Бъдещето на автомобилите е в ефективността и поради тази причина повечето световни производители все повече залагат на намаляване на кубатурата и добавянето на турбокомпресори. Те имат своите предимства, но и недостатъци. Основният от тях е турбо дупката или "турбо лаг-ът". Дължи се на факта, че при ниски обороти скоростта на газовете не е достатъчна, за да може да се възпроизведе налягане. Има различни методи, с които производителите се опитват да се преборят с този проблем, като монтират или по-малки турбокомпресори или "twin scroll" такива. Тези варианти пак не решават проблема напълно.
Естествено автопроизводителите не седят спокойно и разработки на базата на турбото се тестват постоянно. Една от тях бе показана наскоро от Audi в техния прототип Audi TT Clubsport Turbo. То е със задвижване 4х4 и мощност от 600 конски сили от 2.5-литровия петцилиндров двигател. Тя е осигурена от два компресора - единият от обикновен тип със задвижване от отработените газове, а другият е електрически. Така електрическият нагнетател анулира турбо дупката. Той се захранва от 48-волтова система, монтирана в задната част на прототипа. Ускорението на TT Clubsport от място до 100 км/ч става за 3.6 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Nev
Коментиран от #2
07:27 13.06.2015
2 Гост
До коментар #1 от "Nev":
Хайде не се излагай - тази кола вади от почти същата кубатура 3 пъти по-голяма мощност, в сравнение със смешната Тойота!11:05 13.06.2015
3 Onia
Коментиран от #6
15:55 13.06.2015
4 ккк
21:54 13.06.2015
5 Onia
04:27 14.06.2015
6 Гост
До коментар #3 от "Onia":
Пич, аз не харесвам изобщо Ауди, но Тойота правят далеч по-слаби коли от тях! Кое иновативно е измислено от Тойота - куатрото ли, лазерните фарове ли, нощното виждане ли, въздушните възглавници ли, въздушното окачване ли, ABS ли?Много мразя хората харесващи японските автомобили, които се опитват да им предават някакви митологични свойства, без грам покритие!
Харесвам и японските автомобили, но поне съм реалист и знам къде им е мястото, а то е далеч след немските и английски!
20:15 14.06.2015
7 незнайко
Коментиран от #8
10:12 15.06.2015
8 Гост
До коментар #7 от "незнайко":
И от кога са измислени тези трифазни двигатели? Ти изобщо знаеш ли, че са на повече от 100 години?Все едно да кажеш, че изстрелването на нов спътник не е нищо ново, защото спътници се изстрелват отдавна!
Аман от лаици!!!
Коментиран от #9
13:43 15.06.2015
9 незнайко
До коментар #8 от "Гост":
В цитираните от теб двигатели измислени преди 100 години няма МАГНИТИ. Чети какво съм написал преди да обиждаш. Може и да не си виждал такива.Коментиран от #10
17:21 15.06.2015
10 Гост
До коментар #9 от "незнайко":
Защо продължаваш да се излагаш? Във всеки ел. двигател има постоянни магнити!!! Това, че не са от NdFeB не означава, че не са постоянни магнити!И не те обиждам, а те карам да седнеш и да попрочетеш малко :)
19:08 15.06.2015