Last news in Fakti

18 Юли, 2015 21:11 22 509 20

Как работят съвременните диференциали

  • differential-
  • диференциал

Автомобилите са неразделна част от живота ни в тези години, но малко хора се зачитат между редовете. Този клип показва как работи задния диференциал на автомобилите ни и какво го кара да работи така. Това всъщност представлява "отворен" диференциал, който е по-често срещания вариант. Има една прикрита уловка в това и тя е, че повечето автомобили със задвижване 4х4 имат същия диференциал и това ни кара да се замислим дали това реално е 4х4. Естествено има модерни системи, които карат автомобила да се държи, като такъв оборудван с диференциали със заключване, но разликата в сцеплението и поведението на автомобила е чувствителна. 


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тошибиян

    0 3 Отговор
    вдигнете кое да е алди куатро на крик и ве4е не е куатро...вси4ки колала на земята ще са неподвижни а само това у въздуха ще се върти

    Коментиран от #2

  • 2 PlimP

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "тошибиян":

    1, не си прав, всеки си има негова рецепта за 4х4 система, но съм виждал качени коли и джиповена на ролки(различни поколения), най-добро впечатление ми направи 80Б4, паджеро втора гнерация, ХС90 на волво и дефендър, не очаквах например субару да се рпедстави толкова зле, БМВ бяха пълен кенеф, нито леки, нито джипките, неясно защо, а те се славят с добра 4х4 система

    Коментиран от #3

  • 3 псевдоним

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "PlimP":

    Не знам на какво си попаднал, но с БМВ Х5 3.0д 2004г. с нови зимни гуми Купър си пердаших до вилата в поне 30-40 см. сняг и не помръдна! От тогава мита, че Х5 бил '' паркетен'' изобщо не важеше за мен. За новите не знам как са.

    Коментиран от #20

  • 4 офроудър

    2 0 Отговор
    Тези двамата под мен са големи майтапчии. Б4 и БМВ Х5 били с добро 4х4. Думи нямам просто. А Субару се бил преставил зле. Понятие си нямате момчета от 4х4 и поне не се излагайте да пишете глупости на които само някой, като вас може да ви повярва.

    Коментиран от #5

  • 5 тъй

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "офроудър":

    Цял свят знае, че най-доброто и умно ежедневно 4х4 е на БМВ. Ако ще ходим по горите и тинята, то си е цяла нова тема.
  • 6 анаболстероидадиктед

    1 2 Отговор
    Симетричното АВД на Субару изгълта доверието на народа. Даже великия форумен герой зевзека си продаде неговото с 3000 зора, че и клипче как не може да избута тревата на задна постна преди време. Един заклет офроудър (от форума на оффроудБг-я) си купи Аутбек след като си продаде Тойотата 80ка и кво?!- моментално беше пуснат за продажба! Сега вече няма мануал скорости- всичко е "вервай ми" в Субару - нещо по въпроса?!
  • 7 на бабати фърчилото

    3 2 Отговор
    от лада нива и уаз няма по проходими коли-вие си харесвайте паркетниците Х5,6 кю7 и други подобни
  • 8 Esmera

    1 0 Отговор
    Ето ви ги тестовете на доста от моделите, наслаждавайте се . . .

    https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI
  • 9 Благой

    0 0 Отговор
    и ето най-добрата система за двойно задвижване: https://www.youtube.com/watch?v=WvaCKsSqSso
  • 10 autounivers

    0 0 Отговор
    Отлично обяснено.
  • 11 dhcp

    0 0 Отговор
    A de :)

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A[/youtube]
  • 12 dhcp

    0 0 Отговор
    [youtube]JEiSTzK-A2A[/youtube]
  • 13 dhcp

    0 0 Отговор
    .аси чупените връзки!
  • 14 СССР

    0 1 Отговор
    Lada Niva си е 4х4 не тия пародий
  • 15 Адолф

    1 1 Отговор
    Много са ви мазни г...вете ,че да развивате теории за диференциалите и главното предаване! Тази работа е за хора които са професионалисти и ръцете им са черни а не като вашите бели като на малко дете г..а!
  • 16 Night Rider

    0 0 Отговор
    Ужас, 4х4-то на Субару било пародия, а бенве Х5 било офроудър. Горките хора в Аляска и Канада как са се набутали с тия Субару-та дето карат...
    Ако постна клип на закъсала G-class и тя ли ще е резил?
  • 17 4x4

    0 0 Отговор
    Субаро имат може би най-добро 4х4, но го слагат само на STI. Мисля че това изчерпва всичко:
    http://blogs.youwheel.com/2015/02/25/awd-system-dissected-audi-quattro-vs-volkswagen-4motion/

    VW/Audi AWD systems vs. other auto maker’s AWD systems

    For SUV it is a very complicated topic (involves all combinations between front/center/rear differentials, low range gears, mechanically lockable differentials, 2WD/4WD switchable center differential etc.), so we will provide full analysis in another seperate article.
    For cars: 1st class (front/center/rear differentials all has mechanical limited-slip feature) – currently only the Subaru WRX STI and Mitsubishi Lancer Evolution are qualified; 2nd class (mechanical limited-slip center differential, all 4 wheels receive meaningful power all the time): Audi/VW AWD cars which do not use Haldex system; Lexus IS/GS/LS AWD; Porsche Cayenne; Mercedes-Benz 4Matic cars (partially qualified due to very weak limited-slip capability) etc. 3rd class (on-demand, part-time type): such as the Haldex type AWD used on VW/Audi, and multi-plate clutch coupling systems on most AWD version of FWD cars/CUVs, such as the Toyota RAV4, Honda CR-V etc.
  • 18 тъй

    0 0 Отговор
    еееее де, айде стига! За пореден път,> Освен ако не живеете в тундрата, цял свят знае,че BMW X-DRIVE e най доброто! Като сте такива всезнайковци направете нещо ново, на което инженерите на автомобилостроенето в Германия да ви се кланят!

    Коментиран от #19

  • 19 4х4

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "тъй":

    На БМВ зомби какво да му обясняваш?
  • 20 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "псевдоним":

    3, пич, говоря за ролки, за по-"лъзгаво" от това не се сещам, в реални условия все някъде ще се получи по-добро сцепление, а тъпата трета серия още при 2 изолирани колела се насра, а Б4-ката не тръгна единствено ако има само 1 предно колело със сцеплени, което се очакваше, щото няма блокаж на предния диф.