Last news in Fakti

28 Април, 2015 13:48 22 533 16

Любопитно за лазерните фарове на Audi

  • audi-
  • фарове-
  • лазер

Матричната лазерна технология е базирана на технологията LaserSpot за светлинни източници за дълги светлини, въведени от Audi в производство в модела Audi R8 LMX. За първи път ярките лазери правят възможно интегрирането на прожекторната технология в компактни и мощни предни светлини.

Новата технология функционира на базата на бързо движещо се микро огледало, пренасочващо лазерния лъч. При ниски скорости на движение на автомобила светлинният сноп се разпределя върху по-голяма прожекционна зона и пътят се осветява в много широк диапазон.

При високи скорости ъгълът на апертурата е по-малък, а интензивността и обхватът на светлината се увеличават значително. Това е особено важно предимство при движение по магистрала. В допълнение снопът на тези светлини може да бъде разпределен по-прецизно. Това означава, че яркостта в различните зони на осветяване може да бъде променяна чрез прецизно контролиране на времето на затъмняване и осветяване в тях.

Новост е също интелигентното и бързо активиране и деактивиране на лазерните диоди в зависимост от позицията на огледалото. Това дава възможност разширяването и свиването на светлинния сноп да е динамично и изключително бързо променящо се. Както и при актуалните матрични LED светлини (Matrix LED) на Audi, пътят е винаги ярко осветен без при това да се заслепяват останалите участници в движението.

Съществената разлика се състои в това че матричната лазерна технология предлага още по-прецизна и фина динамична резолюция и следователно по-висока степен на оползотворяване на светлината, а това подобрява безопасността в пътния трафик. При новата технология сините лазерни диоди на OSRAM прожектират лъч с дължина на вълната от 450 нанометра върху бързо движещо се огледало с размер три милиметра.

Това огледало пренасочва синята лазерна светлина към конвертор, който я преобразува в бяла и я насочва към пътя. Използваното за целта огледало, което се осигурява от компанията Bosch, е микрооптична система с електромеханичен контрол и е базирана на силициева технология. То е изключително здраво и има много дълъг живот. Подобни на него компоненти се използват в акселерометри и контролни елементи в системите за електронен контрол на стабилността.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Zlati zlatistia

    2 5 Отговор
    smehoria

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Тони

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Zlati zlatistia":

    Замълчи, невежа. дали осъзнава за каква технология става дума и колко умни хора са я измислили? Пък и името ти, и коментара ти написани на шльокавица.

    Коментиран от #5

  • 3 Vasik Atanasova

    4 2 Отговор
    НОМЕР 1 СА
  • 4 Vasik Atanasova

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Zlati zlatistia":

    И КОЕ МУ Е СМЕШНОТО
    ЧЕ ЕДИНИЯ ФАР СТРУВА КОЛКОТО
    ТВОЯ ФИЯТ С ГАЗОВОТО
    ИЗБИВАЙ ДРУГАДЕ КОМПЛЕКСИТЕ СИ
    ЕЙ ГЛЕДАМ ТЕ ЧЕ СЕ ПОДВИЗАВАШ В АХА ТО
    ТАМ ПИШИ ЧЕ ТЕЗИ ФАРОВЕ СА СМЕШНИ

    Коментиран от #6, #11, #12

  • 5 Zlati zlatistia

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Тони":

    ti vse edno si akcioner v aldi haha izlkagate se s vasik vasik haha
  • 6 Zlati zlatistia

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Vasik Atanasova":

    az pone imam avtomobil a ne kato teb s velosiped v dajda

    Коментиран от #8

  • 7 galev

    3 0 Отговор
    tazi zlatistata niama daje iavtomobil
  • 8 Vasik Atanasova

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Zlati zlatistia":

    ДОБРЕ ВЕ ЗЛАТИ
    НЯМАМ НИЩО
    БЪДИ ЩАСТЛИВ
  • 9 Ранди

    1 0 Отговор
    Не стига, че ни бъркат в очите сега с тези лед фарове, а сега ще стане още повече и с новите лазерни.
  • 10 Shmeker

    0 0 Отговор
    Лазерите са поляризирана светлина, а това означава, че със специални очила или направо специални предни стъкла няма да заслепяват никого.

    Коментиран от #13

  • 11 PIRANHA

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Vasik Atanasova":

    Смешното знаеш ли кое е? От ауди измислят много неща и нито едно от тях не е толкова в полза на клиента колкото в полза на собствения си джоб. Смешното е че тука има няколко човека като тебе които върло защитават четирите кръга не виждате по-далече от там, стига бе лазерните фарове уж от Ауди ги измислили и БМВ излиза с лазерни фарове преди тях, какво стана?
  • 12 PIRANHA

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Vasik Atanasova":

    От есента на 2014 година БМВ ще е първият производител, който ще предлага напълно новите лазерни фарове в сериен автомобил, съобщиха от компанията. Иновцията ще дебютира в зареждащия се от контакта хибриден спортен автомобил i8. През следващите години и други модели на БМВ ще бъдат оборудвани с лазерни светлини.
  • 13 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Тази глупост къде я прочете?
    Ето ти един цитат в "много труднодостъпния" сайт Уикипедия:
    "Лазерът е източник на монохроматична, кохерентна, насочена светлина, тоест лазерът изпуска тънък, добре насочен, кохерентен сноп с постоянна дължина на вълната (еднакъв цвят), постоянна фаза и голяма яркост."
    Май гледаш много филми вместо да четеш?!

    Коментиран от #14

  • 14 Ранди

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Shmeker донякъде е прав, но тук забравя, че лазерната светлина не се излъчва директно напред, а осветява фосфоресциращо тяло, което излъчва бяла, немонохроматична и неполяризирана светлина. Това означава, че едно поляризирано предно стъкло на автомобил отсреща няма да свърши никаква работа, защото на практика фаровете на Ауди си излъчват бяла фосфоресцентна светлина.
  • 15 ккк

    0 0 Отговор
    Със сигурност ще заслепяват много по-малко от ксенона за 63 лв ,дето половината пишещи тук са си го турнали

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "ккк":

    Що, твоя да не струва повече? Аз съм със заводски ксенон и крушката ми струва 50 лева.