Last news in Fakti

3 Септември, 2015 14:36 8 415 20

Хибриден автомобил от... Уганда

  • kiira motors-
  • пол айзък мусасизи-
  • smack-
  • уганда

Новосъздадената угандийска компания Kiira Motors си е поставила амбициозната цел да стане първият производител на хибридни автомобили в Африка. Фирмата, основана от 36-годишния електроинженер Пол Айзък Мусасизи, има малка фабрика в покрайнините на столицата Кампала, където вече са сглобени няколко прототипа, съобщава The Wall Street Journal.



Уганда е една от най-бедните държави в света и пазарът на нови автомобили е меко казано скромен. Годишно в страната се продават около 4 000 коли, а Kiira Motors планира да произвежда по 7 000 хибрида, което значи, че голяма част от продукцията ще се изнася.



Първият модел на Kiira носи името Smack и ще струва под $20 000. Кръстен е на ВЕЦ на река Нил, откъдето се доставя електричество за фабриката. Прототипът може да изминава до 130 км само на ток. Презареждането обаче може да се окаже проблемно, тъй като в Уганда електричеството спира много често, което обяснява защо е предвиден и двигател с вътрешно горене.



Освен Smack, чието серийно производство трябва да започне през 2018 г., Kiira Motors разработва хибриден ван и дори спортен модел. Угандийската компания разчита най-вече на евтини местни суровини за изработката на каросерията от стомана и фибростъкло, но някои компоненти просто трябва да бъдат набавяни от индийски и китайски доставчици.



Пол Айзък Мусасизи смята, че за организирането на рентабилно едросерийно производство са необходими $400 млн., за които разчита на помощ от правителството. С тях той смята да изгради завод на 70 км източно от Кампала.



През 60-те години на миналия век в Уганда се произвеждат части за коли. Гражданската война и лошото управление обаче убиват местната автомобилна индустрия в зародиш. 80% от младите хора в страната са безработни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 охобохо

    1 0 Отговор
    А така! Сега да тръгват с тия супер коли към Европа!
  • 2 ттт

    1 0 Отговор
    Предлагам да си намерят друго занимание...с това дето са одялкали ше стигнат до кривата круша!
  • 3 Dimo

    0 0 Отговор
    Салона е почти супер, няма грам пластмаса, всичко е обвито в кожа. А зеления спортен автомобил изглежда много добре. А и 5000 нови коли мисля, че не е много малка бройка. Някой знае ли колко нови коли се продават в България?

    Коментиран от #7

  • 4 алти балти

    1 0 Отговор
    уплътненията на вратата и стъклата са впечатляващи
  • 5 Румен Янев

    1 0 Отговор
    Щом и маймуните започнаха коли да правят си задавам сериозно въпроса що е то България дето и с мотопеди не може да се справи ???То май като с чушките и доматите - защо да ги произвеждаме като може и да си внесем ГМО - гнилочи ??? НЕМА такава държава !!!
  • 6 Десислав Попов

    1 0 Отговор
    Много качествено изглежда.БРАВО!!!
  • 7 кара Лада

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Dimo":

    У нас се продават около 3 пъти повече, ама 85% са служебни само... та по скоро може и по зле и от Уганда да сме. Все пак се възхищам от такива хора които правят нещо в толкова трудни условия!
  • 8 Маурчи IV

    1 0 Отговор
    Тоя кат му гледам мутрата ми съ чини че познавам бащъ му.
    Бащъ му е местнио феодал. И съвсем нормално ми съ чини синчето да се чуди какви да ги забърка.

    А колата е потресаващо грозна досуш кат създателя си!

  • 9 Morgoth

    1 0 Отговор
    Видяла жабата, че подковават коня, та и тя вдигнала крака.
  • 10 keti

    1 0 Отговор
    Дизайна е поносим, но изпълнението потресаващо. Изглежда както казвахме "сделано" или по-точно поодялкано и поизчукано и накрая тапицирано.
  • 11 киро

    0 1 Отговор
    И маймуните взеха да произвеждат коли , а ние сме с двете ръце в задника и сме големи философи ! Толкова сме велики , че си казваме "Що да работим - работата е за маймуните да станат хора ?" и си стоим все така гладни и на ниска заплата , вместо да си плюем на ръцете и да се стегнем в кръста . ЕВАЛА НА ЧОВЕКА , ЧЕ Е ПО-КАДЪРЕН ОТ 7МЛН. БЪЛГАРИ !
  • 12 Дядо поп

    0 1 Отговор
    Много тъпаци има в БГ ,факт е,като прочете човек комента-
    рите на разбирачите и му става ясна цялата картинка,защо
    сме толкова зле.Не може тъпаци да излъчат умен човек.
  • 13 кроко

    0 1 Отговор
    Абе не се ли сещате, че човека е влагал от собствените си средства за да направи тая кола. Поразтърсете се за информация из форумите колко струва една конверсия на кола с ДВГ към ел. задвижване - само ел.двигателя и батериите са му стрували поне 10000 евро - нещата в днешно време идват от едни и същи места и струват еднии същохоре долу на всякъде по света. И отделно е дали пари за дизайн - Не знам колко точно и без да коментираме на какво прилича, но и това муе струвало пари. А освен това съм сигурен че му е отенело и поне2 години, а най веорчтно и повече време. Сега се замислете освен като материално изражение (примерно 20/30 хил евро) дори и да ги имате, ще се намери ли в мързеливите ви глави желанието и страстта да направите подобно нещо и вие? И съответно понеже сте достатъчно прости за да не съобразите, помислете си дали имате право въобще да коментирате колата му.
  • 14 Чепов

    0 1 Отговор
    И в Уганда коли си правят.
    Ние сме обаче по-в час с далаверата. Слагаме си сини кружки по фаровете, някой безумен спойлер и ето ни по драг-ове на околовръстното
    Чеп за зеле Не става от нас
  • 15 Спиро

    0 1 Отговор
    Кире, и си противпречиш бате - ем са маймуни - ем бил човек...пишеш колкото да не заспиш май, а?!
  • 16 Лудория

    2 0 Отговор
    A защо предните му гуми са с лек наклон навътре?! И ръчната е на място, където трудно ще се ползва, ако въобще се ползва. За таблото няма да коментирам, макар че съм чувал, че е така в предсерийните бройки. За това дали ще произвеждат коли в Уганда - надали! Те и тук някои съседи имаха желание да произвеждата, ама не стана. Серийното производство изисква много пари като инвестиции, които могат да си позволят само кголемите компании. Инак ако искат да си имат местен бутиков производител на автомобили, това могат да го направят. Но кой ще си купува такива автомобили.
  • 17 бай пет

    0 0 Отговор
    Рядко се включвам в коментарите ви,но този път става въпрос за страни ,които познавам.Кения,Танзания и Уганда са един народ,разделен от англичаните на три държави за да не са силни.Уганда е в пъти по зле от другите две.Как ще изградят завод за производство на коли?Нуни са 400 милиона долара,ФИАТ инвестира 4,5 милиарда евро в Алфа за разработка на 7-8 модела(при всичко съществуващо и работещо).В тази част на Африка никой не може да пробие през ефтините модели на Тойота и Субару и Мазда-единствените автомобили,които се карат там и мотори триколки Пиаджио.Интересно ми как се връзвате на журналистически глупости и се отдавате на философски разсъждения.

    Коментиран от #18

  • 18 сссс

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "бай пет":

    може да са един народ, но племената са рани...

    Коментиран от #19

  • 19 сссс

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "сссс":

    разни
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.