Немските специалисти от Mercedes патентоваха една интересна и нестандартна система за охлаждане на автомобилните гуми. Най-общо казано под колесната арка се монтира специална дюза, която при необходимост ще разпръсква вода върху гумата с цел охлаждане.
Любопитно е още, че резервоарите за течността, която ще охлажда гумите ще се пълнят и автономно. По-конкретно те ще събират вода от дъжда, от автомивката и от топенето на снега.
Специални канали ще отвеждат водата до резервоара, а том с отделна помпа ще се разпръсква на гумите. Лятото водата ще охлажда гумите, а зимата, тя ще се загрява, ще подгрява протектора и същевременно ще разтапя снега и леда по гумата.
Датчици ще следят за външната температура, ще разпознават ситуацията и ще пускат топла или студена вода само когато има нужда. Ето и схема на иновацията.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 656
12:08 01.07.2016
2 Реалист
12:18 01.07.2016
3 Гошо
Си оставаш в снега,лятото няма никакъв смисъл да ги мокри.
Нали за зимата се сетиха за 4Matic,другите за xDrive какво го умуват .
По добре да вложат системата в седалките,ще стане страхотно биде.
Коментиран от #4
13:16 01.07.2016
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Краси
Те се мъчат да впръскват вода в смукателните колектори, пък тук щели да пръскат гумите и това било "нестандартно"...
13:38 01.07.2016
7 Понкс
Коментиран от #8, #9
13:58 01.07.2016
8 Ghost
До коментар #7 от "Понкс":
Понкс, какви отработени газове охлажда ? :)Интеркулера охлажда постъпващия въздух (intake air), като може да бъде и с вода за охлаждащ агент.
За сведение що е интеркулер: https://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler
14:41 01.07.2016
9 Краси
До коментар #7 от "Понкс":
Наръчник за "разбирачи":1. Отвори нов прозорец на браузъра
2. Отвори http://www.google.com
3. Напиши intercooler sprayer в полето за търсене, и натисни Enter
4. Кликни с левия бутон на мишката върху таб-а "Изображения" или "Images" ако си от модерните потребители, които си мислят, че знаят английски
и най-важното
!!!5!!! Не се обаждай, когато възрастните говорят!
15:10 01.07.2016
10 пич
16:20 01.07.2016
11 гост
Системата е безумна, понеже дори и да охлади гумата, спирачката няма да е охладена и добавеното тегло от компютър, помпа, съд, вода, маркучи, дюзи и датчици ще е прекомерно висока, за да се каже, че охладената гума има по-ниско триене, съответно нисък разход, или че така ще може да се спре по-бързо, или пък ще ти отмие калта от грайфера.
Вече се чудят какви да ги мислят, вместо всички да се напънат и да измислят начин за съхранение на ел.енергия от етини, леки и достъпни материали. Нещо, което е многократно по-смислено и належащо отколкото самоделна пръскалка на вода.
Ура на Мерцедес, страхотни са.
Коментиран от #12, #17
18:41 01.07.2016
12 jambazina
До коментар #11 от "гост":
Хората са си го патентовали просто, не казват че ще монтират. А и не вярвам да е нещо масивно като конструкция. Дали има смисъл - практиката ще покаже.20:10 01.07.2016
13 незнайко
21:05 01.07.2016
14 БАЙ ГАН4О
11:43 02.07.2016
15 селото
12:35 02.07.2016
16 Чичу Ади
15:11 02.07.2016
17 Чичу Ади
До коментар #11 от "гост":
Вярно е, че е безмислена, защото се охлажда само гумата, а мозъкът ти не! П.с. Съществуват т.н. състезателни спирачки, които трябва първо да се загреят за да заработят оптимално.15:16 02.07.2016
18 дивака
19:08 02.07.2016
19 AUDI
Четох до номер 7...нямам думи...трябва да има задължителен 12-ти клас за да се коментира тук...
23:23 02.07.2016