3 Май, 2016 13:57 27 397 30

BMW извади дизел с 4 турбокомпресора

  • bmw-
  • quad-turbo-
  • двигател-
  • дизел
BMW извади дизел с 4 турбокомпресора - 1

Броят на нагнетателите в дизеловите агрегати на BMW уверено догонва този на цилиндрите. Слуховете, че баварските инженери работят над нафтов мотор с четири турбокомпресора, се потвърдиха на Симпозиума по двигатели във Виена.

Представеният в австрийската столица 3.0-литров редови шестак развива мощност 400 к.с. между 4 000 и 4 400 об/мин и 760 Нм в диапазона 2 000-3 000 об/мин. От BMW обясняват, че стойността на въртящия момент е ограничена принудително, за да се предпази осемстепенната трансмисия ZF.

BMW извади дизел с 4 турбокомпресора

Новият "куадтурбодвигател" ще дебютира под предния капак на 750d xDrive. Според баварците с него дизеловата седмѝца ще лепи стотака за 4.5 секунди и ще достига безпроблемно изкуствено наложения лимит от 250 км/ч.

От BMW все още не са разкрили всички подробности за мотора. Известно е, че харчи с 5% по-малко нафта от предшественика си с три турбокомпресора, по-отзивчив е и се представя по-добре във високи оборотни режими.

В конструктивен план най-съществената разлика с досегашния дизелов шестак е замяната на големия нагнетател с ниско налягане с двойка по-малки компресори. От BMW твърдят, че така са успели да намалят цената на мотора без да се добавя тегло.

BMW извади дизел с 4 турбокомпресора


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ххх

    0 5 Отговор
    Георги всичко е много хубаво в статийката, но "нафтов" мотор BMW няма. Виж ако говориш за "дизелов", то това е вече съвсем друга работа.

    Коментиран от #2

  • 2 onq s konq

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "ххх":

    Точно "нафтов" мотор е правилното да се каже,така както има бензинов и електрически мотори.А това че понятието "дизелов" е придобило гражданственост по името на Дизел,съвсем не значи че трябва да кръщаваме и другите два типа мотори на имената на изобретателите им.

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Петър Кимонов

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Тъгъдък, запиши някъде, че за ПРЪВ път се съгласявам с теб!

    Коментиран от #4

  • 4 onq s konq

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Петър Кимонов":

    Записвам си Кимонов,записвам си Петре!Притеснителното в случая е,ЧЕ МНОГО БЪРЗО СЕ СЪГЛАСИ:)
  • 5 БееееееМВ

    1 4 Отговор
    Това е БМВ въздух под налягане.
  • 6 Пешеходец

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Първото ти истински смислено мнение.Поздравления.

    Коментиран от #7

  • 7 onq s konq

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пешеходец":

    "Тенкю пийпъл,тенкю"!Все пак съм длъжен да кажа че поздравленията приемам и в пари.Щото ако не го кажа,...НЯМА ДА СЪМ АЗ:)

    Коментиран от #22

  • 8 багера

    3 2 Отговор
    ааау изпуши ми турбото. кое турбо-бешли кои да ти каже
  • 9 Electric

    1 2 Отговор
    Цялото развитие на ДВГ-тата в последните години - ок. Но колкото и да ги кичат с турбини, няма да успеят да го направят сериозно ефективен. От Тесла, например, се развиват в правилната посока - електромотори с високо КПД, макс въртящ момент. И ефектът е страхотен - коли по 2 тона излитат до 100 за по 3 секунди. Рано или късно и другите производители ще трябва да се насочат натам - само че вместо да ъпгрейдват мотори, ще трябва да правят същото на акумулаторни батерии.
  • 10 станишев

    0 0 Отговор
    точно, това е работата на турбото (;
  • 11 BMW

    2 1 Отговор
    Който не го кефи този двигател , да си поръча новата седмица с някой друг двигател от гамата на новата седма серия .
  • 12 dhcp

    1 1 Отговор
    Абе то двигателя добре, но тия гомна от ZF дето са в колата бъркат работата... Точно автоматична кутия на ZF е виновна колата ми да бъде десет дни в бокса...
  • 13 Хмм

    2 0 Отговор
    Г-н Оня с коня от много години ви забелязвам по всички възможни форми, като започнем от коли та стигнем до политика и ел. вик и инсталации ...просто няма тема, която да ви е непонятна.

    На мен лично ще ми бъде интересно да разбера повече за вас от кой град сте, какво образование, професия нещо, като СВ :)
    Все пак се превърнахте в публична личност по един или друг начин..
    Ще ни е интересно да открехнете поне малко желязната завеса..

    С най-добри чувства (не и хомосексуални разбира се)
    Иванов от град София
  • 14 гост

    5 1 Отговор
    След още две години БМВ ще представят 5 цилиндров двигател с 6 турбини, едната ще е за резерва и ще се монтират на щипки, за да се сменят заедно с въздушния филтър.
    И другите марки могат да наредят 5 търбокомпресора един след друг, но не го правят понеже това е детайл както генератор или водна помпа, по един на блок. БМВ да хващат да разработват други двигатели, да не се правят на ущипани, че вече стават смешни с техните идеи и конфекции.
  • 15

    4 0 Отговор
    Ша праят проблеми май тия.....
  • 16 Bat Sande

    4 1 Отговор
    В момента конвенционалните турбини са доста скъп консуматив. Представям си като пръдне една от тези...ще има: гледаш го уж ново БМВ на цената на кило сирене при автоджамбазите.
  • 17 Toko

    5 0 Отговор
    Не е за нас-то тука нашите майстори с една турбина не могат да се справят още и още,та камоли с четири!
  • 18 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Нямаше как да не го сложат на 7-цата.
  • 19 борислав

    1 2 Отговор
    Абе кон, на колонките за гориво пише дизел а не нафта .Къде си видял автомобил с надпис турбонафта или само нафта.Двигателите са дизелови а главата ти е нафтова лейка.

    Коментиран от #21

  • 20 Симфони

    0 3 Отговор
    Поредното недоразумение в бенве, вместо да сложат по един електромотор предните колела, се занимават с абсолютно безсмислени идеи.
    ZF кутията е пълен боклук, особенно след 250 000, троши се като кибритени клечки!
    И с две турбини бенве, 353d, E60, може да се надуе до 400к.с. от кадърен майстор обаче и да издържи, но ZF ще се предаде!
  • 21 onq s konq

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "борислав":

    Верно че на колонките пише дизел,но това е защото такива като теб като прочетат внезапно "нафта" ще се паникьосат и ще си кажат:Бе аз последно заредих дизел,сега ако сложа пък нафта ,ще вземе да се пресече тва което е останало в резевоара с новото...Бе я за по-сигурно да сложа бензин..."А ТАКИВА КАТО ТЕБ са много повече от ТАКИВА КАТО МЕН,така че си остава старото положение.
  • 22 хХх

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    А бе ти приемаш, но не ти дават. Недей иска онова, което не ти се полага. А и няма да отиват:))
  • 23 С трици ловят маймуни

    2 0 Отговор
    С трици ловят маймуни. Разходът на нафта е нищо пред тоталния фалит, нужен за поддръжка и ремонт на двигател с четири турбо компресора... европейските марки ги бие съчмата, какъв смисъл имат всички тези простотии ? Какво е лошото на елементарен V8 бензинов мотор с кубатура 4700 см3, мощност 220 коня ? Без турбо, без допълнителни системи за мощност, икономия и други идиотщини ? Харчи "много", но след 5 години употреба дизелът с 4 компресора ще се е уригнал тотално, а бензиновият осмак ще си бръмка още 10 лета без проблем.

    Коментиран от #24, #29

  • 24 Пешеходец

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "С трици ловят маймуни":

    Ами ей това им е проблема друже че Ти ще си караш 10г безпроблемно а те ще се чудят къде да си пласират новите бънгий.

    Коментиран от #25

  • 25 ффффф

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Пешеходец":

    Викат му стандарта евро 6 .

    Коментиран от #26

  • 26 Пешеходец

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "ффффф":

    А защо мислиш, че евро 6 е по-икономичен по-ефтин и по-надежден мотор.За по-екологичен може.Нямам лаборатория да установя.
    Само ще кажа, че при еднакво тежки уславия на работа на шест камиона, тоя с черния мотор даде 30% по-нисък разход на гориво с 45-50% по-тежък товар.
  • 27 вуяя

    0 0 Отговор
    и осем турбота да му турят.....същия отрепан т...к е...
  • 28 Кларитон

    0 0 Отговор
    бенве, на всеки цилиндър турбо, на всеки собственик пуловер и зимни обувки, гараж за зимата и мнооооого масло, безплатно!
  • 29 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "С трици ловят маймуни":

    Затова японските и американските са още основно атмосферни бензини. Доказано е, че високите налягания в горивните системи са ненадежни, опитите да се намали теглото водят до понижаване на ресурса и накрая се оказва, че една кола с 2.0 атмосферен двигател е в пъти по-надеждна от 1,2 турбо, въпреки че архитектурата е на 20г. Сега всички производители се опитват да промият мозъка на потребителя за ефективност на двигателите, а те се променят само на хартия. Моята кола е 15г, но харчи колкото пише в книжката, сегашните и при идеални условия не могат да постигнат заводските си показания. Това е доказано от многобройни тестове, едни 30% се крият и мамят, какъв е смисъла като всичко е за сметка на потребителя?
  • 30 МоТо

    0 1 Отговор
    Имам чувството че ще съжаляват един ден за изгубеното ценно време и много милиони за безсмислено сложни разработки.
    Да се учат от Мазда-хората вдигнаха компресията на бенз. двигател(14:1) и постигнаха чисти емисии и разход като при по-скъпи турбо решения.
    Сега работят по новата генерация Скайактив (2)-с хомогенно-зарядно компресионно самовъзпламеняване на бенз. двигател - с още по-голяма компресия(18:1)=почти 30% по-икономичен двигател - без турбо и без свещи!Иновативна малка бутикова компанийка,не се занимават с глупости.
    Кьонисег разработи вече двигател без разпределителни валове и ангренаж за Къоурус(китаийци!?) с хидравлични клапани - пак иновация, това е бъдещето - нови супер технологични решения,не 1,2,3,4.... турбини!Поизчерпаха се Германиците на идеи-по-лесно им е да купуват наготово !