Last news in Fakti

12 Юни, 2015 16:00 4 704 10

VW разработва електрическо турбо

  • audi-
  • vw-
  • electric-
  • turbo-
  • tt clubsport

Бъдещето на автомобилите е в ефективността и поради тази причина повечето световни производители все повече залагат на намаляване на кубатурата и добавянето на турбокомпресори. Те имат своите предимства, но и недостатъци. Основният от тях е турбо дупката или "турбо лаг-ът". Дължи се на факта, че при ниски обороти скоростта на газовете не е достатъчна, за да може да се възпроизведе налягане. Има различни методи, с които производителите се опитват да се преборят с този проблем, като монтират или по-малки турбокомпресори или "twin scroll" такива. Тези варианти пак не решават проблема напълно.

Естествено автопроизводителите не седят спокойно и разработки на базата на турбото се тестват постоянно. Една от тях бе показана наскоро от Audi в техния прототип Audi TT Clubsport Turbo. То е със задвижване 4х4 и мощност от 600 конски сили от 2.5-литровия петцилиндров двигател. Тя е осигурена от два компресора - единият от обикновен тип със задвижване от отработените газове, а другият е електрически. Така електрическият нагнетател анулира турбо дупката. Той се захранва от 48-волтова система, монтирана в задната част на прототипа. Ускорението на TT Clubsport от място до 100 км/ч става за 3.6 секунди.

Това не е първият път, в който Audi показват подобна разработка. Миналата година те демонстрираха дизелов прототип на базата на RS5, задвижван от 3.0-литров V6 двигател със същата комбинация - едно обикновено турбо и едно електрическо. Резултатът е адски икономичен автомобил с ускорение от 0 до 100 за 4 секунди. Volkswagen Group обръщат голямо внимание на разработката и според тях в най-скоро време технологията ще бъде готова за серийно производство.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Nev

    0 2 Отговор
    Такива турбота има вече от няколко години в Toyota FRS и Miata!

    Коментиран от #2

  • 2 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Nev":

    Хайде не се излагай - тази кола вади от почти същата кубатура 3 пъти по-голяма мощност, в сравнение със смешната Тойота!
  • 3 Onia

    0 2 Отговор
    Човека се опитва да ти каже, че се продават електрически турбо китове за тези коли и че ауди не са измислилили електрическото турбо. Изобщо китуците на ауди не трябва да се слагат в едно изречение с Frs и Miata. Последните са евтини, леки и перфектно балансирани коли, докато аудитата са премиум недозавиващи подходящи да си даваш гас на магистрала.

    Коментиран от #6

  • 4 ккк

    4 0 Отговор
    Ейй големи сте експерти тука бе.Недозавиващи били ,китуци били.Няма ли граница нихилизма ви? Няма ли граница простотията ви? Оня,ти сядал ли си някога на седалката на нова кола?За кви миати ми говориш ,дето само на картинка си ги виждал? Я кажи колко коли си карал през живота си, па кажи кои от тях са недозавиващи и кои завиващи ,да се открехнем и ние.
  • 5 Onia

    0 1 Отговор
    Офф, какво да ти обяснявам. Гугълвай го като не знаеш.
  • 6 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Onia":

    Пич, аз не харесвам изобщо Ауди, но Тойота правят далеч по-слаби коли от тях! Кое иновативно е измислено от Тойота - куатрото ли, лазерните фарове ли, нощното виждане ли, въздушните възглавници ли, въздушното окачване ли, ABS ли?
    Много мразя хората харесващи японските автомобили, които се опитват да им предават някакви митологични свойства, без грам покритие!
    Харесвам и японските автомобили, но поне съм реалист и знам къде им е мястото, а то е далеч след немските и английски!
  • 7 незнайко

    1 0 Отговор
    От както измислиха трифазните двигатели с ротор от постоянни НЕОДИМОВИ магнити, направиха малки хеликоптери, квадрокоптери самолетчета и други работи. Възможностите на тези двигатели, са постигане на огромни обороти в зависимост от скороста на въртенето на магнитното поле. Затова това не е никаква новост да събереш такъв двигател и турвина на една ос. За сведение електромобилите са с такива двигатели.

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    И от кога са измислени тези трифазни двигатели? Ти изобщо знаеш ли, че са на повече от 100 години?
    Все едно да кажеш, че изстрелването на нов спътник не е нищо ново, защото спътници се изстрелват отдавна!
    Аман от лаици!!!

    Коментиран от #9

  • 9 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    В цитираните от теб двигатели измислени преди 100 години няма МАГНИТИ. Чети какво съм написал преди да обиждаш. Може и да не си виждал такива.

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "незнайко":

    Защо продължаваш да се излагаш? Във всеки ел. двигател има постоянни магнити!!! Това, че не са от NdFeB не означава, че не са постоянни магнити!
    И не те обиждам, а те карам да седнеш и да попрочетеш малко :)