10 Октомври, 2015 10:00 25 236 29

Как завиват задните колела на Porsche 911

  • porsche-
  • завиване на задните колела

Ще ви покажем един видеоклип, разясняващ завиването на задните колела на новото Porsche 911. Вместо втора кормилна рейка системата използва два електромеханични възбудителя. С тяхна помощ колелата могат да завиват до 2.8 градуса в посока според скоростта.

До скорост от 50 км в час задните колела завиват обратно на ъгъла на предните, докато при скорост над 80 км в час задните колела започват да се движат успоредно на предните. Между тези две нива на скорост завиването на колелата се мени според стила на каране и нивата на сцепление.

Резултатът е по-голяма маневреност в градски условия и по-стабилен автомобил при по-високи скорости, като това по никакъв начин не засяга общото представяне на 911, а дори го подобрява.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 furfi

    2 0 Отговор
    и това е измислено мн мн преди порше да се сетят.рено лагуна купе го използват от преди ала 6-7 години

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "furfi":

    Мда, японска технология е. Специално за рено е от фирмата Aisin. Няма да се учудя и на порше да е от там, защото скоростните кутии на някои от поршетата са от същата фирма.

    Коментиран от #19

  • 3 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "furfi":

    А Хонда Прелюд го използва от 1989 г , тоест има няма 26 години

    Коментиран от #17

  • 4 MX6 GD

    3 0 Отговор
    А и Mazda MX-6 GT 4WS модел '88
    http://www.motortrend.com/classic/roadtests/112_8901_mazda_mx_6_4ws/viewall.html
  • 5

    2 1 Отговор
    Хонда Акорд го има преди 89г.
  • 6 Morgoth

    2 0 Отговор
    Това го има при камионите от десетилетия ;)
    Е при колите има и добавката, че при голяма скорост завиват в посоката на предните, но и това не е голяма новост, няколко марки вече са го използвали. Долу виждам Мазда и Рено, ще добавя и Лексус.
  • 7 Vladi

    2 1 Отговор
    На Прелюда завиват отпреди 20 години! Нищо ново !
  • 8 Цаньо Савов

    2 0 Отговор
    грешка:Още 85-та година я използват тази система самоче е механична.От 87 година почва продажбата на първата ел система за завиване на задните колела командвана от компютър.Аз карам прелюд 97 и е с точно такава система!!!
  • 9 Петър Студента

    0 1 Отговор
    Аз го имам на краката - мога да движа глезените асиметрично - разтварям ги когато срещу мене ходи гъзар и трябва да се правя на гъзе или когато просто ми се ака и отивам до кенефа. А инак си ходя нормално :) :) :)
  • 10 АЗЗ

    1 0 Отговор
    Тази система Рено я ползва в Лагуна от преди 10 години (4control) и е електронна , а не механична като при японците, което я прави и по-ефективна.
    По-ефективна е и от тази на Porsche, защото при Рено задните колелa завиват до 3,5 градуса (при Porsche 2,8 градуса).
    Измислени списания като авто мото спорт, я обявиха за безсмислена, когато Рено я въведе, но.....
    САМО ГЛРДАЙТЕ СЕГА КАК ЩЕ Я ХВАЛЯТ, когато и Porsche започна да я ползва.
  • 11 1234

    0 0 Отговор
    Пичове 20 пъти прочетох статията и никъде не прочетох че Порше са измислили или създали тази система.Що толкова се пените не знам.всички знаем че системата е от сто години.
  • 12 диан

    0 0 Отговор
    ето и хората има проблеми не само ние:)))
  • 13 ПАЦО

    1 0 Отговор
    1234
    Чети хубаво...
    Не става въпрос за това кой е измислил системата, а за това, че когато един производител (РЕНО, Хонда Алфа или друг различен от германските) въведе нещо ново в някой от моделите си, което липсва при германските аналози (които са масово рекламирани и прехвалвани в списания като АУТО БИЛД и АВТО МОТО СПОРТ) това нововъведение дори и да е добро, и да върши работа, и да е практично......някак се омаловажава и усмива!
    Но ако гермаски производител въведе нещо ново (дори и доста неефективно и безмислено) се вдига шум до небето....пак от същите списания.
    Явно това има в пердвид АЗЗ, а и като чета е написал ПОЛЗВА....,а не измислил.
  • 14 1234

    0 0 Отговор
    Много добре съм прочел почти всяка иновация във автомобилният свят в началото се гледа с недоверие така че е нормално.Относно Ауто Билд какво ни е чудно немска медия създадена да пропагандира собственото производство.
  • 15 pilotmegan

    1 0 Отговор
    Да рено го патентова преди 10 години,после сложиха тази система за завиване и на инфинити.Бмв преди години също пуснаха автомобил с задно завиване,сега вагените пробутват нещо почти стандарто за супер екстра за да обръснат новобогаташите
  • 16 preludebg

    1 0 Отговор
    Браво, при Honda Prelude четирите колела завиват при това с механично управление още от 88-ма с 3-тото поколение хахахахахха
  • 17 Ники

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Рена, хонди нито едно от тях не е с 350 коня и нагоре и задно разположен двигател. Някак сравненията Ви са безмислени. Не от кога е технологията, а при какви натоварвания и скорости се използва, защото простичката лагуна надали ще вдигне повече от 160-170км/ч, докато при карерата говорим за скорости около 300км/ч.
  • 18 Аз

    1 0 Отговор
    Нисан Скайлайн ГТР е кола която е около 300 коня и без ограничение ще развие поне 250 км/ч и завива със задните си колела от преди около 25 години ;) Та има и спортни коли използващи уникалното нововъведение. Между другото и Мицубиши 3000 ГТ също завива и със задните си колела и е на над 20 години.
  • 19 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Специално кутията PDK си е разработка на Porsche...
  • 20 155

    0 0 Отговор
    Подобна система, макар и по-елементарна има при Ситроен ZX още преди повече от 20г. Така че идеята очевидно е стара. Може би реализацията при Порше е уникална.
  • 21 Борис Цветков

    0 0 Отговор
    БМВ 850 csi 89г серийно вграждане.
  • 22 JAPAN POWER

    1 0 Отговор
    ОЩЕ ПРЕДИ 30г ХОНДА СА ГО ИЗМИСЛИЛИ И СА ГО СЛАГАЛИ НА HONDA ACCORD , PRELUDE И НЯКОИ МОДЕЛИ НА LEGEND ....
  • 23 Борис Цветков

    1 0 Отговор
    хонда прелюд 91г AWS (all wheel stearing)........
  • 24 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Е той и икаруса завива със задните ... та какво толкова ???
  • 25 3ee

    0 0 Отговор
    И икарусите го правят
  • 26 Папур Шпеков

    0 0 Отговор
    Даже и електрокарите по гарите като теглят 10+ колички на всики им завиват колелата. Голямо "изобретение" на Порше. Да събират пари VAG, че ще им трябват.
  • 27 Под кайсията на сянка

    0 1 Отговор
    Едно Порше е 10 пъти по-добро от една Хонда, ако ще Поршето да не завива хич,а Хондата да завива и с 6 колела. Ако ще и преди 50 години да са го измислили.

    Коментиран от #28

  • 28 Ех

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Под кайсията на сянка":

    Кайсийке да цената на поршето е много по-добра от на Хонда само това.

    Коментиран от #29

  • 29 Под кайсията на сянка

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ех":

    Айде сложи ръка на сърцето и ми кажи ,че ще избереш Хонда Акорд пред Порше Панамера? Аиде, молим ти се.....