Last news in Fakti

25 Февруари, 2015 13:22, обновена 25 Февруари, 2015 13:25 28 800 24

Зареждане на Tesla по руски

  • tesla-
  • model s-
  • батерии-
  • акумулатори-
  • зареждане

Tesla Model S е една от най-авангардните коли на пазара, но високите технологии за съжаление не я спасяват от недостатъка на всички електромобили. Ако батерията се изтощи по средата на нищото, собственикът няма почти никакви полезни ходове, освен да размахва палец с надеждата да го вземат на автостоп.

Положението става съвсем неспасяемо, ако наблизо няма зарядна станция, както е в повечето държави по света. Живеейки в родината си обаче, руснаците са развили непогрешим инстинкт за решаване на логистични проблеми от подобно естество.

Собственикът на Tesla-та от клипчето по-долу явно познава добре конструкцията на електромобила си. С цел безопасност системата за рекупериране на кинетичната енергия не позволява на задните колела да блокират. За останалото е достатъчен отзивчив шофьор на камион, който да се съгласи да дърпа електрическата кола, докато батерията зареди, и здраво натискане на педала на спирачките.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ggg

    2 2 Отговор
    Още няколко пъти така и ще трябва да подменя спирачките :)
  • 2 ато гос

    3 0 Отговор
    Аз ли нещо не разбирам руски или има нещо преди видеото в което обясняват, че се натиска спирачката... Жена ми за 10 години не ми е направила забележка, че не съм разбрал нещо, като ми е говорила. Човека показва, че за всеки 2км. дърпане с 60км/ч., зарежда батерията с 5км., което е 20 пъти по-бързо отколкото от зареждаща ел.станция. КЪДЕ КАЗВА, ЧЕ НАТИСКА СПИРАЧКАТА, ДОКАТО ГО ДЪРПАТ???
  • 3 golf4

    2 0 Отговор
    Никъде никой не казва абсолютно нищо за спирачки. "на тросу" е "дърпане" на руски. Нищо общо с думата спирачка - "тормоз"!!!
  • 4 кара Лада

    3 0 Отговор
    Значи задължителен аксесоар към продаваните Тесла коли е и въже за теглене.
  • 5 Владислав Димитров

    0 2 Отговор
    Може би когато автора на статията говори за якото натискане на спирачките, има на в предвид, че шофьора на теслата трябва да внимава когато тира намали или спре да не се блъсне в задницата му.
  • 6 gеорги Поповвв

    1 1 Отговор
    Да поясня, че се подразбира за натискането на спирачката. Нито един хибрид или електромобил не може да рекууперира кинетичната енергия в електрическа без натиснати сприрачки. Повечето хибриди и електромобили могат да усояват до 15-24% от кинетичната енергия при спиране, което означава, че оптималното зареждане се достига, когато се използва около 20% от спирачното усилие :)

    Коментиран от #8

  • 7 Shmeker

    0 2 Отговор
    Буахахахаахаааааа.. ми то така и аз без пари мога да пътувам ве. Стига да има кой да ме дърпа до морето отивам на море без пари
    Ама не ми пука до морето ми излиза евтино, все пак 1.9ТДИ бацки

    Коментиран от #21

  • 8 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "gеорги Поповвв":

    Да но ако е така, защо тогава в клипа и дума не обелиха за това, че от време на време трябва да се натискат спирачките !?
  • 9 Tesla

    1 0 Отговор
    Всъщност енергията идва не от спирачките а от двигателя, който е задвижван от инерцията на колата и работи наобратно като генератор. Няма начин да те дърпат и да натискаш спирачките.. :)
  • 10 Гост

    0 0 Отговор
    Рекуперацията при Теслите, както пише поне в коментарите на клипа, се включва когато пуснеш газта.
  • 11 Пакман

    0 0 Отговор
    Аз доколкото знам теслата няма спирачки. Има само педал за газта и постоянно трябва да е натиснат. А когато се отпусне това действа като спирачка и колата спира. Тоест и да си по нанадолнище не може да се движиш по инерция и ако пуснеш газта спираш.
  • 12 V 12 TDI

    1 0 Отговор
    Огледах няколко Тесли в Мобилето ами имат си педали точно като автомат...кара си човека на лека спирачка и това си е!!!!!
  • 13 mediator37

    0 0 Отговор
    Спирачките са си обикновени спирачки, като на нашите коли- челюсти и дискове. Въпросът е, че когато се натисне педалът за спирачките, към тормоза на челюстите и дисковете се прибавя тормоза от обръщане двигателя в генератор.
    Това, което е на клипа е равносилно на каране по инерция надолу по баир, в който случай ел.двигателят не засилва колата допълнително и заедно с гравитацията на баира, а работи в режим на генератор. Водачът не натиска спирачка.
  • 14 mediator37

    0 0 Отговор
    Ето ви линк за снимка, на която се виждат дисковете и спирачките от мобилето, тесла, която се продава http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11405074354007915&slink=8yeq50

    Една снимка преди тази са снимани двата педала- газ и спирачка.
    Гледайте в краката на шофьора на тролейбуса- те това е като педали, като начин на спиране и т.н.
  • 15 Пакман

    1 0 Отговор
    Е значи съм гледал за фискера че няма педал за спирачки и че спира чрез отпускане на газта. Объркал съм го с теслата. Жалко че фалираха, мен фискера ми харесваше повече от теслата
  • 16 georgi popov

    0 0 Отговор
    Не трябва да се натискат от време на време, а посточнно №8, без натискането на скирачки количеството усвоена енергия би било нищожно, отговорно заставам зад думите си
  • 17 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Къде са тези които се прехласваха по електромобилите?Ако така ще се движат то и двигател не им трябва-едно голо купе и са готови.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Електромер

    0 0 Отговор
    Няма нужда съчинения, няма кака да се сетиш трябва ли да се натиска спирачка или не, това се проверява. Автора нещо не е разбрал като пише за яко натискане. За никакъв непогрешим инстикт не става думар човека си прочел упътването (manual). При отпускане на педала на газта се задействат стандартни накладки които рекуперират и зареждат 20 пъти по добре от контакта. Натискане на педали няма, изхабяване на накладки и прегряване на елементи/джанти е цената на рекуперацията без контакт. Много акъл се наръси тука. Преди да се пише се чете, иначе се пишат глупости.
  • 20 hienata

    0 0 Отговор
    Гледал съм при тролеите, там някой имат 2 педала на спирачките, някои 1. При тези с 2, единия е стандартна въздушна спирачка, а другия електрическа (мотора е генератор) и връща ток в системата (това в България го няма) има си степени колкото за напред ,толкова и за спирачка (някоя жица може да разясни). Тези с един педал на спирачката(навярно и при Тесла е така) първите няколко сантиметра от хода на педала са за включване на степените на ел.спирачка, а при следващите няколко се задейства основната на колелата. Според мен човека натиска леко педала за да задейства само ел. спирачка.
  • 21 некойси

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Shmeker":

    Прехваленото TDI става единствено за селскостопанска техника.
    Електрическата машина е в пъти по-ефективна от ДВГ, без да споменавам факта че ако настъпиш TDI-то разхода ти се утроява.
  • 22 v 12 TDI

    0 0 Отговор
    Aве ТИ който лаеш против ТДИ аз с този трактор по твоите думи правя всеки месец 4 пъти България -Северна Германия 2600км я ти направи ве отворко не 4 ,а едно патуване с тая Тесла и пак ще говорим.Дори и автобуса ЗА Германия ще бъде с ден преднина от тоя кич...

    Коментиран от #24

  • 23 До V 12 TDI

    0 0 Отговор
    "тая кичозна тесла" идеята и е съвсем друга, самият факт, че мислиш за ТДИ като някаква гениална инженерна мисъл.. .
  • 24 Андрей Николов

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "v 12 TDI":

    И какво правиш в тъз Гирмания с туй Ти-ди-и? Да не събираш от кофите телевизори? :) Сигурно имаш и шарена Карелия в джоба на вратата на Ти-ди-И-ту? А да и ....кой клас си?