Броят на нагнетателите в дизеловите агрегати на BMW уверено догонва този на цилиндрите. Слуховете, че баварските инженери работят над нафтов мотор с четири турбокомпресора, се потвърдиха на Симпозиума по двигатели във Виена.
Представеният в австрийската столица 3.0-литров редови шестак развива мощност 400 к.с. между 4 000 и 4 400 об/мин и 760 Нм в диапазона 2 000-3 000 об/мин. От BMW обясняват, че стойността на въртящия момент е ограничена принудително, за да се предпази осемстепенната трансмисия ZF.
Новият "куадтурбодвигател" ще дебютира под предния капак на 750d xDrive. Според баварците с него дизеловата седмѝца ще лепи стотака за 4.5 секунди и ще достига безпроблемно изкуствено наложения лимит от 250 км/ч.
От BMW все още не са разкрили всички подробности за мотора. Известно е, че харчи с 5% по-малко нафта от предшественика си с три турбокомпресора, по-отзивчив е и се представя по-добре във високи оборотни режими.
В конструктивен план най-съществената разлика с досегашния дизелов шестак е замяната на големия нагнетател с ниско налягане с двойка по-малки компресори. От BMW твърдят, че така са успели да намалят цената на мотора без да се добавя тегло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ххх
Коментиран от #2
14:13 03.05.2016
2 onq s konq
До коментар #1 от "ххх":
Точно "нафтов" мотор е правилното да се каже,така както има бензинов и електрически мотори.А това че понятието "дизелов" е придобило гражданственост по името на Дизел,съвсем не значи че трябва да кръщаваме и другите два типа мотори на имената на изобретателите им.Коментиран от #3, #6
15:00 03.05.2016
3 Петър Кимонов
До коментар #2 от "onq s konq":
Тъгъдък, запиши някъде, че за ПРЪВ път се съгласявам с теб!Коментиран от #4
15:39 03.05.2016
4 onq s konq
До коментар #3 от "Петър Кимонов":
Записвам си Кимонов,записвам си Петре!Притеснителното в случая е,ЧЕ МНОГО БЪРЗО СЕ СЪГЛАСИ:)15:43 03.05.2016
5 БееееееМВ
16:04 03.05.2016
6 Пешеходец
До коментар #2 от "onq s konq":
Първото ти истински смислено мнение.Поздравления.Коментиран от #7
16:07 03.05.2016
7 onq s konq
До коментар #6 от "Пешеходец":
"Тенкю пийпъл,тенкю"!Все пак съм длъжен да кажа че поздравленията приемам и в пари.Щото ако не го кажа,...НЯМА ДА СЪМ АЗ:)Коментиран от #22
16:22 03.05.2016
8 багера
16:43 03.05.2016
9 Electric
16:55 03.05.2016
10 станишев
16:59 03.05.2016
11 BMW
17:13 03.05.2016
12 dhcp
17:28 03.05.2016
13 Хмм
На мен лично ще ми бъде интересно да разбера повече за вас от кой град сте, какво образование, професия нещо, като СВ :)
Все пак се превърнахте в публична личност по един или друг начин..
Ще ни е интересно да открехнете поне малко желязната завеса..
С най-добри чувства (не и хомосексуални разбира се)
Иванов от град София
17:49 03.05.2016
14 гост
И другите марки могат да наредят 5 търбокомпресора един след друг, но не го правят понеже това е детайл както генератор или водна помпа, по един на блок. БМВ да хващат да разработват други двигатели, да не се правят на ущипани, че вече стават смешни с техните идеи и конфекции.
18:05 03.05.2016
15
18:29 03.05.2016
16 Bat Sande
19:06 03.05.2016
17 Toko
19:12 03.05.2016
18 Роман Ценов
19:54 03.05.2016
19 борислав
Коментиран от #21
21:45 03.05.2016
20 Симфони
ZF кутията е пълен боклук, особенно след 250 000, троши се като кибритени клечки!
И с две турбини бенве, 353d, E60, може да се надуе до 400к.с. от кадърен майстор обаче и да издържи, но ZF ще се предаде!
22:06 03.05.2016
21 onq s konq
До коментар #19 от "борислав":
Верно че на колонките пише дизел,но това е защото такива като теб като прочетат внезапно "нафта" ще се паникьосат и ще си кажат:Бе аз последно заредих дизел,сега ако сложа пък нафта ,ще вземе да се пресече тва което е останало в резевоара с новото...Бе я за по-сигурно да сложа бензин..."А ТАКИВА КАТО ТЕБ са много повече от ТАКИВА КАТО МЕН,така че си остава старото положение.23:27 03.05.2016
22 хХх
До коментар #7 от "onq s konq":
А бе ти приемаш, но не ти дават. Недей иска онова, което не ти се полага. А и няма да отиват:))12:08 04.05.2016
23 С трици ловят маймуни
Коментиран от #24, #29
12:40 04.05.2016
24 Пешеходец
До коментар #23 от "С трици ловят маймуни":
Ами ей това им е проблема друже че Ти ще си караш 10г безпроблемно а те ще се чудят къде да си пласират новите бънгий.Коментиран от #25
16:56 04.05.2016
25 ффффф
До коментар #24 от "Пешеходец":
Викат му стандарта евро 6 .Коментиран от #26
17:26 04.05.2016
26 Пешеходец
До коментар #25 от "ффффф":
А защо мислиш, че евро 6 е по-икономичен по-ефтин и по-надежден мотор.За по-екологичен може.Нямам лаборатория да установя.Само ще кажа, че при еднакво тежки уславия на работа на шест камиона, тоя с черния мотор даде 30% по-нисък разход на гориво с 45-50% по-тежък товар.
20:10 04.05.2016
27 вуяя
23:17 04.05.2016
28 Кларитон
01:05 05.05.2016
29 гост
До коментар #23 от "С трици ловят маймуни":
Затова японските и американските са още основно атмосферни бензини. Доказано е, че високите налягания в горивните системи са ненадежни, опитите да се намали теглото водят до понижаване на ресурса и накрая се оказва, че една кола с 2.0 атмосферен двигател е в пъти по-надеждна от 1,2 турбо, въпреки че архитектурата е на 20г. Сега всички производители се опитват да промият мозъка на потребителя за ефективност на двигателите, а те се променят само на хартия. Моята кола е 15г, но харчи колкото пише в книжката, сегашните и при идеални условия не могат да постигнат заводските си показания. Това е доказано от многобройни тестове, едни 30% се крият и мамят, какъв е смисъла като всичко е за сметка на потребителя?10:43 05.05.2016
30 МоТо
Да се учат от Мазда-хората вдигнаха компресията на бенз. двигател(14:1) и постигнаха чисти емисии и разход като при по-скъпи турбо решения.
Сега работят по новата генерация Скайактив (2)-с хомогенно-зарядно компресионно самовъзпламеняване на бенз. двигател - с още по-голяма компресия(18:1)=почти 30% по-икономичен двигател - без турбо и без свещи!Иновативна малка бутикова компанийка,не се занимават с глупости.
Кьонисег разработи вече двигател без разпределителни валове и ангренаж за Къоурус(китаийци!?) с хидравлични клапани - пак иновация, това е бъдещето - нови супер технологични решения,не 1,2,3,4.... турбини!Поизчерпаха се Германиците на идеи-по-лесно им е да купуват наготово !
00:05 06.05.2016