Ако бащиното име на Никола Тесла бе по-известно, модата на електромобилите със сигурност щеше да роди и производител с името Milutin. Засега обаче примерът на Tesla Motors последван само от Nikola Motor Company.
Малката фирма от щата Юта все още е непозната по света, но има амбицията да се превърне в сериозен играч на пазара на електрически возила, компоненти и задвижващи системи на ток. Основателят на компанията Тревър Милтън вече е готов с няколко проекта, сред които електрическото бъги Zero с мощност 520 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 сек. и автономен пробег между 160 и 240 км.
Доста по-оригинален обаче е аеродинамичният влекач Nikola One, който би трябвало да въведе електрическата енергия в света на товарните автомобили. Ако влезе в серийно производство, камионът ще разчита на бордова турбина, за да си произвежда сам необходимия ток.
Експлоатационно-техническите параметри на Nikola One са меко казано впечатляващи. По замисъл електрическият влекач ще може да изминава близо 2 000 км с един резервоар. Двигателят с мощност 2 000 к.с. и ще развива двойно по-висок въртящ момент от дизелов камион - 5 030 Нм, които ще се предават на шестте колела.
С такова въоръжение и пълно натоварване Nikola One ще ускорява от 0 до 100 км/ч за около 30 секунди и ще може да изкачва пътища с наклон 6% със 105 км/ч.
Nikola Motor Company вече набира поръчки за бъдещия влекач, чиято цена е изчислена на $375 000. Депозитът е само $1 500, а първите 5 000 клиенти ще получат безплатно гориво за изминаването на 1 600 000 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боби
13:00 11.05.2016
2 Таблет
Ауди пък слагат еднакви мотори на Порше и S4!
Немците толкова ли са си изгубили ума?
Коментиран от #5
13:25 11.05.2016
3 Никито Иванов
Коментиран от #11
15:21 11.05.2016
4 гост
15:26 11.05.2016
5 KeineDeutschland
До коментар #2 от "Таблет":
Германия се е превърнала в "любяща родина" за черни арапи и мръсни поляци. Да, изгубили са си ума, деийствително16:44 11.05.2016
6 НЕДЕЛЧО
Коментиран от #7
17:02 11.05.2016
7 Краси
До коментар #6 от "НЕДЕЛЧО":
И са "малко" по-шумни, а концепцията за "гърнета" и отвеждане на отработените газове е доста "предизвикателна" меко казано.18:22 11.05.2016
8 Гост
19:49 11.05.2016
9 гост
- http://www.trucktrend.com/news/163-1403-walmart-peterbilt-team-up-hybrid-turbine-prototype-truck/
- http://www.greencarcongress.com/2015/05/wrightspeed.html
21:19 11.05.2016
10 Bat Sande
Това всичкото са компютърни графики, фантазии. Няма снимка на работещ прототип = капан за балъци. 5000х1500=7500000 пари. Много добра (хипер) възвръщаемост за десетина графики. После идете го дирете.
23:33 11.05.2016
11 ездач
До коментар #3 от "Никито Иванов":
Някой може ли да обясни за каква турбина иде реч?? Турбина, ако е с бензин или дизел...не съм чувал за такива, освен самолетните, но те имат ниско КПД и са с керосин. Ако нагрява пара и после турбината прави ток да...Ама нещо не ми е ясн.09:49 12.05.2016
12 емо73канар
10:01 12.05.2016
13 ездач
Коментиран от #15
10:12 12.05.2016
14 12345
отделно от много време насам се произвежда мотор с турбина (мисля, че беше y2k ili y2q) очевидно технологията я има, но е удачна за масово производство
пък тия момчета какво са решили и дали ще го направят да видим, то в момента се отвориха широко вратите за разни алтернативни разработки спрямо буталния двигател , та даже и за ротори от известно време се заговори, така де ванкелови
12:55 12.05.2016
15 Alfist
До коментар #13 от "ездач":
https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine#Microturbines14:14 12.05.2016
16 Bat Sande
17:25 12.05.2016
17 Скит'ник
00:18 09.04.2020