Един добър видеоклип разясняващ всичките видове ъгли в състезателен болид. Същите ъгли функционират и във всички съвременни автомобили. Естествено при различните задвижвания и специфики на моделите настройките се различават, но в определени граници.
Интересна тема е и това, каква кара автомобилите с предно задвижване и 4х4 да недозавиват, а пък тези със задно задвижване да презавиват и тук взима малко участие Кастър ъгълът. Поради факта, че колите с преден задвижващ мост имат полуоски свързани към колелата и при по-голям Кастър те ще получават много голямо натоварване той е намален. При колите със задно предаване, предните колела отговарят само за завиването и това позволява по-голям кастър ъгъл и съответно по-високи нива на сцепление при спиране и в завой.
Това е предно окачване на Audi A4 представител на автомобилите и с предно и с 4х4 задвижване. Предницата на автомобила е в лявата част на снимката. При него Кастър ъгъла е трудно забележим.
Това е предното окачване на често срещаното BMW e46 - типичен представител на автомобилите със задно предаване. Предницата тук е вдясно на снимката и Кастър ъгълът вече се забелязва по-явно.
Автомобилите от WRC имат голям позитивен кастър въпреки пълното задвижване, но там частите са направени така, че да издържат много по-големи натоварвания. Другите известни с големия Кастър са автомобилите на Mercedes за това колелата им се "чупят" по подобен начин, но само при тези със задно предаване.
Най-познатият ни Mercedes 124 и неговия Кастър ъгъл.
И автомобил от WRC шампионата с неговия голям положителен Кастър.
При ежедневните автомобили, реглажът на тези ъгли е честа необходимост при всеки ремонт свързан с точките на захващане на окачването. Най-ясния белег за повреда са неравномерно износените гуми. Темата е много обширна и това няма да е първата и последната статия по нея.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ждяш
Коментиран от #2
13:46 30.07.2015
2 ха
До коментар #1 от "ждяш":
Заминали са по селата и там няма нет.18:33 31.07.2015