Автомобилите са неразделна част от живота ни в тези години, но малко хора се зачитат между редовете. Този клип показва как работи задния диференциал на автомобилите ни и какво го кара да работи така. Това всъщност представлява "отворен" диференциал, който е по-често срещания вариант. Има една прикрита уловка в това и тя е, че повечето автомобили със задвижване 4х4 имат същия диференциал и това ни кара да се замислим дали това реално е 4х4. Естествено има модерни системи, които карат автомобила да се държи, като такъв оборудван с диференциали със заключване, но разликата в сцеплението и поведението на автомобила е чувствителна.
Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тошибиян
Коментиран от #2
22:20 18.07.2015
2 PlimP
До коментар #1 от "тошибиян":
1, не си прав, всеки си има негова рецепта за 4х4 система, но съм виждал качени коли и джиповена на ролки(различни поколения), най-добро впечатление ми направи 80Б4, паджеро втора гнерация, ХС90 на волво и дефендър, не очаквах например субару да се рпедстави толкова зле, БМВ бяха пълен кенеф, нито леки, нито джипките, неясно защо, а те се славят с добра 4х4 системаКоментиран от #3
22:47 18.07.2015
3 псевдоним
До коментар #2 от "PlimP":
Не знам на какво си попаднал, но с БМВ Х5 3.0д 2004г. с нови зимни гуми Купър си пердаших до вилата в поне 30-40 см. сняг и не помръдна! От тогава мита, че Х5 бил '' паркетен'' изобщо не важеше за мен. За новите не знам как са.Коментиран от #20
23:29 18.07.2015
4 офроудър
Коментиран от #5
00:34 19.07.2015
5 тъй
До коментар #4 от "офроудър":
Цял свят знае, че най-доброто и умно ежедневно 4х4 е на БМВ. Ако ще ходим по горите и тинята, то си е цяла нова тема.01:19 19.07.2015
6 анаболстероидадиктед
01:20 19.07.2015
7 на бабати фърчилото
01:58 19.07.2015
8 Esmera
https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI
02:48 19.07.2015
9 Благой
09:16 19.07.2015
10 autounivers
12:43 19.07.2015
11 dhcp
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A[/youtube]
12:57 19.07.2015
12 dhcp
12:57 19.07.2015
13 dhcp
12:57 19.07.2015
14 СССР
18:21 19.07.2015
15 Адолф
19:15 19.07.2015
16 Night Rider
Ако постна клип на закъсала G-class и тя ли ще е резил?
20:53 19.07.2015
17 4x4
http://blogs.youwheel.com/2015/02/25/awd-system-dissected-audi-quattro-vs-volkswagen-4motion/
VW/Audi AWD systems vs. other auto maker’s AWD systems
For SUV it is a very complicated topic (involves all combinations between front/center/rear differentials, low range gears, mechanically lockable differentials, 2WD/4WD switchable center differential etc.), so we will provide full analysis in another seperate article.
For cars: 1st class (front/center/rear differentials all has mechanical limited-slip feature) – currently only the Subaru WRX STI and Mitsubishi Lancer Evolution are qualified; 2nd class (mechanical limited-slip center differential, all 4 wheels receive meaningful power all the time): Audi/VW AWD cars which do not use Haldex system; Lexus IS/GS/LS AWD; Porsche Cayenne; Mercedes-Benz 4Matic cars (partially qualified due to very weak limited-slip capability) etc. 3rd class (on-demand, part-time type): such as the Haldex type AWD used on VW/Audi, and multi-plate clutch coupling systems on most AWD version of FWD cars/CUVs, such as the Toyota RAV4, Honda CR-V etc.
20:54 19.07.2015
18 тъй
Коментиран от #19
01:42 20.07.2015
19 4х4
До коментар #18 от "тъй":
На БМВ зомби какво да му обясняваш?05:15 20.07.2015
20 PlimP
До коментар #3 от "псевдоним":
3, пич, говоря за ролки, за по-"лъзгаво" от това не се сещам, в реални условия все някъде ще се получи по-добро сцепление, а тъпата трета серия още при 2 изолирани колела се насра, а Б4-ката не тръгна единствено ако има само 1 предно колело със сцеплени, което се очакваше, щото няма блокаж на предния диф.11:11 20.07.2015