Бъдещите собственици на най-евтиния модел на Tesla ще трябва да плащат за изразходвания ток в мрежата зарядни станции Supercharger, съобщава сайтът The Verge. Новината е обявил лично Илон Мъск на ежегодното събрание на акционерите.
"Всеки разбира, че станциите Supercharger струват пари. Взехме логичното решение да не включваме безплатното зареждане в цената на Model 3. Той така или иначе ще бъде достатъчно евтин, а и електричеството излиза далеч по-изгодно от бензина. Безплатното зареждане за този електромобил би било икономически неоправдано", обяснява Мъск.
Преди време ръководството на Tesla твърдеше, че безплатното зареждане в мрежата Supercharger ще бъде включено в базовата цена на Model 3. Екстрата обаче явно ще бъде достъпна само за собствениците на по-скъпите Model S и X.
Мъск оправдава решението си и с друга причина освен финансовата. В момента пред зарядните станции Supercharger на много от основните американски магистрали се образуват огромни опашки. Включването собствениците на Model 3 с неговия прогнозен тираж от 500 000 екземпляра годишно в това море от мераклии за безплатно зареждане би влошило още повече ситуацията.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 жжзждф
Не че тока го плаща Тесла де, но трябва пара за зарядни станции.
А и кой друг предлага зареждачка на 120kW за 2500$?
14:10 01.06.2016
2 Никито Иванов
14:44 01.06.2016
3 Краси
А стига, бе?! Ама верно ли? Бре, ти да видиш...
Обаче някои "черногледци" като мен като отворим уста, че тая работа няма да стане само с ядене, веднага разни "електро хипстъри" скачат на бой, пък тя реалността при мащабирането започнала да си показва магариите. 400км пробег, 20 минути за 80% капацитет, ама то май не били точно компютри, а по-скоро компоти...
Сега чакам някой екзалтиран елън-мъскист да ми обясни как то всъщност до няколко години ще има зарядни на (почти) всяко парко място и няма да има опашки. Затова ще избързам и ще попитам продварително: колко точно подстанции и транформатора сте сметнали и монтирали досега? Защото имам тука едни подозрения, че ще се появят "опашки" на едно друго ниво по зарядната верига.
Коментиран от #4, #5
15:24 01.06.2016
4 До Краси
До коментар #3 от "Краси":
Краси, както продажбите на автомобили с ДВГ водят до увеличаване на броя на бензиностанции, рафинерии, сервизи и т.н. съответно автомобилите с ел.двигатели ще водят до увеличение на броя зарядни станции, ел.централи и сервизи за ел.автомобили. Нормален процес. Не забравяй че стига да има достатъчно ел.автомобили всеки бизнесмен може да си построи зарядна станция със соларни панели и/или закачена за мрежата и да продава заряд на собствениците. Както е сега с бензина. Модела на Мъск до момента не е пазарен, а маркетингов и дава резултат - клиенти бол!Коментиран от #6
15:43 01.06.2016
5 stefan
До коментар #3 от "Краси":
Проблема е, че много хора не искат да зареждат колите си нощем вкъщи, а ги зареждат само на суперчарджърите в града или на път за работа / вкъщи. Елан беше казал за този проблем преди доста време, но доста хора са скъпчии и не искат да си плащат тока...15:46 01.06.2016
6 Краси
До коментар #4 от "До Краси":
Проблемът е, че електрическата инфраструктура не може да поеме такова натоварване, а подмяната й няма как да стане за няколко години. Дори и няколко десетки години не е ясно дали ще стигнат.Колко и как ще струва е съвсем отделен въпрос.
Коментиран от #7
16:01 01.06.2016
7 гост
До коментар #6 от "Краси":
Стига си плашил с това натоварване , изобщо правил ли си най-елементарна сметка . При около 2 милиона автомобила в България и среден пробег 20000 км по 20 КВч среден разход се получава общо 8000 000 МВч , което е горе долу само производството на един блок на АЕЦ Козлодуй , а има един плюс още пет пъти по-толкова други мощности със съответната инфраструктура , които стоят и бездействат от години поради липса на консумацияКоментиран от #8
16:43 01.06.2016
8 Краси
До коментар #7 от "гост":
Я както хубаво смяташ, иди в ЧЕЗ/ЕВН/Енергопро и им поискай примерно 20кВата мошност до у вас. След това попитай дали може това да стане поне за половината къщи на вашата улицата.Относно средните стойтности, нали си чувал вица за яденето на свинско и зеле?
Коментиран от #12
17:17 01.06.2016
9 Electric
В момента ел.колите навлизат толкова бавно, че е много рано да мислите за мрежата особено пък в БГ.
Вие да не би да се притеснявате за чужди проблеми на напредналите държави?
17:32 01.06.2016
10 Electric
17:34 01.06.2016
11 Само
А какво ще кажеш за Мерцедес, Нисан и VW които също ще строят заводи за батерии?
Май май 100 годишни лидери в производството на коли следват плана на мизерен производител от САЩ с шеф от южна африка
Година след като Тесла обяви Powerwall други решиха да се възползват от идеята като Нисан и Мерцедес.
Коментиран от #18
19:12 01.06.2016
12 гост
До коментар #8 от "Краси":
Почваш тотално да се излагаш , не знам къде живееш , но колко мощност смяташ че ползва къща с готварска печка 9-10 Кв , проточен бойлер 9-12 Кв , 3-4 климатика по 1,5-2,5 Кв (общо 10) , хладилници ,перални,сушилни,съдомиялна, 2-3 телевизора,компютри ,осветление и т.н. С твойте 20 Кв можеш да си захраниш гарсониерка с парно и топла вода , а за истинска къща под 50-60 Кв забрави , да не говорим ,че 75% имат трифазен ток .Коментиран от #17
19:56 01.06.2016
13 гост
20:03 01.06.2016
14 Иван
20:42 01.06.2016
15 газ до дупка
Къде са сега пророците на "Джелезния човек" и неговото творение.
Теслата си е тесла, тепърва прредстои голямото дялкане ;)
Коментиран от #16
20:50 01.06.2016
16 гост
До коментар #15 от "газ до дупка":
Прочети коментар 13 , все пак има разлика между 70-80000 евро (Модел ЕС) и 30-35000 евро след субсидията (Модел 3)21:06 01.06.2016
17 Краси
До коментар #12 от "гост":
Ай, мамин, златен, бакалин, който очевидно не е учил електортехника или е бягал от часовете по нея. Любими сте ми такива!Я, сега да видим нещо чисто инженерно, че не ми се рови из страниците на дружествата.
50 кВата мощност за къща викаш. На теория, при cosФ = 1, и напрежение 220в, това прави 227А ток. Да те светна, че в живия живот cosФ винаги е по-малко от 1, така че реално токът е повече от 227А, но да речем, че е толкова.
За да не забиваме в другите сметки какви и колко точно кабели ти трябват, за да прекараш 227А ток през тях, айде сега, "бакалино", за домашно разходи се до таблото на твоята къща или апартамент и виж главния ти бушон за какъв ампераж е. Гарантирам ти, че е мноого далече от 200А и то в посока надолу!
Оставям те после сам да си направиш обратната сметка, каква, аджеба, е максимална мощност, която можеш да изконсумираш през примерно 60-те ампера на твоя бушон (на едната фаза, ако по някаква причина имаш 3-фазен ток).
Коментиран от #23
21:23 01.06.2016
18 Краси
До коментар #11 от "Само":
Изобщо не съм най-умния и най-предвидливия. Евентуално мога да мина за най-красив :)Просто мога да смятам що-годе, да правя логически връзки и най-вече подлагам всичко и всеки на съмнение. Затова искрено се забавлявам на шараните, дето кълват на голи куки.
А Мерцедес, Нисан и всички останали скачат на електрическата вълна, защото искат да правят пари. На тях им е пределно ясно, че с тази литиева технология за батерии, тая работа няма да стане, ама пък като има (поне) няколко стотин хиляди "ентусиаста" да си дадат парите за някаква модна "джвъчка", защо пък да не им ги вземат?
21:29 01.06.2016
19 Краси
"Германия ще ограничи ВЕИ мощностите"
http://www.dnevnik.bg/evropa/2016/06/01/2770146_germaniia_shte_ogranichi_vei_moshtnostite/
Цитат от нея:
"Освен това само част от произведеното от този нова инсталирана мощност ще бъде допускано до електропреносните мрежи в Северна Германия. Целта е да се избегне претоварването им."
.ахти тъпите германци! Как само не се сещат да си направят една камара електрички и да си ги зареждат с този "евтин" ВЕИ ток? За предпочитане през нощта, че да не товарят мрежата...
Коментиран от #22
21:39 01.06.2016
20 гост
Можеш да почетеш и по-добри източници
22:35 01.06.2016
21 гост
22:45 01.06.2016
22 Samo
До коментар #19 от "Краси":
Краси не знам с какво се занимаваш и как имаш толкова време да коментираш тук, в дневник и не знам къде още?Германците наистина много дръпнаха в зелената енергия и това им коства много пари за субсидии. Пише си го в статията.
В някой почивни дни голямото производство от ВЕИ е над консумацията което изисква да си ПЛАЩАШ за да пласираш енергията. Е това вече е двоен финансов проблем.
"Как само не се сещат да си направят една камара електрички"
може би затова миналия месец въведоха субсидия за ел.колите.
германските производители на автомобили като решат ще направят достъпни ел.коли които държавата ще субсидира. Това ще се случи като имат заводи за батерии, че сега няма кой да им достави евтини и в големи количества.
Нещата са много по сложни от догатките които правим тук.
22:49 01.06.2016
23 гост
До коментар #17 от "Краси":
Айде ти се разходи до която щеш къща в Бояна или Драгалевци и попитай аджеба , как през любимия ти бушон използват три пъти по-толкова колкото съм изброил , тия ша са магьосници некакви или имало некакъв начин и за повече "бушони"22:51 01.06.2016
24 евтиното май скъпо
00:49 02.06.2016
25 евтиното май скъпо
Коментиран от #26
01:00 02.06.2016
26 гост
До коментар #25 от "евтиното май скъпо":
Мечтай си за самоуспокоение докато ти "подаряват" ежедневно "евтини" горива и "поддръжка"Коментиран от #27, #28
10:14 02.06.2016
27 Козлодуй
До коментар #26 от "гост":
Ако се поразрови и прочетеш повече техническа информация ще разбереш че електропреносната мрежа и "производителите" на електроенергия имат доста голям запас. Това го видях преди няколко години когато излезнах на свободния пазар на електроенергия. И за да ме разбереш ще ти го обясня простичко. Една ВЕЦ произвежда примерно 500 kW на час и това е 24ч. в дененощието, тази електроенергия се вкарва постоянно в електропреносната мрежа, но консумация има основно във "върховата" и "дневна" тарифни часови зони, в "нощната" консумацията е в пъти по-малка. Но въпросни ВЕЦ и през нощта произвежда и вкарва електроенергия в мрежата, която практически е свободна. Ако човек си зарежда електромобила вечер а през деня го кара няма да има никакъв проблем с претоварване на електропреносната мрежа или недостиг на електроенергия. Разбира се нещата не са толкова прости, дал съм само един пример.Коментиран от #29
11:36 02.06.2016
28 гост
До коментар #26 от "гост":
И защо го казваш на мен , май трябва да го обясняваш на "Краси" и " евтиното май скъпо" и подобните , дето се кълнат в двигател който произвежда 70-75% пушек и жега , ама бил несменяем13:27 02.06.2016
29 гост
До коментар #27 от "Козлодуй":
И също за тази работа хората отдавна са измислили една система която в България се нарича ПАВЕЦ "Чаира" . Когато няма потребление работи като помпа и вдига водата на високо , а когато дойде "върховото" работи като генератор и прави ток . Същото може да се прави и с фотоволтаиците през деня и през нощта и КПД е над 80% , ама на петролните хора не им изнася да се разгласява , както и че слд 10-тата година като си върнат кредитите ВЕИ стават недостижими по цена на тока .13:35 02.06.2016
30 любопитно ми е
Относно мнението на госта 130 000хил $ за тесла S подарък ли е?Ако си взема примерно нова кола за 60-65хил.лв ми остават 100-120К лв.за гориво и консумативи.Повечето производители дават средно 5 год.гаранция.Я ми сметни какво трябва да се случи с тази кола за да дам тази разлика.Не казвам,че Теслата е лоша кола.Гледах клипчета в тубата и най-много ми хареса управлението на всичко функции през дисплея.
Коментиран от #31, #32, #34
15:15 02.06.2016
31 гост
До коментар #30 от "любопитно ми е":
С фотоволтаиците се прави ток денем естествено , излишната част от който се акумулира чрез ПАВЕЦ ,за да се използва през нощта , още ли ти е сложно или да ти разкажа още пет начина за акумулиране , избрах този защото даже вече е изградена в България и може да се ползва още сега , да не говорим че всички каскади по Арда след елементарен ремонт могат да станат същите , а и по други реки като Струма ,Искър и т.н. А тока от фотоволтаика след изплащане на кредита струва под 4 цента и намалява всяка година с намаляване цените на панелите , ако не си наясно горе долу толкова ще бъдат от 2020 само таксите за емисии на ТЕЦКоментиран от #33
00:42 03.06.2016
32 Knight
До коментар #30 от "любопитно ми е":
То бива да си зле ама то твоето край няма.Най евтиния ток бил от АЕЦа.....
Да 3ст/кВтч излиза от централата, но ти си я купувач на 23ст.
Така че кво те бърка като от там търговеца я взима най евтино или ти взимаш процент печалба от енергото?
На англичаните 3,2GW АЕЦ им струва 18 милиарда паунда.
А знаеш ли колко струва подмяната на радиоактивния елемент, който се подменя на порции 1/4 или 1/3 през няколко месеца всяка.
Еееее като си избрал най-скъпата версия с 500кс на Тесла Модел S я сравни с нещо подобаващо.
Направи си сметката като вземеш Панамера, RS7, BMW 7 или S klasa с над 400кс. Май ще са ти по скъпи и тогава няма да ти останат пари за нищо
Ти ако искаш и Дачия може да си вземеш за 15000лв но няма да има нищо общо с изброените коли.
09:29 03.06.2016
33 Knight
До коментар #31 от "гост":
гост не се занимавай с тия чак толкова. те са си болни09:30 03.06.2016
34 гост
До коментар #30 от "любопитно ми е":
130000 долара струва най-скъпата Модел Х , Модел С няма с такава цена , да не говорим ,че до 4-5 години можеш да го продадеш на същата цена употребяван , след като си му навъртял 200-250000 км и то ако си в Европа или Америка и без да си плащал за гориво и естествено за "поддръжка" , коя петролка ще ми извадиш сега за 0 евро , само защото си имал акъла да се запишеш навреме в списъка11:15 03.06.2016
35 укиъп
Коментиран от #36, #37
02:41 04.06.2016
36 хахахах
До коментар #35 от "укиъп":
Абе то и печка на дърва ще ти излезе по евтино, но си купуваш климатик.бавареца ще ти излезе по евтино, но щото си го купил 10 годишен. хехехехех
дизелова ауди А7-ца с 326 кончета е 160000лв. упссс и тепърва започва да смуче
13:19 04.06.2016
37 СДФГ
До коментар #35 от "укиъп":
И като се събудиш и гледаш си спал на мокри вестници. За кво ти е газ-нали го изкарваш тоя кенеф само на празници- се ще имаш 20 лв за бензин за едно кръгче19:55 06.06.2016