Last news in Fakti

29 Май, 2015 11:37 12 906 32

Ford ще изключва част от трите цилиндъра на EcoBoost

  • ford-
  • деактивиране на цилиндрите-
  • ecoboost

Деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания с цел икономия на гориво обикновено се прилага при по-големите двигатели. От известно време Volkswagen снабдява с такава система и четирицилиндровите си мотори от серията TSI. Ford обаче смята да стигне още по-далеч.

Инженерите на "Синия овал" смятат, че изключване на някои от цилиндрите за по-нисък разход може да се приложи успешно и при трицилиндровите им агрегати. За целта се налага конструкцията на 1.0-литровия двигател EcoBoost да бъде усложнена с двумасов маховик, но пък икономичността се подобрява с 6%.

От Ford твърдят, че моторчето нито става по-шумно, нито вибрира повече, въпреки че изключването на цилиндрите става при ниски обороти. Системата вече е изпробвана във Focus и макар да не посочват конкретни срокове за внедряването й в серийни модели, немците са убедени в потенциала на конструкцията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ecoboost

    2 0 Отговор
    Дано да имат успех, защото 1.0 литровия им двигател не е особено икономичен (във Фокус, ако се кара нормално си гори 8/100, което не е малко за обем от само 1 литър).
  • 2 onq s konq

    2 0 Отговор
    Ясно е че искат да намалят вече намаленото в името на икономиите,но толкова ли е трудно вместо да иэключват раэни цилиндри,направо да иэключат эахранването с гориво и стават ном.1!
  • 3 ббббббббб

    4 0 Отговор
    Още един скъп консуматив - двумасов маховик....

    Коментиран от #18

  • 4 незнайко

    4 1 Отговор
    Ако ги изключат и трите от производство ще направят най добре. Това си е пародия на двигател. Защо не наблегнат на ванкел? Защото НЕ МОГАТ.

    Коментиран от #5

  • 5 PlimP

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "незнайко":

    4, познай защо, щото няма файда от към $, днешните коли се правят от счетоводители и чак тогава от инженери

    Коментиран от #7

  • 6 wulkan

    2 0 Отговор
    Еми как да е икономичен като малкият двигател се мъчи повече при високи натоварвания и харчи колкото, ако не и повече от нормалния мотор. Не виждам голям смисъл и аз от тия малки кубатури.

    Коментиран от #15

  • 7 незнайко

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "PlimP":

    Правилно.
  • 8 тц тц

    1 2 Отговор
    Специалисти, вървете им кажете на немските инженери тея работи!
    Светнете ги завалиите!
    Пффф, аман от разбирачи!

    Коментиран от #9

  • 9 незнайко

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "тц тц":

    Като мислиш, че толкова разбират немските инженери, защо наистина не работят върху ванкеловия двигател? Защото са свикнали друг да им върши работата както е било в ТРЕТИЯ РАЙХ. Сега визирам японците.
  • 10 тц тц

    3 0 Отговор
    Незнайко, явно е че караш мазда и си фен на марката, но за да се развива нещо, трябва да има перспектива в това!
    Мислиш ли, че ако такава имаше другите автопроизводители нямаше да произвеждат такива двигатели?

    Коментиран от #11

  • 11 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "тц тц":

    Докато китайците, които никой не може да ги спре, не наблегнаха на електрото Дженерал Мотърс 2004 година онищожиха 400 електромобила под влияние на нефтените компании. ТОГАВА НЯМАШЕ ПЕРСПЕКТИВА ЗА ТЯХ. Направи си извода. Не гледай едностранчиво.
  • 12 Шампиона

    2 1 Отговор
    Имах удоволствието да карам 1 месец чисто нов Фокус 1.0 турбо 125 коня..Взех го на 5км.Първоначално с галене, ама наистина галене, не можех да сваля средния разход под 10 градско..Моментния си варираше 30 40 50..Извън градско най много до 8 среден разход съм падал..Но най-странното от цялата работа, което ме изненада най-много е, че тая бълха 1000 кубикова вдигна 210км/ч на магистралата..Тогава моментния разход й е 13 :D Но, като цяло не бих го купил, изглежда огромна кола, а вътре отзад е по тясно и от Reno Twingo..Отделно е много ш...н за паркиране, като се обърнеш назад от тъпата му форма не виждаш нищо, а огледалата са с огромен диоптер..
  • 13 Румбо

    2 1 Отговор
    Тотално усложнена работа,а икономията никаква я няма!Каквото спестиш от гориво-отива за скъпи ремонти!Единствено вървежа е по-добър от старите двигатели,ама животът им-наполовина.Дайте старите моноинжекции,а тия хай-теци си ги наврете .....

    Коментиран от #16

  • 14 Иван Господинов

    2 0 Отговор
    Абе да му сложат направо един V-twin поне хубав звук ще вади то се е видяло, че няма да върви.
  • 15 дедо Либен

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "wulkan":

    Това е правилният отговор на проблема с високия разход.
  • 16 и аз

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Румбо":

    Подкрепям напълно. Всички се впуснаха в намаление на разхода със сложни системи в механичната и електронната част на колите.
    Това увеличи неимоверно цената на автомобилите.
  • 17 Роки

    0 2 Отговор
    Направо и трите да ги изключат и да си го закарат там където хора не стъпват този боклук!Виждам тук ,че всички българи са специалисти по ДВГ то и няма и как да е.Само ,че за да давате такива оценки трябва да сте учили 15 години двигатели и косите ви да са побелели а вие ръсите мозък!
  • 18 Разпутин

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "ббббббббб":

    И най вече е безполезен този маховик!Единствената причина да го има е да се бръкне още по дълбоко в джоба на клиента!Новите коли са смешни , безполезни , неефективни електронни боклуци!

    Коментиран от #22

  • 19 гошо прупрунков

    0 0 Отговор
    що не му сложат АГУ вместо да се занимават с глупости

    Коментиран от #23

  • 20 Дядо прецаки

    1 1 Отговор
    По-голяма масларка от тази пародия на д-л няма,
    особено след 100Ккм.
  • 21 Роман (Маверика) Ценов

    0 3 Отговор
    Браво. Любимата ми марка отново с много добри разработки

    Коментиран от #27

  • 22 миседниш накура

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Разпутин":

    напълно съгласен съм с теб-вече няма истински коли.само не ми е ясно по колко цилиндъра ще изключват от 3 цилиндров мотор-един или два пък може да са измислили да са цилиндър и половина

    Коментиран от #26

  • 23 Миро У😁я

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "гошо прупрунков":

    В Европа не е така с АГУ - моето БМВ е с холандка Виале с течна фаза. Бутилката е със срок на годност 10 години, после се сменя. Е, само за Виале се позволява удължаване на живота за пет+пет години, но това струва пари - двеста евро. После нова уредба за 1500 евро😁

    Отделно монтаж-демонтаж, прегледи, поддръжкки, емисии, повреди! Затова, колкото по-малко системи в колата, толкова по-добре!

    Идеята на германците е страхотна, само да можеше разходът да се намали не с 6%, а направо с 20-25%. Нямаше да има дори теоретичен смисъл от газова уредба!

  • 24 Гост

    1 0 Отговор
    Заради 6% икономичност, не мисля, че има смисъл да се усложнява толкова конструкцията на даден двигател...
  • 25 Румен Янев

    0 2 Отговор
    Те на форд през зимата си се изключват всички по принцип та къде е новината?Че ще започнат и на топло време ли?Е това е напредък вече
  • 26 Разпутин

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "миседниш накура":

    На 3 цилиндров мотор колкото и цилиндъра да му изключиш той все си работи неравномерно, лошо и прескача като сърцето на някой инфарктаджия.Броя на цилиндрите се намаля единствено от икономична гледна точка за да могат производителите да печелят повече!Един мотор с колкото повече цилиндри е има по добро КПД и от там идва и икономията.Най добри са 6 цилиндъра редови , но никой не ги прави вече за съжаление.Който е карал такава кола знае. А тези три цилиндрови сополи стават само да ходиш с тях до бакалницата!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Роман Ценов":

    Кой си ти,че да ми копираш името и да ме злепоставяш онлайн.
  • 29 kod9

    0 1 Отговор
    Усложняването, и масата на двигателя може би не е най правилният път. По добре е двигателят да е 2-4-6-8 и т.н. цилиндри, но с по малък обем с турбо пълнене. За да изгори напълно горивото то трябва да се "облагороди и подготви" чрез чрез електромагнити, а дюзите да имат торсионен ефект, като по този начин връзките между молекулярната верига се изправя, и усуква преди горивото да се възпламени, като по този начин изгарянето му вероятно, ще е по пълно, а вредните съставки в отработените газове, ще са в минимално количество. Другият начин е с водороден генератор, който добавят водород за по добро изгаряне на горивото. Методите са предпоставка за икономия, по голяма мощност и по малко вредни отработени газове, както при бензина така и при дизела. Софтуера на компютъра трябва да е настроен така, че колата на празен ход да може да работи с бедна смес, и на възможно най минималниминимални обороти при изключени скорости, но без това да пречи за захранването на включените консуматори. Много е вероятно алтернаторът да е стъпков. Момент преди включване на скорост оборотите се повишават до необходимите, за да не угасне двигателят. Това може да стане с датчик в скоростната кутия или на педала на газта. Най минимално количество отработени вредни газове може да се постигне при изкуствено /синтетично/ произведено независимо, какво гориво, защото липсват вредните минерални съставки в горивото. Въпросът е, колко ще струва то, а не че неможе да се произведе. Аз предпочитам ванкеловият двигател, но изработен по нанотехнология на цилиндри, бутала и уплътнения. Има разработени двигатели без разпределителен вал, но доколкото е успешен, все още няма отзиви. Турбото, по практично да е електрическо, като е много вероятно да се избегне турбо дупката с допълнителни датчици изпреварващи подаването на газ. Много е важно да има звуков сигнал при включването на всяка една скорост при оптимални обороти, като по този начин може да се спести доста гориво. Бъдещето е на хибридите с водородоелектрически двигател, но цената на батериите, и водородните клетки трябва драстично да падне, а водорода трябва да се добива в самото превозно средство в необходимият обем за безотказна работа да двигателят. Възможно е да има изненади и в други отношения за употребата на.....
  • 30 гост

    0 1 Отговор
    Не стига, че са му свили сума ти цилиндри на тоя двигател, ами и ще ги изключват... Нормален двигател е с 8 или поне с 6 или в най-лошия случай с 4... Да го направят двуцилиндров боксер, и без това оптималният размер на цилиндъра е 500 кубика.
  • 31 некойси

    0 0 Отговор
    Явно вече е настанало времето да ги изключат изцяло и да започнат да интегрират електрически агрегати.
  • 32 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Какво ще рече-ниски натоварвания?Ако на празен ход ми гори с 6% по-малко-мерси.Поредната тъпотия за по-висока цена.