Новата Ванкелова лудост на новозеландския дрифтър и бивш фрийстайл мотокросист "Лудия" Майк Уидет е вече факт. Вече официално спонсориран от Mazda, миналата есен той започна изграждането на нова състезателна кола, с която да е конкурентен на постоянно развиващото се световно ниво в дрифт състезанията. Уидет предпочита роторните мотори заради компактността им, ниското тегло и ниския център на тежестта.
Pulse Performance Race Engineering или накратко PPRE се занимават с разработването на двигателите на Уидет от около 10 години. Дълго време те наблягат на атмосферните варианти, но с последния си проект 26B те решават да заложат на принудителното пълнене. За да разполага с голям диапазон и да се избегне турбо дупката до колкото е възможно, те разработват този битурбо сетъп. Изработката на детайлите и подреденият двигателен отсек заслужават аплодисменти.
Турбокомпресорите са осигурени от Garett, а моделът им е GTX 40. Въздушният колектор е дело отново на PPRE. Клапаните контролиращи налягането са два броя от Turbosmart, като всеки от тях отговаря самосиндикално за по един от турбокомпресорите. Горивната система е дело на Aftermarket Industries и горивото осигуряват внушителни бензинови помпи Walbro. Големият дроселов клапан е Plazmaman. Алтернаторът, който в този случай няма нужда да е с голям капацитет, а да е с ниска маса, е Mechman.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
10:46 04.03.2015
2 опс опИл
Коментиран от #5, #6, #8
11:17 04.03.2015
3 умен
11:45 04.03.2015
4 Бхд БхД
12:33 04.03.2015
5 ждяш
До коментар #2 от "опс опИл":
пич ти го застреля :)))))))))))))))))))))))))))))13:59 04.03.2015
6 някой
До коментар #2 от "опс опИл":
Браво!:) На мен ми писна да се занимавам с тоя, а само да те светна: остави го какви ги бръщолеви из мобиле и на какъв се прави - той не само няма и никога не е имал кола, а не е и карал дори 1 метър такава, всяка дума му е измислица. Това в случай, че не си следил преди месец на какво го правех, но е загубена кауза. Супер точен коментар:)14:36 04.03.2015
7 код 9
100км. Разхода най много, ще зависи от масата на автомобила, челното съпротивление и неговата мощност. За среден клас амтомобили това е напълно постижимо и със сегашните технологии, че и по малко. При внедряването на нанотехнологичните материали при всички случаи, ще е доста под този разход. Засега няма такава концепция, но нищо чудно в следващите години да има. При боядисването на колата с фотоволтаична боя разхода на гориво може да падне и под 2л/100км. Както вървят нещата ДВГ в бъдеще, ще бъдат заменени с нановодороден генератор и водородни горивни клетки, както и батерия, която осигурява пробег 800-1000км. Хибридите с нановодороден герератор може би, ще са най ефективни при земновъздушните транспортни средства осигурявайки голям пробег, икономичност и надежност с едно зареждане отколкото сегашните МПС, и то в пъти, но това по натам....
14:56 04.03.2015
8 любител
До коментар #2 от "опс опИл":
Няма каво да се занимаваш, там си е загубена кауза!18:08 04.03.2015
9 ахада
Ама нали пари трябва да им се дава ...
18:22 04.03.2015
10 гост
Кой ще си купи автомобил, който харчи двойно повече от конкурентите, не е по-бърз или да има някакво забележително предимство, и да му се смянят буталата на 100х, км. В развитите страни е по-евтино да се смени целият двигател с рециклиран, отколкото сервиз да ти извърши цялата процедура по ремонта.
Затова няма бъдеще тази концепция, и като рейдж екстендър не може да се наложи, понеже има бутални двуцилиндрови, които са значително по-икономични и с по-висока тяга.
21:25 04.03.2015
11 слушател
21:55 04.03.2015
12 гошо прупрунков
22:19 04.03.2015
13 тиквар
23:09 04.03.2015