Електромобилът i3 вече ще може да изминава с 50% повече километри с едно зареждане, отколкото досега, след като BMW модернизира акумулаторния блок на колата. Капацитетът на батериите, разработени в сътрудничество със Samsung, нараства от 22 на 33 кВтч, което позволява пробег от 300 км вместо 160-190 преди. Баварците твърдят, че "ъпдейтнатата" i-тройка ще навърта без проблем по 200 км дори в много студено време или при работещ на пълна мощност климатик.
Новият комплект акумулатори ще бъде достъпен както за напълно електрическата версия на модела със 170 к.с., така и за модификацията с допълнителен двуцилиндров двигател с вътрешно горене за зареждане на батериите. Моторчето с обем 647 см3 удължава пробега с още 150 км.
Модернизираният акумулаторен блок запазва размерите на предишния, но тежи 50 кг повече. С него ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.3 сек., а във версията с ДВГ - 8.1. Това е съответно с 0.1 и 0.2 по-бавно от сегашното BMW i3. Максималната скорост остава непроменена на принудително ограничените 150 км/ч.
Цените на модернизираната i-тройка в Германия започват от €36 150, а версията с удължаващ пробега ДВГ струва минимум €41 150.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1
Коментиран от #4, #5
16:38 04.05.2016
2 гост
Коментиран от #3
19:35 04.05.2016
3 некойси
До коментар #2 от "гост":
Нормално е, при превозни средства с по-висок КПД процентните загуби са по-големи. Според мен това дали в електричката се возят 2-ма души повече или по-малко ще се отрази върху пробега.Също както при "модерните" дизели с висок КПД, които имат склонност да удвояват и дори утрояват разхода на гориво при натоварване.
Само дето в случая се касае за превозно средство с => 80% КПД и там варирането в консумацията трябва да е по-добре изразено.
22:39 04.05.2016
4 гост
До коментар #1 от " ":
Тази кола е изцяло замислена и разработена като градска кола за богаташи , затова никога не може да достигне , а пък още повече да конкурира Тесла , нито по показатели , нито по цена . Като градско мини 250-300 км пробег са и напълно достатъчни , както и динамиката , само че тази цена е сложена само за да се привлече "премиум" клиента , така че никога няма да бъде масова .15:47 05.05.2016
5 Смях
До коментар #1 от " ":
Ходи се гръмни, бмв и3 са по-скъпи от Тесла3!Никога не могат дори китайците да задминат, защото са консервативни и алчни!
Коментиран от #6
00:21 06.05.2016
6
До коментар #5 от "Смях":
дааа много са по-скъпи с 1000 евро. Само че едната кола може да си я купиш сега, а другата след 2 години евентуално. След 2 години цените на батериите ще падне още доста, така че е напълно нормална тази малка разлика в цената....15:12 09.05.2016