Last news in Fakti

12 Ноември, 2014 11:12, обновена 12 Ноември, 2014 11:14 12 921 31

VW извади 2.0-литров дизел с 272 коня и DSG с 10 предавки

  • volkswagen-
  • audi-
  • vag-
  • tdi-
  • dsg

Ако преди десетилетие някой бе предположил, че на пазара ще се появи сериен модел с 240 к.с. от 2.0-литров дизелов двигател, най-вероятно щяха да му се изсмеят. Тази година обаче Volkswagen пусна именно такава модификация на Passat, а по всичко личи нафтовата мощност ще продължава да расте неудържимо. Най-новото предложение от Волфсбург има същия 2.0-литров TDI блок, но вече развива 200 кВт (272 к.с.). Този показател вече придобива застрашителни величини - само преди месеци Audi представи дизелов мотор със същата мощност, но от обем 3.0 литра.

Инженерите на Volkswagen са успели да изцедят такъв табун от двигателя благодарение на електрически компресор, който свежда дупката в мощността до минимум. Агрегатът има нова система за променливи фази на газоразпределението и пиезоелектрически инжекцион Common rail, работещ под налягане 2 500 бара.

Официални данни за въртящия момент на новия мотор не се съобщават. Споменатият битурбодизел на Passat с 240 коня обаче развива 500 Нм, която дава известна представа за тягата на версията с 272 к.с.

За максималната стойност на въртящия момент на новия двигател говори и другата премиера от Волфсбург. Агрегатът ще се комбинира с нова 10-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG, наречена DQ550. Цифровият индекс обозначава въртящия момент, който е проектирана да издържа.

Новата трансмисия е базирана на шестстепенната DQ250, а не на проблемната DQ200 със сух съединител, която донесе толкова главоболия на VW. Снобдена е с нова функция за пестене на гориво и система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Механизмът за автоматично гасене и палене в задръстване също е модернизиран и вече спира двигателя при 7 км/ч вместо при пълен покой.

Сред потенциалните реципиенти на новия двигател са не само Passat, а и Audi A6 и A7, чиито купувачи избират най-често именно 3.0-литровия дизел с 272 к.с. Моторът би паснал също на второто поколение Phaeton, както и на бъдещия голям всъдеход на Volkswagen.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 emo

    2 9 Отговор
    poredniqt bokluk ot vag

    Коментиран от #2, #3

  • 2 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "emo":

    глупав хейтър

    Коментиран от #4

  • 3 gost

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "emo":

    не съм привърженик на групата ВАГ , но е прибързано да се дават оценки на нещо което още не е изпробвано
  • 4 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Чакай да дойдат и "умните" хейтъри, да ти обяснят как тоя "изпилен" мотор няма да изкара и 5,8 милиона километра, без основен ремонт и че, "тея новите боклуци" за нищо не стават. Едно време Ауди 80 и БМВ Е36 бяха супер яките коли. Що не ги правят още? :(

    Коментиран от #6

  • 5 millenn

    0 2 Отговор
    mnogo se izvinqvam no sega motorite po 140 konq im garmqt diyzite i tiq iznasileni dvigateli napravo sa syper maistorite mnogo gi haresvat njma da im stoqt decata gladniq s tiq nemski kenefi i daje 6te gi izy4at haha
  • 6 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иван":

    ами пич, докато караме стари коли и не можем да си позволим такива от магазина ще е така. 100 пъти предпочитам (от личен опити го казвам) 2.5 мотор с 160 коня, отколкото 1.6 със 140 к.с.

    Коментиран от #9

  • 7 Fred

    1 0 Отговор
    .аси форума братче, тука са само инженери от висша класа......много разбирате еййй....
  • 8 ВАГ

    2 1 Отговор
    Хейтъри вие си карайте френските или италианските коли , 550нм малко ли са ?? що ги няма при френските или италианските коли ?
  • 9 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Ами така е за БГ. За колите на старо ресурсът е най-важен
  • 10 Shmeker

    0 0 Отговор
    А честито за двигателчето! Много приятна новина!
  • 11 F430

    0 1 Отговор
    АКО МУ СЛОЖАТ И 3-ТА ТУРБИНА ЩЕ СТАНЕ ИНТЕРЕСНО.КАКТО Е ПРИ БМВ 3000 КУБИКА ДИЗЕЛ С ТРОЙНО ТУРБО И 381 КОНЯ И СЛЕД ЧИПОСВАНЕ СТАВА ОКОЛО 420 КОНЯ

    Коментиран от #18

  • 12 Кобрата

    1 0 Отговор
    Супер
  • 13 dhcp

    1 0 Отговор
    Много злетаци тука! Тия дюзи де гърмяха бяха подменени безплатно. Истина е че имаше проблеми при 2.0 но не бяха от цялата серия, а само от определен мотор. Па това че бил малък и изцеден мптпро щеше да ме притеснява ако беше такъв през 80те с тогавашните материали.
  • 14 Kieka

    0 0 Отговор
    Ех, феновете на турбо дизела са във възторг. Дали ще доживеем да видим дизелова кола във формула 1 или във врц? А дано , ама надали...
  • 15 Spewn1

    0 0 Отговор
    Защо да не видим дизел и във Формула 1? На Льо Ман Ауди избиха рибата с техния дизелов автомобил. Сегашните дизелови двигатели са по-икономични, по-динамични, с по-дълъг живот и т.н. Да не споменавам, че BMW 320d върви повече от BMW 320i, а харчи много по-малко. Дизела е бъдещето на средния клас автомобили.
  • 16 astrouser

    2 0 Отговор
    Там където свършва TDI,започва бензина.Няма какво да се лъжете:)
  • 17 John Gottin

    0 0 Отговор
    Те са му сложили, двигателя е с две механични и една електрическа турбини.
  • 18 Jоhn Gottin

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "F430":

    Те са му сложили, двигателя е с две механични и една електрическа турбини.
  • 19 John Gottin

    0 0 Отговор
    Интересно ще е колко срам ще бере култовия GTR, ако с Golf с такъв двигател тръгнат да катерят примерно Шипка. 10 скорости, 4motion, чудовищен въртящ момент (колкото на GTR), който благодарение на ел.турбото, ще е наличен през цялата крива още от 1100-1200 об. Gofa (GTI-то) е с по-добър спирачен път и с около половин тон по-лек. Аре който пише минус да ме опровергае. ;)

    Коментиран от #23

  • 20 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Удоволствие ще е!
    Динамика на смешен разход, обезсмисля хибридите.
    Японците да вадят тефтерите и да водят записки .. отново.

    Коментиран от #22

  • 21 идиоти

    0 0 Отговор
    Пффффф добре, че бяха италиянцити, че да ви отворят очите за комънрейл двигателите и преди да ме хокате, пичове потърсете малко информация за тоя двигател!!!
  • 22 Десислав Попов

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    Е,да ако питаш хората от VW ще е сигурно 2,2л/100км.Ама реално като тръгнеш да я караш дали ще пада под 9 на магистралата и под 12л. в града.Те от VW въобще не лъжат за разхода
  • 23 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "John Gottin":

    Ти луд ли си бееее???? Ти за Нисан GT-R ли говориш,бе????Ти ТТ-данните му гледал ли си ги ????Дизелов Голф да го изпревари???То първо ще си строши скоростите този Голф.
  • 24 John Gottin

    1 0 Отговор
    Баш за тоя Нисан говоря, ама имам предвид GTR Standard с 485 к.с и 0-100 за 4,6. На него може да си сигурен, че Голфа ша му скъса дупето. А ако ти си мислиш за GTR Phase 3 дето е 550 к.с. и 0-100 за 2,7 то него трябва да го сравняваш със Stage 3 (ако изобщо знаеш какво е това) на Голфа. Вземай и гледай, пък като се нагледаш на данни после може да ме светнеш. Колкото до скоростната кутия от VW явно са си взели поука. А прочете ли че скоростната кутия е с KERS (ако изобщо знаеш какво е това), като попрочетеш и за нея можеш да ме светнеш още колко коня добавя и тя.

    Коментиран от #26, #27, #29

  • 25 Kieka

    0 0 Отговор
    Виж сега, всички знаем че голфовете са най-бързите коли ама 200 коня отгоре не са шега работа. който и да е гтр ще отвее този голф като стой та гледай, макар и да по тежък и това да поизравнява мощността на единица тегло.
  • 26 тъпи

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "John Gottin":

    Ти напушен ли си ? Къде правиш сравнение със голф и гтр в смисъл, ако този голф е с този мотор - "GTR-a" ще е 2х по-мощен от него...Ти сигурно си мислиш, че тва е оня направения МК1 голф дето е 1000 коня...
  • 27 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "John Gottin":

    Ти откачи ли нещо?Ти още малко ще го изкараш,че и рекорди на 400метра ще прави.Да се хванем ли на бас,че 95% от пасатите с този сдвигател ще хвърлят глави като на рок концерт както се мятат?
  • 28 Autohouse Randm

    0 1 Отговор
    VAG praviat samo bokluci
  • 29 Exployd

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "John Gottin":

    Пич, като прочетох за сравнението ти между Nissan GTR и Golf, ама много се смях, чак сълзи ми текнаха. Сега разбирам, че вероятно директно от жигулата на баща ти директно си се качил на Голф 3-ка, после си минал на Голф 4-ка и сега ама много сериозно обмисляш варианта след 2-3 години да преминеш на Голф 5-ца, ама преди да правиш подобен род сравнения малко помисли!!!
  • 30 нисан мисан гоУф пИерник

    0 0 Отговор
    Жалко за добрата новина от VW, децата във форума пак повърнаха.GTR e недостижим от немската масова техника.GTR е върхова технология която бие ламбо, порше и ферари.А голфовете си ги тикайте по дупките.
  • 31 гоуфаджия

    0 0 Отговор
    Ако и го направят надежден и издръжлив като японките, ще ги предпочитат пред бмв и мерц.Иначе ще има реФ и сълзи като при DQ200