Last news in Fakti

3 Март, 2015 17:25, обновена 4 Март, 2015 08:43 24 254 13

Ванкеловите двигатели не са забравени

  • ванкел-
  • ванкелов-
  • майк уидет-
  • ppre-
  • дрифт-
  • mazda

Новата Ванкелова лудост на новозеландския дрифтър и бивш фрийстайл мотокросист "Лудия" Майк Уидет е вече факт. Вече официално спонсориран от Mazda, миналата есен той започна изграждането на нова състезателна кола, с която да е конкурентен на постоянно развиващото се световно ниво в дрифт състезанията. Уидет предпочита роторните мотори заради компактността им, ниското тегло и ниския център на тежестта.

Pulse Performance Race Engineering или накратко PPRE се занимават с разработването на двигателите на Уидет от около 10 години. Дълго време те наблягат на атмосферните варианти, но с последния си проект 26B те решават да заложат на принудителното пълнене. За да разполага с голям диапазон и да се избегне турбо дупката до колкото е възможно, те разработват този битурбо сетъп. Изработката на детайлите и подреденият двигателен отсек заслужават аплодисменти.

Турбокомпресорите са осигурени от Garett, а моделът им е GTX 40. Въздушният колектор е дело отново на PPRE. Клапаните контролиращи налягането са два броя от Turbosmart, като всеки от тях отговаря самосиндикално за по един от турбокомпресорите. Горивната система е дело на Aftermarket Industries и горивото осигуряват внушителни бензинови помпи Walbro. Големият дроселов клапан е Plazmaman. Алтернаторът, който в този случай няма нужда да е с голям капацитет, а да е с ниска маса, е Mechman.

Компютърът, контролиращ всичко, е Haltech Platinum Series Sport 2000 и широколентова ламбда сонда с контролер WB2 му помага за това. Запалването е M&W Ignitions. И така стигаме до въпроса, който най-много ни интересува, а това е мощността. Не знаем как звучи на нормалните хора 1032 конски сили измерени на колелата. И също как звучи, че това е на варианта с ниско налягане. Какво ли ще следва, когато колата бъде 
използвана на високо налягане следва да разберем след започването на състезателния сезон.

 
 
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    1 4 Отговор
    Браво. Караш и фъргаш.. ето това е стандарт на живот..
  • 2 опс опИл

    6 0 Отговор
    Фъргай си памперса, кво разбираш ти от техника дечко.Пий мляко и се оригвай, не цапай всяка тема!

    Коментиран от #5, #6, #8

  • 3 умен

    4 1 Отговор
    Хвърляш друг път, само се сменят уплътнителите и е като нов. Това да не ти е швабско производство.
  • 4 Бхд БхД

    0 3 Отговор
    Няма да стигне финала това чудо ще гори доста масло
  • 5 ждяш

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "опс опИл":

    пич ти го застреля :)))))))))))))))))))))))))))))
  • 6 някой

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "опс опИл":

    Браво!:) На мен ми писна да се занимавам с тоя, а само да те светна: остави го какви ги бръщолеви из мобиле и на какъв се прави - той не само няма и никога не е имал кола, а не е и карал дори 1 метър такава, всяка дума му е измислица. Това в случай, че не си следил преди месец на какво го правех, но е загубена кауза. Супер точен коментар:)
  • 7 код 9

    4 1 Отговор
    Ванкелът е за предпочитане при хибридите, но защо автомобилопроизводителите не го въвеждат масово не ми е понятно. По компактен и много по лек и по лесен за ремонт. При положение, че той се използва само за задвижване на мощен ел.генератор, които при пълно натоварване да захранва и 4 ел.колела може би, ще бъде направо незаменим поне за години.... Когато колата се движи до 80-90 км/ колелата се задвижват от батерия, и то само предните или задните по избор. Тези колела, които в момента не се захранват работят в реверсивен режим и зареждат батерията, която също е разделена на секции. По този начин батерията може да работи в два режима едновременно, единият да захранва ел.двигателните колела, а другата част в това време да се зарежда от незахранваните такива използвайки реверс и спиране. При необходимост контролера подава пълна мощност от батерията, а ванкеловият двигател обезпечава работата на ел.генератора за постигане на пълна мощност. Би следвало консумацията на гориво най много да е 2-2,5л на
    100км. Разхода най много, ще зависи от масата на автомобила, челното съпротивление и неговата мощност. За среден клас амтомобили това е напълно постижимо и със сегашните технологии, че и по малко. При внедряването на нанотехнологичните материали при всички случаи, ще е доста под този разход. Засега няма такава концепция, но нищо чудно в следващите години да има. При боядисването на колата с фотоволтаична боя разхода на гориво може да падне и под 2л/100км. Както вървят нещата ДВГ в бъдеще, ще бъдат заменени с нановодороден генератор и водородни горивни клетки, както и батерия, която осигурява пробег 800-1000км. Хибридите с нановодороден герератор може би, ще са най ефективни при земновъздушните транспортни средства осигурявайки голям пробег, икономичност и надежност с едно зареждане отколкото сегашните МПС, и то в пъти, но това по натам....
  • 8 любител

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "опс опИл":

    Няма каво да се занимаваш, там си е загубена кауза!
  • 9 ахада

    3 1 Отговор
    Не се пускат, защото са именно лесни за ремонт и по - трудно се чупят :)
    Ама нали пари трябва да им се дава ...
  • 10 гост

    1 0 Отговор
    Ванкелите са много специфични двигатели и поради това не издържат на масовата конкуренция от страна на буталните. Един ванкел харчи два пъти повече гориво за еквивалентен бутален такъв. На стандартният двигател може да му се сменят периферни устройства, но цялостен ремонт с разглабяне за подмяна на косумативна част, както е при ванкела, не е нормално и е в пъти по-нерентабилно. Ванкелът има линеен, но не висок въртящ момент. Само за спорт са добри.
    Кой ще си купи автомобил, който харчи двойно повече от конкурентите, не е по-бърз или да има някакво забележително предимство, и да му се смянят буталата на 100х, км. В развитите страни е по-евтино да се смени целият двигател с рециклиран, отколкото сервиз да ти извърши цялата процедура по ремонта.
    Затова няма бъдеще тази концепция, и като рейдж екстендър не може да се наложи, понеже има бутални двуцилиндрови, които са значително по-икономични и с по-висока тяга.
  • 11 слушател

    1 0 Отговор
    До "код 9",колега, много е лесно да се пишат "купешки"думички,колкото повече от тях напишеш и хората ще помислят , че много разбираш от тези работи.Ами направи нещо реално ,като толкова я разбираш тази материя.Не само да философстваш.Автомобилните производители имат огромни екипи , които само това им е работата да мислят , да премислят и да преценяват , кое е ефективно и кое работи реално,а ти им написа цяла теория на философстването.Но това е проблема на Българина , знае всичко ,но нищо не може.За съжаление.
  • 12 гошо прупрунков

    1 0 Отговор
    много хора си мислят че ванкела е по прост и икономичен защото е 1300 кубика но това не е съвсем така защото има 3 камери по 1300 кубика което го прави 3900 литров мускулест агрегат . от там идва големия разход а за лесната смяна на сигментите е спорен въпроса като знам как си сменяте накладките в сервиз едва ли ще тръгнете да отваряте двигател . високите обороти които поддържа мотора на практика съсипват лагери и семеринги . да не се лъжем ако имаше добър ванкел в порше щяха да го разработят , но уви - новите поршета излизат с дизелови търбо малолитражки които захранват както ходовата част така и генерират ток за батериите на хибридния 4х4
  • 13 тиквар

    1 0 Отговор
    "код 9"то това задните колела да бутат а предните да прават ток от движението на колата, не е ли същото като да караш на предно предаване и да си дръпнал ръчната спирачка. Препртум мобилето все още не е открито.