нафтовата мощност ще продължава да расте неудържимо. Най-новото предложение от Волфсбург има същия 2.0-литров TDI блок, но вече развива 200 кВт (272 к.с.). Този показател вече придобива застрашителни величини - само преди месеци Audi представи дизелов мотор със същата мощност, но от обем 3.0 литра.
Инженерите на Volkswagen са успели да изцедят такъв табун от двигателя благодарение на електрически компресор, който свежда дупката в мощността до минимум. Агрегатът има нова система за променливи фази на газоразпределението и пиезоелектрически инжекцион Common rail, работещ под налягане 2 500 бара.
Официални данни за въртящия момент на новия мотор не се съобщават. Споменатият битурбодизел на Passat с 240 коня обаче развива 500 Нм, която дава известна представа за тягата на версията с 272 к.с.
За максималната стойност на въртящия момент на новия двигател говори и другата премиера от Волфсбург. Агрегатът ще се комбинира с нова 10-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG, наречена DQ550. Цифровият индекс обозначава въртящия момент, който е проектирана да издържа.
Новата трансмисия е базирана на шестстепенната DQ250, а не на проблемната DQ200 със сух съединител, която донесе толкова главоболия на VW. Снобдена е с нова функция за пестене на гориво и система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Механизмът за автоматично гасене и палене в задръстване също е модернизиран и вече спира двигателя при 7 км/ч вместо при пълен покой.
Сред потенциалните реципиенти на новия двигател са не само Passat, а и Audi A6 и A7, чиито купувачи избират най-често именно 3.0-литровия дизел с 272 к.с. Моторът би паснал също на второто поколение Phaeton, както и на бъдещия голям всъдеход на Volkswagen.
12 Ноември, 2014 11:12, обновена 12 Ноември, 2014 11:14 12 921 31
VW извади 2.0-литров дизел с 272 коня и DSG с 10 предавки
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 emo
Коментиран от #2, #3
11:29 12.11.2014
2 гост
До коментар #1 от "emo":
глупав хейтърКоментиран от #4
11:55 12.11.2014
3 gost
До коментар #1 от "emo":
не съм привърженик на групата ВАГ , но е прибързано да се дават оценки на нещо което още не е изпробвано12:14 12.11.2014
4 Иван
До коментар #2 от "гост":
Чакай да дойдат и "умните" хейтъри, да ти обяснят как тоя "изпилен" мотор няма да изкара и 5,8 милиона километра, без основен ремонт и че, "тея новите боклуци" за нищо не стават. Едно време Ауди 80 и БМВ Е36 бяха супер яките коли. Що не ги правят още? :(Коментиран от #6
12:30 12.11.2014
5 millenn
13:57 12.11.2014
6 гост
До коментар #4 от "Иван":
ами пич, докато караме стари коли и не можем да си позволим такива от магазина ще е така. 100 пъти предпочитам (от личен опити го казвам) 2.5 мотор с 160 коня, отколкото 1.6 със 140 к.с.Коментиран от #9
14:09 12.11.2014
7 Fred
14:45 12.11.2014
8 ВАГ
14:56 12.11.2014
9 Shmeker
До коментар #6 от "гост":
Ами така е за БГ. За колите на старо ресурсът е най-важен14:56 12.11.2014
10 Shmeker
14:57 12.11.2014
11 F430
Коментиран от #18
15:21 12.11.2014
12 Кобрата
15:46 12.11.2014
13 dhcp
18:42 12.11.2014
14 Kieka
18:58 12.11.2014
15 Spewn1
20:22 12.11.2014
16 astrouser
21:38 12.11.2014
17 John Gottin
22:19 12.11.2014
18 Jоhn Gottin
До коментар #11 от "F430":
Те са му сложили, двигателя е с две механични и една електрическа турбини.22:23 12.11.2014
19 John Gottin
Коментиран от #23
22:34 12.11.2014
20 триста итридесети
Динамика на смешен разход, обезсмисля хибридите.
Японците да вадят тефтерите и да водят записки .. отново.
Коментиран от #22
22:39 12.11.2014
21 идиоти
22:55 12.11.2014
22 Десислав Попов
До коментар #20 от "триста итридесети":
Е,да ако питаш хората от VW ще е сигурно 2,2л/100км.Ама реално като тръгнеш да я караш дали ще пада под 9 на магистралата и под 12л. в града.Те от VW въобще не лъжат за разхода07:11 13.11.2014
23 Десислав Попов
До коментар #19 от "John Gottin":
Ти луд ли си бееее???? Ти за Нисан GT-R ли говориш,бе????Ти ТТ-данните му гледал ли си ги ????Дизелов Голф да го изпревари???То първо ще си строши скоростите този Голф.07:14 13.11.2014
24 John Gottin
Коментиран от #26, #27, #29
20:26 13.11.2014
25 Kieka
21:16 13.11.2014
26 тъпи
До коментар #24 от "John Gottin":
Ти напушен ли си ? Къде правиш сравнение със голф и гтр в смисъл, ако този голф е с този мотор - "GTR-a" ще е 2х по-мощен от него...Ти сигурно си мислиш, че тва е оня направения МК1 голф дето е 1000 коня...23:29 13.11.2014
27 S Doichinov
До коментар #24 от "John Gottin":
Ти откачи ли нещо?Ти още малко ще го изкараш,че и рекорди на 400метра ще прави.Да се хванем ли на бас,че 95% от пасатите с този сдвигател ще хвърлят глави като на рок концерт както се мятат?01:13 14.11.2014
28 Autohouse Randm
08:35 14.11.2014
29 Exployd
До коментар #24 от "John Gottin":
Пич, като прочетох за сравнението ти между Nissan GTR и Golf, ама много се смях, чак сълзи ми текнаха. Сега разбирам, че вероятно директно от жигулата на баща ти директно си се качил на Голф 3-ка, после си минал на Голф 4-ка и сега ама много сериозно обмисляш варианта след 2-3 години да преминеш на Голф 5-ца, ама преди да правиш подобен род сравнения малко помисли!!!16:59 15.11.2014
30 нисан мисан гоУф пИерник
12:37 16.11.2014
31 гоуфаджия
12:41 16.11.2014