Last news in Fakti

29 Юни, 2016 14:09 25 318 22

Повредата в мотора се разпознава по звука

  • повреда-
  • двигател-
  • звук-
  • neuron soundware
Повредата в мотора се разпознава по звука - 1

Не е тайна, че по-опитните водачи на моторни превозни средства веднага разбират, че има повреда, когато двигателят промени звука си. По-сложното обаче е да се установи каква точно е повредата.

Сега, една нова система е на път да улесни още повече диагностиката на мотора. Тя се нарича Neuron Soundware и е способна да установи повредата само по звука на двигателя.

Още по-интересното е, че тя прави това с изключителна точност. Авторите на проекта не разкриват принципа на работа на новата система, но въпреки това големи компании като Skoda и Daimler, например, вече са проявили интерес към иновацията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Goro Lafchi

    2 4 Отговор
    Ами да, има звук, има двигател. Няма звук, няма двигател.
  • 2 comment

    0 4 Отговор
    Мда. А защо не вземат да изискват от сервизите служителите им да са дипломирани гинеколози, та поне да ремонтират двигателите без да разглобяват?!?
  • 3 Ограничени

    1 2 Отговор
    Колко сте ограничени 1 и 2... Всъщност това не е нищо ново, всяко нещо когато работи издава някакъв звук, този звук има определена честота и амплитуда, всичко опира в крайна сметка до обработка на звуци и измерване на тяхната честота/амплитуда, като се знаят нормалните граници лесно може да се определи кое е извън границите....
  • 4 Дошо

    1 5 Отговор
    При нормалните коли е така, но при Алудитата е доста по-сложно.Те постоянно работят различно, тракат различно и дори всеки път палят по различен начин.Двигателя на Алуди е повреден по подразбиране.Не случайно Алуди е на първо място в класацията за най-проблемни двигатели в СВЕТА.Беше MG но те фалираха и Алуди излезе начело.На снимката трябваше да сложите двигател на Алуди вместо този на BMW.Все пак 6 цилиндровия редови на BMW е доста добър мотор, който може да се мери с най-добрите образци дори японски за разлика от всеки един двигател на СОЦваген/Четири нули.

    Коментиран от #12

  • 5 Иван Господинов

    0 5 Отговор
    Аз май прецаках скоростната кутия на Ауриса ми. Много често тръгвам с пълна газ и сменям предавките без да пускам газта. Примерно на 3та реве и в един момент заглъхва и губи мощност. Вчера карах с около 180 и трябваше да намаля заради един заплаес който не видя че идвам. От 6та директно реших да блъсна на 4та ама в бързината нацелих 2ра. Колата все едно се блъсна в стена чак ми изтракаха зъбите след това загуби мощност. Днес пак върви нормално ама се чува все едно нещо стърже на метал. Другото е че като я пусна на полусъединител на задна много почва да мирише вътре. Също така ако е на полусъединител за дълго време почва да и вие трансмисията примерно ако на първа се изкачвам с 2-3км/ч да кажем по етажте в мола в задръстването. После малко зле и влизат предавките. Дали има нещо прецакано не знам ама ще я карам така докато се разпадне. Все още върви

    Коментиран от #6, #10

  • 6 Инструктора

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Иван Господинов":

    А бе пич ти и валяк да и купиш пак ще му спукаш гумите с твойто каране :D :D :D
  • 7 ДАРАБАРА

    1 1 Отговор
    ХАИХАИХАИХАИХАИХАИ ОЩЕ ЕДИН ЗАБЛУДЕН ФЕН НА БМВ ПОКЛОН ПРЕД НЕВЕЖОСТА ТИ !!!

    Коментиран от #22

  • 8 onq s konq

    1 2 Отговор
    То пък голяма философия-да чуеш/че и да усетиш/ че примерно един от цилиндрите не работи!

    Коментиран от #9

  • 9 зевзек

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Твоя кон с цилиндър ли е или с бутало? Ако е с бутало бързо ще го усетиш.
  • 10 ТойоДа къмпани

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Иван Господинов":

    По-добре карай колело ! Опасен си за себе си и за околните и дори не го осъзнаваш, а и частите за колелото са по-евтинки !
    Добре, че караш тойота, че са дуракоустойчиви иначе едва ли друга, щеше да ти е издържала ;)
  • 11 Кофата

    2 2 Отговор
    НА ЕДИН ДОБЪР МЕХАНИК НЕ МУ ТРЯБВА ЛАПТОП.Лаптопа е за клавиатурните плъхове на които ръцете им са бели като сняг а ЕГОТО им е високо колкото Хималаите.Ако искате някой да ви оправи колата закарайте я на свестен механик.Ако искате да ви вземат парите карайте я на диагностика! Дай 20лв , дай 30лв, дай40лв. Чистим грешки а проблема си стои!

    Коментиран от #15

  • 12 Лобо

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Дошо":

    Ще си направя труда да напиша следното само да потвърдя казаното. Моето А6, освен описаното от теб, волана е с различно усилие, спирачката с различна твърдост и максималната скорост зависеща от настроението на колата, варира от 90 до 230,ден за ден, и няма оправяне колкото и части да се заменят с чисто нови. Единствено не мога да се разделя с качеството на возене което оправдава всичко останало за мен. А и никога не е скучно и оценяваш моментите когато всичко е наред.

    Коментиран от #19, #20

  • 13 Тинки Уинки

    3 0 Отговор
    Тези механици да не се наричат "ВАГ КОМ" Инженеринг? Чистачи на грешки, или както искате ги наричайте. Търсещи абонати, да кихат при всяко влизане по 50 лева, дори и да не отварят предния капак на автомобила. Ако е такава работата, всеки може да си купи в някой онлайн сайт кабел за диагностика и да си инсталира на компа програмата за автомобила му! Аман от инженери!
  • 14 миседниш накура

    1 0 Отговор
    кога шкода стана самостоятелна компания? щом загасят мотора и се оправя-така ли да разбираме ние простолюдието......голям смях статийката
  • 15 Диагностика как не Пари им дай за нищо

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Кофата":

    Живея в чужбина и на техническите прегледи всичко се гледа под лупа. Компютърна диагностика, няма такъв филм! Отивам на такава, защото ми свети лампата на еърбега на старото е46. Често срещана грешка при този модел между другото. Със светеща лампа на таблото не мога да мина прегледа. Моля да ми изтрият грешката. Плащам. Не могат! Мъчат се половин час. Нищо не свършват, но ми вземат парите. Обясняват ми, че грешката е в пиропатрона на шофьорската седалка, но това и аз го знам, при това без компютърна диагностика.

    Решението дойде съвсем случайно. Видях британец, който си качил видеото в Ютюб как сваля малкото табло с циферблатите, отваря го и натъпква парченце черен плат точно там, където са светодиодите. Затваряш и ... Вече нищо не свети!

    В официален сервиз на БМВ, където биха ми изтрили грешката със сигурност, цената за 5 минути манипулация без смяна на материали бе от порядъка на €100. Ще добавим и цената на модула за смяна още толкова и като сметнем, че за половин час ремонтът е невъзможен, сумата става космическа.
  • 16 дивчо

    1 0 Отговор
    Е то старите таратайки,който караме ние в БГ-то издават най-различни звуци.А в статията става въпрос за нова кола,която си променя звука на работа на мотора.
  • 17 riki

    1 0 Отговор
    Точно пък снимка на М54 сложили,един от най-здравите и некапризни мотори на БМВ.
  • 18 брейк

    1 0 Отговор
    Старите майстори са за старите коли,новите "майстори" да си оправят грешките чрез лаптопа,но.....не става така-трябва да се оцапаш малко,да разглобиш доста неща ,за да стигнеш до същинския проблем.Диагностиката е най-важното нещо...има малко такива....и много лаптопи!!!
  • 19 кольо

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Лобо":

    Колега, както си описла премеждията си и начина по който разсъждаваш, направо си завършен Алфист, само колата ти остава да смениш.
  • 20 Morgoth

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Лобо":

    Замисли се за Лексус - няма да загубиш возията, но ще се лишиш от постоянното ходене по сервизи ;)
  • 21 Бидона

    0 0 Отговор
    Омръзнало ми е то клавиатурни специалисти които не знаят на къде се отвиват гайките!Не става баце! Трябва малко да се изцапаш, после да попсуваш и накрая жена ти да ти каже ,че си мръсен като циганин!Няма как да седнеш на компа и да почнеш да мислиш като Ницше!
  • 22 hellmaker

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "ДАРАБАРА":

    Още един заблуден хейтър на БМВ. 6-цилиндровите двигатели на БМВ и Порше от години печелят класации за най-добър двигател. Но КАКВО РАЗБИРАТ СПЕЦИАЛИСТИТЕ ПО СВЕТА в сравнение с теб. Поклон пред невежЕстВОТО ти ! И неграмотността ти.